2012-04-03, 14:38
Medlem
marymachines avatar
När jag är inne på olika kommentarsfält på exempelvis FB och fb kan jag inte scrolla neråt. När jag är inne på bilder på fb kan jag t.ex. inte scrolla neråt (trycka på pilen neråt) för att kolla på kommentarerna och på FB kan jag inte trycka på pilen neråt för att följa en tråd. Det är som att det på högersidan visar att sidan inte går längre ner. Det har varit såhär i flera dagar och jag har ingen aning vad som hänt.
På vissa sidor fungerar allt som vanligt och på andra sidor fungerar det inte alls.

Ursäkta den dåliga förklaringen, jag är sämst på datorer. Någon som vet vad jag kan göra åt det?
Citera
2012-04-03, 14:45
Medlem
Xiztecs avatar
Prövat någonting så grundläggande såsom att pröva en annan webbläsare samt att installera om programmet? Kan vara så att det är någon plugin som spökar med dig. Pröva mina två ovanstående tips iallafall.
Citera
2012-04-03, 14:55
Medlem
marymachines avatar
Nu öppnade jag med Internet Explorer istället för Google Chrome och då fungerar det. Jag installerar om Chrome så fungerar det nog då. Hemskt att jag är så dum i huvudet. Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2012-04-03, 15:19
Medlem
marymachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Prövat någonting så grundläggande såsom att pröva en annan webbläsare samt att installera om programmet? Kan vara så att det är någon plugin som spökar med dig. Pröva mina två ovanstående tips iallafall.

Fungerar perfekt! Skönt, tack så mycket igen!
Citera
2012-04-03, 18:45
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marymachine
Fungerar perfekt! Skönt, tack så mycket igen!

Så lugnt så.
Citera
2012-04-19, 01:14
Medlem
marymachines avatar
Nu drar jag igång tråden igen för att samma problem har kommit tillbaka. Det började redan efter ett par dagar efter att jag ominstallerat Google Chrome. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel och det är så otroligt störande. Har även märkt att Flashback-sidan kan fungera som vanligt om man högerklickar och trycker på "hämta igen" ett x antal gånger. Det måste man dock göra varje gång man öppnar en ny sida vilket framkallar mindre sammanbrott. Hjälp någon?
Citera
2012-05-05, 19:05
Medlem
walpers avatar
har också det problemet med chrome. Sjukt störande att behöva byta till IE varje gång man ska in på flashback. Har dock mina aningar om att problemet är för att jag har en UTorrent toolbar. Har du också det?
Citera
2012-11-06, 18:16
Medlem
Citat:
När jag är inne på olika kommentarsfält på exempelvis FB och fb kan jag inte scrolla neråt. När jag är inne på bilder på fb kan jag t.ex. inte scrolla neråt (trycka på pilen neråt) för att kolla på kommentarerna och på FB kan jag inte trycka på pilen neråt för att följa en tråd. Det är som att det på högersidan visar att sidan inte går längre ner. Det har varit såhär i flera dagar och jag har ingen aning vad som hänt.
På vissa sidor fungerar allt som vanligt och på andra sidor fungerar det inte alls.

Ursäkta den dåliga förklaringen, jag är sämst på datorer. Någon som vet vad jag kan göra åt det?

det är exakt det här problemet som jag har. Men det är BARA här på flashback som jag har det problemet, ingen annanstans.
Hur löste du det?

Tex som nu, när jag ska trycka skicka svar, så går det inte för sidan når inte ner dit, måste typ trycka upprepande ggr på refresh, å sen på flashback-loggan, å sen på tillbaka-knappen, å hålla på så ett par gånger å tillslut e man snabb nog att trycka på skicka innan sidan hakar upp sig lixom....

WALPER Jaaa, samma sak för mig, installerade utorrent, fick en medhörande toolbar, som jag även avinstallerade, men den ligger kvar där uppe, å efter det så inträffade det här problemet, och bara när jag besöker flashback, å när det kommer till facebook så blir det att när man trycker visa någons bild, så måste man scrolla ner skitlångt för att se bilden.. Vad gjorde du åt saken?
PAlla installera en ny webbläsare bara för det..

Kanske man kan ominstallera toolbaren, å sen avinstallera den å starta om datan eller något, fan jag vet inte, what did you do??
Citera
2012-11-16, 15:52
Medlem
gå in på anpassa i chrome, sen inställningar, sen tillägg och ta bort toolbaren, Voila!
Citera
2012-11-21, 19:24
Medlem
marymachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hammarkullen
det är exakt det här problemet som jag har. Men det är BARA här på flashback som jag har det problemet, ingen annanstans.
Hur löste du det?

Tex som nu, när jag ska trycka skicka svar, så går det inte för sidan når inte ner dit, måste typ trycka upprepande ggr på refresh, å sen på flashback-loggan, å sen på tillbaka-knappen, å hålla på så ett par gånger å tillslut e man snabb nog att trycka på skicka innan sidan hakar upp sig lixom....

WALPER Jaaa, samma sak för mig, installerade utorrent, fick en medhörande toolbar, som jag även avinstallerade, men den ligger kvar där uppe, å efter det så inträffade det här problemet, och bara när jag besöker flashback, å när det kommer till facebook så blir det att när man trycker visa någons bild, så måste man scrolla ner skitlångt för att se bilden.. Vad gjorde du åt saken?
PAlla installera en ny webbläsare bara för det..

Kanske man kan ominstallera toolbaren, å sen avinstallera den å starta om datan eller något, fan jag vet inte, what did you do??

Som jag minns så installerade jag bara om Google Chrome och fick bort det. Fick hjälp via PM tror jag. Sen köpte jag en ny dator och Safari krånglar aldrig för mig. Hoppas det fungerar för dig redan!

Edit:
Det här svaret fick jag av en vänlig själ "Ifall du inte löst problemet så hittade jag en lösning som funkade för mig iallafall. Jag gick in i inställningar på google chrome, tryck sedan tillägg och avaktivera alla."
Senast redigerad av marymachine 2012-11-21 kl. 19:28.
Citera
2014-01-23, 12:41
Medlem
Citat:
Nu drar jag igång tråden igen för att samma problem har kommit tillbaka. Det började redan efter ett par dagar efter att jag ominstallerat Google Chrome. Jag förstår verkligen inte vad det är för fel och det är så otroligt störande. Har även märkt att Flashback-sidan kan fungera som vanligt om man högerklickar och trycker på "hämta igen" ett x antal gånger. Det måste man dock göra varje gång man öppnar en ny sida vilket framkallar mindre sammanbrott. Hjälp någon?
JAG FICK OCKSÅ RÅDET ATT AVINSTALLERA GOOGLE CHROME OCH SEN INSTALLERA TILLBAKA. DET F UNGERADE PERFEKT EN VECKA SEDAN KOM FELET TILLBAKA IGEN. NU HAR. JAG FÖRSÖKT MED SAMMA PROCEDUR FLERA GGR MEN INGENTING HJÄLPER. INTERNET EXPLORER KAN JAG INTE ANVÄNDA FÖR DEN FUNGER INTE PÅ TAGGED.COM JAG ÄR BARA PÅ TAGGED.COM OCH FACEBOOK. VARFÖR MÅSTE MAN DRA SIDAN I STÄLLET FÖR ATT SCROLLA. MIN LAPTOP ÄR BARA DRYGT 1 ÅR GAMMAL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in