2011-07-23, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonneHagal
Håller med, det tråkiga är att trenden var på god väg att vända. Nu efter denna "korsriddares" framtåg kan situationen bli betydligt värre, det blir en rejäl uppförsbacke för den som vill stoppa islamiseringen av Europa.
Han verkade ändå rätt intelligent på många vis, konstigt att han inte kan se kontraproduktiva i det han har ställt till med också för hans egen sak?

Det verkar som han hoppades skapa en trend. Att fler skulle följa hans exempel och ta till våld. Som du skriver tror jag inte det här gynnar hans syfte, vilket verkar vara att stoppa islamiseringen av Europa.
Citera
2011-07-23, 21:59
Bannlyst
Ok, detta är riktigt obehaglig. Det verkar som om GM på många sätt är en spegelbild av mig. Hans liv, hans tankar, hans historia osv känner jag igen mig mycket i. Och nu förstår man även avsikten bakom det hela. Han är ute efter att starta moderna korståg och upprätta en modern korsriddarorder. Hans bok är manualen för detta.

Jag kan säga att jag funnits på internet i nu tio år och jag förmodar att han kan svenska samt att vi stött på varann på olika forum och tagit intryck. Jag antar även att han var en frekvent besökare på detta forum under något nick. Om inte annat så använde han begreppet "cultural enritcher" som väl härrör härifrån.

I motsats till honom så har jag mer gett upp på världen. Jag tycker mig ha förstått att världen inte är konstruerad för sådana som mig och därför kommer jag inte föra några gener vidare. Jag kommer dock efter bästa förmåga försöka underlätta för mina efterkommande.

Jag förmodar att för mig är den strakaste drivkraften nyfikenhet. Jag försöker förstå hur saker och människor fungerar och jag blir irriterad när saker kan fungera bättre än de gör. Detta har lett mig in på, i tur och ordning, antifeminism, antiislamism, antisemitism och numera antifrimureri i mina kontroversiella ställningstaganden. När man underspöker saker så upptäcker man en lögn här och en stor lögn där. Men det tar inte slut där utan numera är jag av övertygelsen att mer eller mindre allt är lögn och konspiration och alltid har varit det. Då kan man fråga sig varför det skulle vara lönt att avslöja lögner ifall världen verkar klara sig ganska bra med dem. Jag vet faktiskt inte men det är en drift som jag har och vi får se vart den leder.

Det är viktigt att märka att dessa lögnavslöjanden bara möjliggjorts av våra nya medier på internet. Vi genomgår nu en mediarevolution som ni vet och inget vet vart den kommer att leda och hur människan kommer fungera på sikt.

Men jag är verkligen ledsen över det som hänt. Det hade ju funnits helt andra sätt för honom att föra fram sina ideer nu med nätet. Tragiskt.

Han verkar vilja inspirera till en ny värld på något sätt men hur fan skulle den värden kunna bli bra när den bygger på detta?

Jag får verkligen en tankeställare av detta.
Citera
2011-07-23, 22:01
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Jag hinner inte alls med er skickliga spekulerare här inne, Jag har dock ett par frågor Jag hoppas Jag kan få svar på utan att bli påhoppad och hänvisad att läsa hela tråden.

Hur gick gripandet av ABB till? Tog hans amunition slut?

Har hört spekulationer att han skulle ha planerat allt på en vecka?? Låter ju smått otroligt med tanke på att han ska ha köpt 3 ton av ngn slags gödsel i April?

Var det 2 skyttar på ön? Vem var knivmannen som togs idag? Samband?

Tack på förhand.
Citera
2011-07-23, 22:01
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Det verkar som han hoppades skapa en trend. Att fler skulle följa hans exempel och ta till våld. Som du skriver tror jag inte det här gynnar hans syfte, vilket verkar vara att stoppa islamiseringen av Europa.
Tror han vill "förklara sig" och sprida sitt budskap. Att han inte ville dö var åtminstone uppenbart: skottsäkerväst, gav upp så fort polisen kom och visste direkt vilken försvarare han skulle ha.

Han har planerat det här i minsta detalj.

Tror polisen är hyfsat intresserad av att följa upp hans digitala kommunikation senaste veckorna så det inte sitter fler dårar som ska följa upp "startskottet"...
Citera
2011-07-23, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newbienew
"Överförd av BerwickAndrew den 22 jul 2011" . Igår alltså..är det verkligen hans kanal?
http://www.youtube.com/watch?v=vQOfH8Dj1mw

Kanske är det hans ev. medhjälpare som lagt upp videon ?

Verkar vara fake
Citera
2011-07-23, 22:04
Medlem
SonneHagals avatar
Hur kom hans manifest ut, enligt youtube kommentarerna (länken fanns i manifestet) var de första finska?
Citera
2011-07-23, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonneHagal
Kan geväret på bilden i videon vara samma som han hade med sig ut till ön? Vad är det för vapen?

http://imagehosting.nu/images/abbvapen.jpg

Ruger Mini-14 med massa attiraljer monterade. Bilden känns behandlad på nå vis, den känns onaturlig.
Citera
2011-07-23, 22:06
Medlem
MoLoKs avatar
http://www.2shared.com/file/M-s-2fBD/2083-AEuropeanDeclarationofInd.html

Riktigt bisarrt... kanske det mest bisarra jag läst i hela mitt liv.
Citera
2011-07-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap
Ruger Mini-14 med massa attiraljer monterade. Bilden känns behandlad på nå vis, den känns onaturlig.
Håller med, ser väldigt "fejk" ut.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Har frimurarna gjort något uttalande angående det skedda?
Citera
Medlem
SonneHagals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Verkar vara fake
Min uppfattning är tvärtom, den speglar hans anti-muslimska/kulturmarxistiska åsikter. Men framför allt har den ju nya bilder av honom i slutet som en fake inte skulle få tag på så lätt. Men du får gärna motivera varför du tror videon är fake.
Citera
Medlem
Pussylakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Tänkte på samma sak när jag säg det i videon. Kan det vara kopplat till frimurarna?

Kastar mig in i tråden, utan att ha hunnit läsa de sista sidorna så jag vet inte om det jag skriver nu redan framkommit.

Det är en intressant video och det finns många kopplingar till en annan suspekt "kristen" orden som kallas Tempelriddarna.

Kolla upp det och börja rota ni som har sådan skills...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in