2012-04-05, 01:54
Medlem
jag äruppvuxen med misshandel och våld och nu har jag sista chansen att plugga Antingen psykologprogrammmet i sthlm eller örebro som jag älskar eller ex sjuksköterska i västersås mdh s0m jag kommer in på? Min sambo vill inte flytta med mig några mil sonm det gäller. Han förväntar sig dessutom att jag ska sköta allt i vårt hushåll.
Citera
2012-04-05, 02:01
Medlem
Dr_Dollars avatar
Vänd på frågan istället:
Varför ska du stanna i ett förhållande där du uppenbarligen inte mår bra?
Citera
2012-04-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vänd på frågan istället:
Varför ska du stanna i ett förhållande där du uppenbarligen inte mår bra?
Du har rätt och det vet jag ju Tack
Citera
2012-04-05, 02:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igelkotten453
Du har rätt och det vet jag ju Tack

Så du ska alltså välja plugget då..?
Citera
2012-04-05, 02:11
Medlem
xposures avatar
Titta vad lite fantastiskt stöd på Flashback kan göra!
Citera
2012-04-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Så du ska alltså välja plugget då..?
Ja det borde jag ju men det är inte så lätt Skulle desutom vilja att mina djur var mrd Egentligen om jag fick välja skulle jag välja att min sambo ville flytta med och tyckte att vårt hem var viktigt typ städ , ta hand om våra katter, stötta varandra Men så har det inte varit,
Citera
2012-04-05, 02:18
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ja det borde jag ju men det är inte så lätt Skulle desutom vilja att mina djur var mrd Egentligen om jag fick välja skulle jag välja att min sambo ville flytta med och tyckte att vårt hem var viktigt typ städ , ta hand om våra katter, stötta varandra Men så har det inte varit,

Om nu snubben har spöat dig innan så är risken enorm att han gör det igen...visst är vi överrens så långt?

Känner du att du är i ett hälsosamt förhållande?
Svarar du Nej så bör du dra snabbare än en avlöning.

Se skolan som en väg ut ur misären och starten på ett nytt och fräscht liv...för visst vill väl även du vara en glad och lycklig tjej?
Citera
2012-04-05, 02:39
Medlem
needanewhearts avatar
Har du verkligen kommit in på psykologprogrammet? Sorry, men det är sjukt högt intag, och kan inte fatta att någon som stavar som du kan komma upp i de poängen!
Citera
2012-04-05, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needanewheart
Har du verkligen kommit in på psykologprogrammet? Sorry, men det är sjukt högt intag, och kan inte fatta att någon som stavar som du kan komma upp i de poängen!
jajamensan det har jag och andra åtråvärda utbildningar också som har med språk att göra men vad ärdet som är så bristfälligt med minn stavning? Vad har jag gjort för fel i detta? Intressant.
Citera
2012-04-05, 02:57
Medlem
Citat:
jajamensan det har jag och andra åtråvärda utbildningar också som har med språk att göra men vad ärdet som är så bristfälligt med minn stavning? Vad har jag gjort för fel i detta? Intressant.
Oops ser nu... ajaj vad fel det kan bli
Citera
2012-04-05, 03:23
Avslutad
Hur ska du göra med din sambos farsa om du flyttar?

Naturligtvis ska du lämna honom, underligt att du ens behöver fråga. Det är ju dessutom inte första gången du funderar på att lämna honom.
Citera
2012-04-05, 05:07
Medlem
Zelogaths avatar
Med tanke på din andra tråd, så tycker jag som jag sa förut- lämna honom om du inte är nöjd med förhållandet.
Du vill bli psykolog eller jobba inom vården- yrken som mer eller mindre kräver att man har lite självinsikt och självdistans.
Är det verkligen ultimat att leva i ett destruktivt förhållande?
Hur ska du någonsin kunna tro på något av det du kommer att få lära dig på utbildningen när du låter någon annan styra ditt liv?

Jag kanske låter hård nu men det är inte min mening, jag vill bara vara ärlig mot dig så att du kan vara ärlig mot dig själv.
Ponera att han skulle följa med dig, eller att du klurar ut ett sätt att stanna med honom och samtidigt plugga.
Med tanke på din psykiska ohälsa så kommer du inte orka att plugga i alla dessa år om du inte får lite andrum.

Sambos, vänner, grannar, alla kommer och går, men du själv består.
Det är alltså dags att du tar dig i kragen och fokuserar på att må bra- du ska dras med dig själv hela livet, vilket är mycket lättare om man faktiskt trivs med sitt liv ellerhur?

Carpe diem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in