2012-04-04, 14:02
Medlem
Huffpuffens avatar
Hej!

Jag har fått ett problem som uppstod lite av sig själv, utan att jag gjort något så vitt jag vet. Flash Player i Chrome (när jag ser på YouTube, Vimeo etc) visar väldigt konstiga färger samt ett grönt fält uppe i toppen av klippen. Detta händer bara med vissa upplösningar, oftast är det problem med 360p och 720p men kan se bra ut med 480p eller 1080p.

Det verkar som att problemet löser sig när jag laddar ner de senaste drivrutinerna från NVIDIA till mitt Geforce GTX 560 Ti (296.10) men jag behöver ha kvar 285.38 (drivrutiner speciellt utvecklade för BF3) för att min Battlefield 3 inte ska krascha. Jag har kört med 285.38 hela tiden utan problem, men igår upptäckte jag problemet när jag skulle spela upp videoklipp.

Detta verkar även ha en anknytning till Google Chrome då jag inte upplever problemet i Internet Explorer. Jag har varit inne i chrome://plugins och det hjälper av att jag inaktiverar en utav de två Flash Player-plugin jag har där, men då kan jag inte se externa YouTube klipp som hemsidor lägger upp på sin sida, utan då fungerar det bara direkt inne på YouTube.

Här är en bild på hur det ser ut:

http://img840.imageshack.us/img840/9804/namnlswa.jpg

Någon som sitter på en bra lösning?
Senast redigerad av Huffpuffen 2012-04-04 kl. 14:06.
Citera
2012-04-04, 14:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Öd&IT —► Windows

// Mod
Citera
2012-04-04, 14:44
Medlem
alekar9722s avatar
jag har samma problem, trodde först det va grafik kortet. Men kan inte hitta något fel på det heller :/, är ganska jobbigt, Men om man har helskärm brukar det funka för mig iaf
Citera
2012-04-04, 19:45
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekar9722
jag har samma problem, trodde först det va grafik kortet. Men kan inte hitta något fel på det heller :/, är ganska jobbigt, Men om man har helskärm brukar det funka för mig iaf

Testade nu och det verkar faktiskt vara samma sak för mig! 360p i windows mode funkar inte bra, medan 360p i full screen funkar bra. Jätteskumt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in