Du måste driva. Blandar ihop kön och genus? Det är nästan som att blanda ihop kärringar med kvinnor ju...
Jösses.
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Aha, okej. Så det finns endast två kön, men massor av olika "genus"? Är det så du menar? Med andra ord, alla människor är antingen en man eller en kvinna, dvs alla har antingen en penis eller en vagina, men vem som helst kan "känna" att de har ett speciellt "genus". Jag som är en man med en penis kan alltså känna mig som en lesbisk kvinna?
Vad är i så fall meningen med detta? Vart kommer vetenskapen in i bilden? Vad är det man forskar om?
Och vad är det man forskar om? Varför jag känner mig som en lesbisk kvinna?
Nä, det finns ingen "forskning" kring det, bara ett "femenistiskt" metodfel (postmodernism),
Däremot så finns det forskning som påvisar sambandet mellan kön och genus (då i form av könshörmoner och hjärnans utvekling)
Men om du inte har sätt Hjernvask så är det ett bra ställe och börja på, genusvetarna har inte klarat den tröskeln än (förutom då att de inte "känner att det är så" dvs samma klassiska metodfel igen)
Det kunde jag men nu gjorde ju du det istället, bra där!
Jo, det är ju skillnad på det du egentligen sa dvs "genusvetenskap" (och korrekt hänvisning är ju valeria solanas, snarare än vetenskapen)
“The male is a biological accident: the Y (male) gene is an incomplete X (female) gene, that is, it has an incomplete set of chromosomes. In other words, the male is an incomplete female, a walking abortion, aborted at the gene stage. To be male is to be deficient, emotionally limited; maleness is a deficiency disease and males are emotional cripples.”
och din TDLR hänvisning till "om könskromosomernas struktur" dvs det jag korrigerade.
"Då kanske du skulle utvecklat svaret, dvs kvinnor har XX könskromosomernas , varav den ena är inaktiverad,
medans män har en XY, med ca 6% extra gener från Y (totala arvsmassa)."
Som är fri från genusvetenskap och handlar "om könskromosomernas struktur"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!