2012-04-04, 16:59
Medlem
Lila_Lejons avatar
Såg att det frågas en hel del om tips vid köp av longboards, varför inte göra en stor tråd om det då?

Jag börjar tråden med min frågeställning kring detta ämne.

Funderar på att skaffa mig en longboard då det ser sjukt najs ut att glida fram samt att det är lite trevligare sätt att ta sig till och från div. ställen.

Jag åkte skateboard när jag var yngre runt 90-95, tog mig fram utan problem men var rätt kass på att trixa utan gillade mer att glida fram.

Var en sväng in på Stadium och kollade på deras utbud och kände efter på deras brädor. En som jag testade var denna, men den flexade väldigt mycket när jag stod på den. Jag var nästan orolig att den skulle gå sönder. Sen att den kostar 599kr gör ju att man funderar på hur bra brädan egentligen är.

Är brädorna man kan hitta på Stadium något att ha (även de dyrare inräknat)?

Jag är som sagt nybörjare och har ingen lust att slänga upp en massa pengar då jag inte vet om jag kommer att gilla detta, tänker en budget på runt 1000-1500 kr för en komplett bräda.

Vad ska man tänka på vid köp av bräda? Jag läste det som fanns att läsa på Boardlife om köp av longboard, men känner att jag skulle vilja ha mer tips på vad man ska tänka på.

Så jag hoppas att ni med mer erfarenhet vill dela med er.
Citera
2012-04-04, 17:12
Medlem
j1nxs avatar
Om du bor i Stockholm så kan du ju kolla vid Highlights vid Björnsträdgård där ligger det en skateaffär (2 till och med) som du kan kolla med. Glömt bort namnet dock på affärerna. Lycka till!
Citera
2012-04-04, 17:14
Medlem
Wheeler88s avatar
Det kan vara bra brädor, men oftast i butik är de lite dyrare. Lagershoppar brukar sälja billiga brädor som fortfarande är av kvalité. Speciellt du som är nybörjare borde köpa en lite billigare bräda men endå någon som inte är helkass. För den enkla anedlningen ifall du skulle tycka det var inget för dig så har du inte köpt dig en monsterbräda.
Citera
2012-04-04, 17:47
Medlem
Split-eds avatar
Köp en lite dyrare, fyfan när jag köpte mina 2 första brädor var jag så grymt besviken.. Skitkvalite, inte alls som jag förväntat mig, men vad tror man när man köper på nätet..
Citera
2012-04-04, 17:50
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Köp en lite dyrare, fyfan när jag köpte mina 2 första brädor var jag så grymt besviken.. Skitkvalite, inte alls som jag förväntat mig, men vad tror man när man köper på nätet..

Du kollar aldrig recensioner om brädor innan du köper dem? Antingen att folk har kommenterat direkt på hemsidan där man köper alternativt den stora longboard-tråden här på FB. Där borde du säkert finna nybörjarmodeller som inte är allt för dyra men endå av bra kvalité. oavsett om du hittar de i butik eller på nätet.
Citera
2012-04-05, 11:20
Medlem
Lila_Lejons avatar
Tack för inputen såhär långt.

Klart att köp i butik är lite dyrare, men där kan man å andra sidan känna på brädan. Men jag har börjat kolla på att köpa begagnat, vad tror ni om det?

Är f.ö. bosatt i Göteborg.
Citera
2012-04-05, 13:41
Medlem
lugna ner digs avatar
Finns en väldigt stor tråd om longboardköp om du scrollar ner lite under extremsport!
Citera
2012-04-05, 16:43
Medlem
Lila_Lejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Finns en väldigt stor tråd om longboardköp om du scrollar ner lite under extremsport!
Hoppla! Tackar för tipset, tar mina frågor dit istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in