http://www.bltsydostran.se/ledare_sydostran/stoppa-rasismens-ambassadorer%283215148%29.gm
Tror ni feminister, som Elina Gustafsson, att den svenska feministiska modellen kan skola om de afghanska överraskningsknullarna i Mariannelund till att bli svenska mansskattsbetalande velour-hen:are? Hur många svenska kvinnors och mäns liv är vårt lands feminister beredda att offra för att alla människor i hela världen skall få komma hit för omskolning?
Citat:
Den senaste månaden har den fasansfulla gruppvåldtäkten i Mariannelund uppmärksammats och diskuterats i nästan samtliga sociala medier. Det är jättebra att folk blir förbannade över den här typen av dåd, att människor visar sitt medlidande med kvinnan och hennes familj och även markerar mot kvinnomisshandeln. Det är bra att människor tar ställning och visar sin avsky för våldtäkter, kvinnomisshandel med mera.
Det som jag däremot inte kan förstå är att den absolut vanligaste kommentaren i samband med att nyheten publicerades var: Skicka hem idioterna!. Precis som om problemet med män som våldtar kvinnor försvinner om vi deporterar männen med annan bakgrund till ett annat land?
Att deportera våldtäktsbenägna män till ett annat land innebär inte alls att vi slipper läsa om fruktansvärda sexuella övergrepp på tjejer. Det flyttar bara på problemet till en annan plats.
Det som jag däremot inte kan förstå är att den absolut vanligaste kommentaren i samband med att nyheten publicerades var: Skicka hem idioterna!. Precis som om problemet med män som våldtar kvinnor försvinner om vi deporterar männen med annan bakgrund till ett annat land?
Att deportera våldtäktsbenägna män till ett annat land innebär inte alls att vi slipper läsa om fruktansvärda sexuella övergrepp på tjejer. Det flyttar bara på problemet till en annan plats.
Citat:
Jag är stolt feminist. Jag är helt övertygad om att jämställdhet är bästa sättet att bekämpa könsorättvisor. Som feminist har jag inte några känslomässiga murar runt mitt hemland. Jag unnar varenda människa i hela världen att få leva i en demokrati, präglat av mänskliga rättigheter, fritt från våld och förtryck .
Tror ni feminister, som Elina Gustafsson, att den svenska feministiska modellen kan skola om de afghanska överraskningsknullarna i Mariannelund till att bli svenska mansskattsbetalande velour-hen:are? Hur många svenska kvinnors och mäns liv är vårt lands feminister beredda att offra för att alla människor i hela världen skall få komma hit för omskolning?