2012-04-04, 00:17
Medlem
Zomrazils avatar
Jag har för ett tag sedan bestämt mig för att det får vara slut på det här nu. Mest för att jag inser att min omgivning ser mig som en alkoholiserad jobbig jävla last. Jag tycker om mina vänner och min familj mer än så. Har i ett benzorus tidigare försökt ta livet av mig, vilket givetvis inte gick så bra då jag var helt cp i huvudet.

Men nu är jag hos min goda vän, som inte är hemma. Jag tänker att det kanske är lika bra att göra det här, eftersom då hittar inte min familj mig (jag älskar dem) utan min vän, men jag älskar honom väldigt mkt med. Samtidigt tänker jag att det är bättre än att få ett telefonsamtal om att jag är död.

Och utöver det, är det någon som vet något bra sätt att ta sitt liv utan större smärta och medvetenhet om att döden är på väg? Är Rädd för att dö, som fan, men det är ju som det är. Ibland måste man vara modig. Har någon tips på saker man har hemma?

Ser ni detta som ännu en "fan, tyck synd om mig"-tråd så får ni göra det, men bi inte griniga, läs en tråd som får er på bra humör i stället i så fall

Kram!
2012-04-04, 00:18
Medlem
Zomrazils avatar
Just det, har letat efter rep eller liknande här hemma, men inte hittat något som skulle hålla, letar därför efter något annat man kan ha hemma som skulle kunna fungera. Att stoppa in huvudet i ugnen är väl kanske inte så effektivt.
2012-04-04, 00:20
Medlem
Fettopappas avatar
Finns många liknande trådar. Men om du nu verkligen vill begå självmord, gör det för guds skull inte hemma hos din vän! Gå ut i skogen eller nått.

Eller så går du och lägger dig ikväll och kanske vaknar upp på en bättre sida imorgon. De flesta självmordstrådarna kommer av någon anledning alltid på kvällen..
2012-04-04, 00:21
Medlem
sinologens avatar
Det enda jag vill säga är att eftersom du älskar din familj så ska du inte göra det. Ingen är en sådan last att man inte vill ha kvar den människan. Ring 112 och be om stöd nu, direkt.
2012-04-04, 00:22
Medlem
Nirps avatar
Men du, det går att komma ur alkoholproblem!
Hur jävla illa det än känns, så kan det här vara den kritiska punkt du behöver för att faktiskt göra någonting åt dina problem. Ta kontakt med din familj, berätta hur du känner och om dina självmordstankar, BE OM HJÄLP! De älskar dig säkert precis lika mycket som du älskar dem, ge dem en chans att hjälpa dig! Stäng inte ute de som du älskar mest, när du behöver dem som mest!

[EDIT]
Så resonerade jag när jag nådde den djupaste botten av dåligt mående och misär i mitt liv, enda utvägen var att dö, men jag kunde inte neka min familj chansen att försöka, inte chocka dem med ett oväntat självmord.
Det var verkligen vändpunkten, idag är jag drogfri sedan över 500 dagar och blir tårögd bara jag tänker på hur jävla schysst livet kan vara och hur sjukt blind jag varit för vad jag behöver. Be om hjälp, man klarar inte allting själv och det ska man inte behöva göra heller. Ge dig själv en chans, det förtjänar du.
Senast redigerad av Nirp 2012-04-04 kl. 00:26.
2012-04-04, 00:22
Medlem
8-digits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomrazil
Just det, har letat efter rep eller liknande här hemma, men inte hittat något som skulle hålla, letar därför efter något annat man kan ha hemma som skulle kunna fungera. Att stoppa in huvudet i ugnen är väl kanske inte så effektivt.
Att hänga sig är ingen trevlig syn för din vän, det kan jag lova dig.
Han kommer hem, och där hänger du blå och uppvällande.
2012-04-04, 00:23
Medlem
emigrants avatar
Tejpa en påse över huvudet så somnar du lugnt och stilla har jag hört. Svårt med egen erfarenhet??

Nåväl du ska inte göra det i din väns lägenhet, tycker såklart inte du ska göra det alls, ska det göras så gör det så någon som inte känner dig hittar dig. Med dina tillhörigheter på dig identifierar polisen dig osv osv..
2012-04-04, 00:26
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Finns många liknande trådar. Men om du nu verkligen vill begå självmord, gör det för guds skull inte hemma hos din vän! Gå ut i skogen eller nått.

Eller så går du och lägger dig ikväll och kanske vaknar upp på en bättre sida imorgon. De flesta självmordstrådarna kommer av någon anledning alltid på kvällen..

Finns inte så myclet skog här, men en kyrkogård. Men det hade känts otroligt respektlöst. Dessutom är jag för fantasilös för att kunna kväva mig med en gravsten.

Jag vet att dessa kommer på kvällarna, antagligen eftersom man får mod efter en två, tre öl. Man blir inte skitfull, men man har mod att bestämma sig. Det är vad jag tror.

Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Det enda jag vill säga är att eftersom du älskar din familj så ska du inte göra det. Ingen är en sådan last att man inte vill ha kvar den människan. Ring 112 och be om stöd nu, direkt.

Nej, men jag tillför dem inte något, mer än en last. Vet egentligen inte om jag orkar ta den diskussionen just nu. Jag har aldrig kunnat få någon hjälp som fungerar (vill inte påstå att den är helt ineffektiv) av psykvården här, så jag har svårt att tro att det skulle fungera.
2012-04-04, 00:29
Medlem
sasos avatar
hur gammal är du Ts?
2012-04-04, 00:30
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-digit
Att hänga sig är ingen trevlig syn för din vän, det kan jag lova dig.
Han kommer hem, och där hänger du blå och uppvällande.

Nej, jag tycker ju om honom!

Citat:
Ursprungligen postat av emigrant
Tejpa en påse över huvudet så somnar du lugnt och stilla har jag hört. Svårt med egen erfarenhet??

Nåväl du ska inte göra det i din väns lägenhet, tycker såklart inte du ska göra det alls, ska det göras så gör det så någon som inte känner dig hittar dig. Med dina tillhörigheter på dig identifierar polisen dig osv osv..

Påse är en bra idé. Vill egentligen inte göra det där ingen hittar mig, för jag vill ge mina brev till någon.
2012-04-04, 00:31
Medlem
Det är hemskt att hitta en person med påse över huvudet. Min kusin tog livet av sig på det viset. Som anhörig kan jag säg att jag inte accepterar självmord över huvudtaget. Huruvida det är en rättighet eller inte handlar ju dock inte denna tråden om.

Men du verkar ändå vara omtänksam mot dina anhöriga och sätter dem i främsta rum. Fortsätt att tänka i de banorna. Oavsett vilken smärta du lever med nu, kan du dubbla den och ändå inte vara i närheten av vad man som vän känner när man blir lämnad utan förklaring. Det är ett svek som svider som fan.
2012-04-04, 00:31
Medlem
Zomrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
hur gammal är du Ts?

Fyller 23 i år. Vad jag vet kan man inte bli bannad i efterhand, om det var det du var ute efter. Men iofs, det spelar inte så stor roll.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in