Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-05, 00:38
  #1
Medlem
Voldemort2s avatar
Någon som vet hur man installerar flera egenutvecklade appar på telefonen. Då jag installerar en egenutvecklad app försvinner den som tidigare var installerad. Med andra ord kan jag alltså endast ha en samtidig egenutvecklad app i telefonen. Tidigare gick det dock. Någon som har någon idé?
Citera
2012-04-05, 01:03
  #2
Medlem
Kanske du skulle kolla filnamn m.m?
Och var den vill lägga sig själv?
Förmodligen vill de lägga sig på samma ställe och ersätta den tidigare.
Antar jag.
Citera
2012-04-05, 02:52
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Om du gör en app, och sen uppdaterar den och lägger in den så uppdateras den bara. Ska du ha olika versioner så måste dom hela olika saker.
Citera
2012-04-05, 04:43
  #4
Medlem
u_n_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om du gör en app, och sen uppdaterar den och lägger in den så uppdateras den bara. Ska du ha olika versioner så måste dom hela olika saker.

Snyggt och pedagogiskt förklarat.
Citera
2012-04-05, 09:34
  #5
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voldemort2
Någon som vet hur man installerar flera egenutvecklade appar på telefonen. Då jag installerar en egenutvecklad app försvinner den som tidigare var installerad. Med andra ord kan jag alltså endast ha en samtidig egenutvecklad app i telefonen. Tidigare gick det dock. Någon som har någon idé?

Det har att göra med class filerna och hur Android signerar koden. Om du har en klass som heter

com.java.minapplikation

så kommer den att signeras när den installeras. IDE har en "development key" som den signerar med.
Använd olika klassnamn på dina applikationer som ska finnas samtidigt. Annars tror Android att det är samma app (i och med klassnamnen + signeringen).

Om du ska publicera appar på Market måste du göra en egen personlig key, för Market godtar inte uploads av appar som är signerade med IDE development keys.
Citera
2012-04-05, 14:24
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u_n_me
Snyggt och pedagogiskt förklarat.

Fast jag menade att dom måste heta olika saker, inte hela. Mea culpa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback