2012-04-04, 21:43
Medlem
Om man ska laga en lite större mängd färsbiffar eller köttbullar så tar det lång tid att genomsteka alla i pannan. Om man istället bara vill göra stekyta och sedan skjutsa in dem i ugnen, vilken värme (och tid) ska man köra? Blir det skillnad på smaken?
Citera
2012-04-04, 22:54
Medlem
plaskets avatar
200 grader ca. 10-15 min. beroende på tjocklek.
Citera
2012-04-04, 23:09
Medlem
Lostinasias avatar
Jag skulle kora pa 180 grader 10-15 minuter, flytta runt dom lite pa platen efter halva sa dom inte fastnar pa platen.
Citera
2012-04-05, 08:13
Medlem
Tack för svar! En fråga till, hur vet man egentligen när biffarna är genomstekta? Jag "offrar" alltid en biff och delar den. Sen tar jag antingen den delade på min egna tallrik eller till matlådan. Men finns det något bra sätt att veta? Biff ala Lindström t.ex. är ju svår att se om den är klar även när den är delad eftersom den är så röd.
Citera
2012-04-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dloow
Tack för svar! En fråga till, hur vet man egentligen när biffarna är genomstekta? Jag "offrar" alltid en biff och delar den. Sen tar jag antingen den delade på min egna tallrik eller till matlådan. Men finns det något bra sätt att veta? Biff ala Lindström t.ex. är ju svår att se om den är klar även när den är delad eftersom den är så röd.
Använd termometer, annars blir det bara gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in