2012-04-04, 10:16
Medlem
Jag och min sambo har varit tillsammans i 1,5 år nu. Förlovade oss midsommar 2011. Han är 35 och jag 28. Problemet är hans ex som vägrar släppa honom. Hon hoppas på att han ska göra slut med mig och att han ska komma och rädda henne från det hemska liv hon lever utan honom nu. Han har förklarat för henne att han valt mig och att han är lycklig men hon vägrar släppa. Kan tillägga om det nu spelar nån roll att han lämnade henne för mig. Nån som varit med om liknande? Hur får man eget att fatta??
Citera
2012-04-04, 10:19
Medlem
Smartast vore väl att du lämnade honom då han tydligen kunde lämna sitt ex för dig så kommer han antagligen byta ut dig i framtiden med.
Citera
2012-04-04, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kustlol
Smartast vore väl att du lämnade honom då han tydligen kunde lämna sitt ex för dig så kommer han antagligen byta ut dig i framtiden med.

Risken finns men det tror jag faktiskt inte. Man ska inte se allt så negativt
Citera
2012-04-04, 10:26
Medlem
Yazmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woohoo80
Jag och min sambo har varit tillsammans i 1,5 år nu. Förlovade oss midsommar 2011. Han är 35 och jag 28. Problemet är hans ex som vägrar släppa honom. Hon hoppas på att han ska göra slut med mig och att han ska komma och rädda henne från det hemska liv hon lever utan honom nu. Han har förklarat för henne att han valt mig och att han är lycklig men hon vägrar släppa. Kan tillägga om det nu spelar nån roll att han lämnade henne för mig. Nån som varit med om liknande? Hur får man eget att fatta??

Se till att du och din sambo bryter all kontakt med denna kvinna, svara inte när hon ringer, hälsa inte tillbaka om hon hälsar på er på stan, öppna inte om hon knackar på osv. Få din sambo att fatta att det här är jobbigt för dig och att han måste avsluta all kontakt med henne. Om din sambo och hans ex har barn så blir det ju lite svårare men att minimera pratandet mellan de två borde inte vara så svårt.
Citera
2012-04-04, 10:44
Medlem
Min sambo förstår att detta är jobbigt och han har ignorerat henne helt i ett halvår nu. Men inte ens det verkar hjälpa. Tror hennes unga ålder spelar in här, hon är 23 och han var hennes första. Så att det är jobbigt för henne kan jag förstå men inte fan skulle jag limma så mkt på någon som inte vill ha mig :S
Citera
2012-04-04, 10:58
Medlem
W.Houstons avatar
Då är det väl inget varken du eller din partner kan påverka. Ignorera och gå vidare lyder mitt råd.
Citera
2012-04-04, 11:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Grovt våld och könsord är nog det enda som hjälper. Tyvärr.
Citera
2012-04-04, 11:03
Medlem
Miiiiias avatar
Hur tar hon kontakt? Knackar på, ringer, mailar? Har DU försökt prata med henne? Om hon inte känner dig så vore det kanske en idé att ta en fika med henne på ett neutralt ställe och förklara läget för henne.
Citera
2012-04-04, 11:20
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Min sambo förstår att detta är jobbigt och han har ignorerat henne helt i ett halvår nu. Men inte ens det verkar hjälpa. Tror hennes unga ålder spelar in här, hon är 23 och han var hennes första. Så att det är jobbigt för henne kan jag förstå men inte fan skulle jag limma så mkt på någon som inte vill ha mig :S

Jo men så ligger det säkerligen till, han har säkerligen gjort klart för henne att det inte är aktuellt och det är pga av flickebarnets ringa ålder som gör att hon inte förstår för att han var hennes första, långa förhållande eller hennes första kille?

Och nu har Ni haft det så här i 6 månader, jomen han har säkerligen varit övertydlig....

Du låter radiostyrd, sätt på dig en mössa gjord av folie och börja tänka lite...
Citera
2012-04-04, 11:29
Medlem
Hon har slutat ringa och smsa. Nu är det mest via hans kompisar som hon försöker. Hon klamrar sig fast vid hans kompisgäng. Han fick höra för några dagar sen att hon hoppas på att han ska komma tillbaks till henne. Vad jag har hört börjar de bli lite trötta på henne för hon ältar honom. Jag och hon känner inte varandra, vi träffades en gång som hastigast för tre år sen då de fortfarande var ett par. Men hon är jävligt duktig på att kalla mig för könsord på diverse bekantas Facebook sidor. Jag kanske borde inse och acceptera att hon är satans omogen och lägga det bakom mig... Men störande är det allt
Citera
2012-04-04, 11:42
Bannlyst
Citat:
Hon har slutat ringa och smsa. Nu är det mest via hans kompisar som hon försöker. Hon klamrar sig fast vid hans kompisgäng. Han fick höra för några dagar sen att hon hoppas på att han ska komma tillbaks till henne. Vad jag har hört börjar de bli lite trötta på henne för hon ältar honom. Jag och hon känner inte varandra, vi träffades en gång som hastigast för tre år sen då de fortfarande var ett par. Men hon är jävligt duktig på att kalla mig för könsord på diverse bekantas Facebook sidor. Jag kanske borde inse och acceptera att hon är satans omogen och lägga det bakom mig... Men störande är det allt

Hallå hon var tillsammans med honom före dig om hon är 23 och det var hennes första så har de säkert varit tls betydligt längre än dig och han. Dvs det är inte "Hans" kompisar utan deras gemensama kompisar.

Din kille ljuger btw, han döljer kontakten för dig. Du är bara för dum för att fatta det. on har bättre relation till hans kompisar. Du känner dig hotad annars skulle du fan inte posta här.

Mitt i prick/bullseye!

Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
långa förhållande eller hennes första kille?

Och nu har Ni haft det så här i 6 månader, jomen han har säkerligen varit övertydlig....

Du låter radiostyrd, sätt på dig en mössa gjord av folie och börja tänka lite...

True on true... vissa människor alltså
Senast redigerad av Linnerz 2012-04-04 kl. 11:48.
Citera
2012-04-04, 12:00
Medlem
Ok vännen såhär ligger det till.
Det är hans kompisar, han har känt de människorna i över 15 år. Hon och han träffades när hon var 17. Så nej där har du fel.
Och det där med att de skulle ha kontakt, nej du det har jag full koll på. Han är inte den person som går runt och ljuger...
No offense men med tanke på hur du skriver så verkar du inte vara varken spec gammal eller mogen. Ha du din åsikt men det är inte direkt något jag tänker ta åt mig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in