2012-04-04, 21:37
Medlem
Kingen_kings avatar
Senaste dygnen har det startats en mängd trådar i "Egen musik- teori & praktik" med rubriken som "Kingen_kings egna musiktråd". Alla dom som startar trådarna är nån form av wannabe-musiker och vill bli bedömda. Alla är upplagda på samma sär. Artistnamn, genre, programvara, influenser, bakgrund (gitarr eller blockflöjt) och sen en länk till en pojkrumsinspelning som dom tror ska förändra världen.

Varför detta fenomen helt plötsligt?
Citera
2012-04-04, 21:39
Medlem
epost72s avatar
https://www.flashback.org/t1836761 Skapad 2012-04-02
Citera
2012-04-04, 21:45
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
https://www.flashback.org/t1836761 Skapad 2012-04-02
Fruktansvärt irriterande beslut.
Citera
2012-04-04, 23:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king

Det är ingen som tvingar dig att läsa trådarna och jag skulle vilja påstå att det är precis för såna trådar forumet är till .
Citera
2012-04-04, 23:39
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Vi provar någonting nytt. Den stora EGEN MUSIK-tråden fungerade inte. Det blev inga diskussioner, knappt något tipsande eller kritik alls. Mest en massa användare som skrev "Kolla in min låt: ***Länk***" och inget mer. Tråden var med andra ord död, den hade förlorat sitt värde.

Detta med separata trådar kom upp som förslag, och vi testar det nu ett tag för att se om det fungerar (vilket det verkar göra i nuläget). Ser inget problem med det än så länge. Vad exakt är det som irriterar dig?

Dock vore det kanske allra bäst med ett eget forum för egna låtar, att vi delar upp det nuvarande Egen musik-forumet i två. Ex. Musik - Min musik och Musik - Teori och praktik, eller något i den stilen. Men det är något som måste diskuteras först.
Citera
2012-04-05, 08:13
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Vi provar någonting nytt. Den stora EGEN MUSIK-tråden fungerade inte. Det blev inga diskussioner, knappt något tipsande eller kritik alls. Mest en massa användare som skrev "Kolla in min låt: ***Länk***" och inget mer. Tråden var med andra ord död, den hade förlorat sitt värde.

Detta med separata trådar kom upp som förslag, och vi testar det nu ett tag för att se om det fungerar (vilket det verkar göra i nuläget). Ser inget problem med det än så länge. Vad exakt är det som irriterar dig?

Dock vore det kanske allra bäst med ett eget forum för egna låtar, att vi delar upp det nuvarande Egen musik-forumet i två. Ex. Musik - Min musik och Musik - Teori och praktik, eller något i den stilen. Men det är något som måste diskuteras först.
Det som irriterar mej är att det kommer, inom nån eller ett par veckor, svämma över av trådar. Och trådarna är ju inte mer än "kolla vad jag har gjort!" och en länk. Så skillnaden är att istället för att ha en tråd så får vi många med samma innehåll.

Att dela forat i två är väl ändå en grundförutsättning. Så där stöttar jag ditt förslag till 100%.
Citera
2012-04-05, 10:30
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Det som irriterar mej är att det kommer, inom nån eller ett par veckor, svämma över av trådar. Och trådarna är ju inte mer än "kolla vad jag har gjort!" och en länk. Så skillnaden är att istället för att ha en tråd så får vi många med samma innehåll.

Att dela forat i två är väl ändå en grundförutsättning. Så där stöttar jag ditt förslag till 100%.
Jag förstår vad du menar. Dock har vi varit noga med att de ska vara så detaljerade som möjligt. Det vi ser nu, är att folk ändå lämnar ganska bra kommentarer, att det blivit diskussion i de trådar som skapats hittills. Så länge folk följer våra riktlinjer, kan det nog gå bra.

Men ja, en ny forumdel vore ju vettigt egentligen.
Citera
2012-04-05, 16:31
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:

Jag räknar till fyra "egen musik-trådar" på första sidan i forumet.
Är det så stort problem?
Citera
2012-04-05, 16:36
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Alla dom som startar trådarna är nån form av wannabe-musiker och vill bli bedömda. Alla är upplagda på samma sär. Artistnamn, genre, programvara, influenser, bakgrund (gitarr eller blockflöjt) och sen en länk till en pojkrumsinspelning som dom tror ska förändra världen.

Härlig attityd dra alla över en kam. Jag tycker denna del av forumet bör vara till för att sprida sin musik. Det är väl härligt att hitta okända artister? Eller? Annars kan man stänga ner denna forum del helt och hållet istället.
Citera
2012-04-05, 16:43
Medlem
Pellenezs avatar
Min inställning är att vi bör avvakta någon vecka och se hur forumet tar sig ut med nya upplägget. Funkar det inte tillfredsställande så ändrar vi till annat upplägg.

GLAD PÅSK!
Citera
2012-04-06, 11:38
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag räknar till fyra "egen musik-trådar" på första sidan i forumet.
Är det så stort problem?
Det var minst 7 då jag startade tråden.

Men visst får vi se hur det fortlöper. Men en egen forum-del är att föredra då egen musik och teori och praktik är två skilda saker.

Jag för min del är föga intresserad av att hitta ny musik på FB. Det finna andra och bättre kanaler för sånt.
Citera
2012-04-06, 20:14
Medlem
epost72s avatar
Visst vore det fint med ett separat underforum för egen musik, men som sagt kan man lika gärna avvakta och se hur stor anstormningen blir.
Senast redigerad av epost72 2012-04-06 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in