2012-04-03, 19:53
Medlem
1337Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tina...
Men han kan ju ha tagit sig ner till nedre våningen?!!

Som jag sa, ett ägg stinker lååång väg. Lycka till..

Min morsa har varit i köket hela dagen och bror i vardagsrummet, och man ser trappan. Skulle Caesar alltså gått ner skulle de sett honom, vi har letat 4 pers hemma överallt ändå, men nej han finns inte. Har t.o.m. kollat ute i gården och framme vid ingången. Men ska göra det med ägget och tonfisken.
Citera
2012-04-03, 19:56
Medlem
tzjs avatar
Har du tittat i ALLA skåp och lådor?

Han har kanske gömt sig i en sko?
Citera
2012-04-03, 20:09
Medlem
1337Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Har du tittat i ALLA skåp och lådor?

Han har kanske gömt sig i en sko?

Jag har kollat i ALLA skåp, under vartenda klädesplagg och i vartenda sko ;(
Citera
2012-04-03, 20:11
Medlem
tzjs avatar
Ok, då vet jag inte var Ceasar kan vara tyvärr.
Citera
2012-04-03, 20:16
Medlem
1337Queens avatar
Han var mitt första husdjur... fick honom dagen innan julafton.. Det svider verkligen i mig när jag ser hans tomma bur vid sängen
Citera
2012-04-03, 20:19
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Queen
Han var mitt första husdjur... fick honom dagen innan julafton.. Det svider verkligen i mig när jag ser hans tomma bur vid sängen

Käre lille vän, han ligger säkert bara och lurar någonstans.

Hade jag varit dig så hade jag portionerat ut hans favoritgodis på olika ställen. Sedan hade jag kollat med jämna mellanrum på godishögarna för att se om han ätit något av det. Då vet man i vilket område i huset den lille busen är!
Citera
2012-04-03, 21:55
Medlem
Kolla i tvättkorgen? Tänker att man kanske tagit upp nåt från golvet och slängt i tvätten innan du kom på den var borta.
Citera
2012-04-03, 22:25
Medlem
1337Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Käre lille vän, han ligger säkert bara och lurar någonstans.

Hade jag varit dig så hade jag portionerat ut hans favoritgodis på olika ställen. Sedan hade jag kollat med jämna mellanrum på godishögarna för att se om han ätit något av det. Då vet man i vilket område i huset den lille busen är!

Han älskar mandel, jag har lagt ut hans miniskålar 1 i varje rum med 5 mandelbitar var i. Ska kolla under natten om nått har hänt.

Jag ska även koka ägg och lägga en i entrevåningen samt hallen på övre våningen.
Jag hoppas verkligen på att han dyker upp, han betyder verkligen mycket för mig.
Citera
2012-04-03, 22:27
Medlem
Hamstrar r inga bra djur ha lösa då dom lätt försvinner, min kröp under föräldrarnas säng hur den kom in där vet jag inte då det va tätt runt sängen 2 dm upp så den kan ha tagit sig in lite högre än du tänker dig.
Citera
2012-04-03, 22:27
Medlem
1337Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Kolla i tvättkorgen? Tänker att man kanske tagit upp nåt från golvet och slängt i tvätten innan du kom på den var borta.

Han kan inte ta sig in i tvättkorgen, den ligger på en bänk mer än 1 meter från golvet
Citera
2012-04-03, 23:53
Medlem
1337Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Hamstrar r inga bra djur ha lösa då dom lätt försvinner, min kröp under föräldrarnas säng hur den kom in där vet jag inte då det va tätt runt sängen 2 dm upp så den kan ha tagit sig in lite högre än du tänker dig.

Jag bor fortf hos mina föräldrar (flyttar ut i sommarn)
Jag har strikta regler när det gäller mitt rum, som var Caesars rum också då han var fri i den.
Jag ville bara ge lillen lite mer frihet. Det gör ont i hjärtat när jag ser djur inlåsta i små utrymmen.
Han hade en stor bur med massa spån i, 2 hjul en innanför och en utanför inom grinden och mat och sallads skål samt en bekväm säng och massa leksaker att gömma sig i. Allt inom gallret då.

Men han hade en öppning då han tycker det är kul att komma och ställa sig vid min säng om nätterna.

Nu hade ju nån av mina syskon lämnat min dörr öppen (som de inte ens får öppna utan min tillåtelse)

Men jag hoppas verkligen från djupet av mitt hjärta att han dyker upp snart igen.
Citera
2012-04-04, 00:43
Medlem
1337Queens avatar
Jag har nu kokat ett ägg, delat det i mitten och lagt 1 halva i hallen nere och 1 halva i hallen utanför min dörr, och min dörr är öppen så jag hoppas att jag får se spår av honom nu.

Det stinker ägg i hela huset med så svårt för honom att missa det om han är inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in