2012-04-03, 16:16
Medlem
Meforever_ws avatar
Hej mina vänner

Jag har fått nog nu och behöver tips och råd

Mitt liv ser ut så här:

För fem år sedan köpte jag en restaurang med en bekant, restaurangen gick åt helvete och jag fick 300.000kr skulder (Lån på Almi)

Efter det mådde jag skit dåligt, jag struntade TOTALT i alla mina räkningar eftersom jag hade inte ett öre att betala, jag hade fått fakturaallergi och mådde verkligen illa varje gång jag såg nya fakturer som växte och växte och jag kunde inte göra något eftersom jag levde på socialbidrag då

Ett år senare med hjälp av min psykolog kunde jag stå på mina ben igen och andas, men inte precis som förr men jag gjorde mitt bästa iaf och sökte jobb men fick bara skit jobb eftersom jag bor i en mindre stad i norrland och arbetslösheten har varit katastrof här jämt. Jag fick sälja damsugare, sälja internet, sälja bingolotter osv och lönen jag fick var inte så höga så jag kunde inte betala mina fakturer som aldrig vilade, jag betalade bara typ hyran, bredbandet, osv...

Efter ett tag bestämde jag mig att plugga, nu är jag fastighetstekniker och söker praktikplats i staden som gud glömde men men, jag söker även i andra städer i närheten i norrland så får vi se om jag hittar ett praktikplats...

Men nu undrar jag vad jag kan göra? Jag får fakturerer från inkasso och liknande, jag vill ordna allt på nytt och vill veta hur jag måste göra!!!
Jag pallar inte längre!!!

Tack på förhand!

Hjälp mig!
Senast redigerad av Meforever_w 2012-04-03 kl. 17:11.
Citera
2012-04-03, 18:45
Medlem
Kaustis avatar
Du får nog inse att du inte kan vara så bekväm. Om du söker jobb i en liten stad mitt i ingenstans och inte får nåt så bör du söka dig till ett annat område. Vill inte berget komma till dig får du traska bort till berget. Oavsett hur hårt det känns.
Citera
2012-04-03, 23:17
Medlem
Fredrikos avatar
Sök knegarjobb i någon större stad, om du får det flytta dit och bo så billigt du kan. Betala av skulderna och om du verkligen klarar av att slita kan du ju plugga på kvällarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in