2012-04-04, 20:57
Medlem
Hej, har varit tillsammans med min tjej i lite över en månad och vi har var på g i 5 månader. Nu är det så att hennes syster skall ha en inflyttningsfest med sin pojkvän. Hennes systers pojkvän är en gammal kompis till min flickväns ex. Det kommer att vara riktigt konstigt att få träffa honom eftersom det var tillsammans i ca 3 år. Hon förstår inte alls hur detta kan vara ett problem då dem gjorde slut för mer en 2 år sedan. För mig känns det riktigt konstigt samt obekvämt.

Jag var väldigt taggad på denna inflyttningsfesten innan jag såg vilka som skulle komma på Facebook. Vill heller inte göra min flickvän ledsen då hon vill att jag skall gå på detta tillsammans med henne. Problemet som sagt är att han skall vara där. Ska man fejka att man är sjuk eller något liknande? :I
Citera
2012-04-04, 21:02
Medlem
Nifelhels avatar
Ta dig i kragen, få det överstökat bara. Man skall inte ge upp så fort saker blir jobbigt. Vem vet, det kanske blir kul där eller så blir det inte det, big deal.
Citera
2012-04-04, 21:10
Medlem
UncleBerts avatar
Gå dit och chilla, om killen ens pratar åt ditt håll sänk den jäveln hårt så han inte vaknar upp på ett tag, sen tackar du för dig och drar hem.
Citera
2012-04-04, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Ta dig i kragen, få det överstökat bara. Man skall inte ge upp så fort saker blir jobbigt. Vem vet, det kanske blir kul där eller så blir det inte det, big deal.

För mig är det faktiskt en "big deal". Jag vill inte göra henne ledsen, samtidigt tycker jag att det är för tidigt i förhållandet att träffa hennes ex som hon har varit tillsammans med i 3 år. Dessutom vill jag verkligen inte gå, helt ångestladdad nu. Sen 9 timmar på jobbet imorgon, inte värst kul att ha det i tankarna medans man har tråkigt lagerarbete där man vandrar i sina egna tankar!

Om jag går hade jag tänkt att vara helt nykter så att jag inte göra något dumt, eller om någon hemsk situation skulle uppstå. En del folk som kommer och majoriteten är ca 3-4 år äldre en mig!
Citera
2012-04-04, 21:13
Medlem
percees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Gå dit och chilla, om killen ens pratar åt ditt håll sänk den jäveln hårt så han inte vaknar upp på ett tag, sen tackar du för dig och drar hem.

Hehe, en taktik iaf.

Nä, men gå dit, spela inte oberörd eller övertuff, bara gå dit, få det gjort.
Du behöver ju inte prata med vederbörande..
Citera
2012-04-04, 21:14
Medlem
MRs avatar
Klart som fan att du ska gå. Det kommer säkert bli skitkul och du har chans att skaffa mer kontakter/polare.
Om du stannar hemma så kommer ju din tjej bli ledsen och kanske tycka du är tråkig eller mesig. Då vinner ju hennes ex över dig, samt att du kommer gräva din egna grop.
Fokusera på att ha kul, träffa lite nya människor och spendera tiden med din tjej.
Citera
2012-04-04, 21:19
Medlem
Ni har antagligen rätt, bara jag som är lite nojjig. Hört att han är en riktigt shysst kille och väldigt lätt att prata med. Tänker fortfarande inte berusa mig, men tänker heller inte slåss. Är inte riktigt min grej att vara den aggressiva typen.

Fortfarande riktigt orolig, antar att jag får sova på saken och se hur det känns imorgon! Fortsätt gärna med tips etc. Väldigt uppskattat!
Citera
2012-04-04, 21:20
Medlem
SurfStars avatar
Din tjej kommer nog uppskatta att du går på festen, sen kan ju du kräva en "tjänst" av henne

Som sagt hon är ihop med dig nu och de är länge sen hon var med sitt ex så de känns som du förstorar upp de hela, gå ditt chilla och ha kul samt gör din flickvän glad
Citera
2012-04-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SurfStar
Din tjej kommer nog uppskatta att du går på festen, sen kan ju du kräva en "tjänst" av henne

Som sagt hon är ihop med dig nu och de är länge sen hon var med sitt ex så de känns som du förstorar upp de hela, gå ditt chilla och ha kul samt gör din flickvän glad

Haha, dessa "tjänster" gör hon frivilligt t.o.m 2an
Saken är att jag inte vet hur jag skall bete mig mot denna killen. Han är 5 år äldre en mig och det känns som han har något slags övertag. Han var där först och pilla, haha. Låter fjantigt, men ja. Jag är lite svartsjuk antar jag. Blir bara så akward stämning typ.
Citera
2012-04-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxen45
Haha, dessa "tjänster" gör hon frivilligt t.o.m 2an
Saken är att jag inte vet hur jag skall bete mig mot denna killen. Han är 5 år äldre en mig och det känns som han har något slags övertag. Han var där först och pilla, haha. Låter fjantigt, men ja. Jag är lite svartsjuk antar jag. Blir bara så akward stämning typ.

Men hon har ju valt att du ska få vara där och pilla nu, inte han. Skit i honom, han är inte relevant. En has-been, du är hennes nu. Det är du som är vinnaren. I vilket fall så har han säkert nu tjej och hela den biten. Vem vet, han kanske är trevlig?
Citera
2012-04-04, 21:37
Medlem
bloodysamurais avatar
Jävlar vad löjligt. Vad ska hända? Det värsta är väl att du får bjuda på en öl för att han var i din brud först? Han kanske vill sitt ex väl och är glad för hennes skull.
Citera
2012-04-04, 21:42
Medlem
om det känns jobbigt gå inte.. skulle ha reagerat precis som du.. vem fan vill träffa sin flickväns ex???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in