2012-04-03, 09:30
Medlem
Okej, nu har jag i det närmaste desperat här, så min moral har uppenbart tagit skada här, men så är det.

Jag träffade en kvinna (det finns lite andra trådar om detta, men det är oviktigt) för sådär ett halvår sedan som jag hade någonting på gång med. Nu är det dock så att efter ett par månader så dyker det upp en annan kille och lyckas av någon anledning charma in sig rejält. Hon nobbar mig och väljer istället honom. Varför vet jag inte. Slutet gott allting gott? Nej, av någon anledning är jag så jäkla dum att jag går med på helvetet "att vara vänner". Jag vet, jag var dum då, påpeka det inte ens.

Grejen är att jag vill ha henne fortfarande. Och nu vill jag ha hjälp här. Hur snor man en upptagen kvinna? Hennes karl känner jag inte alls, kanske därför moralen har gått och lagt sig, dessutom var jag där först. Tilläggas bör att jag aldrig tidigare försökt med en upptagen kvinna.

Alternativet är kanske enklare: Hur glömmer jag henne utan att bryta kontakten? Jag mår inte så bra, då det dyker upp i huvudet hela tiden att hon har det oerhört kul med en annan man. Jag vill få bort det.

Och ja, just det. Det var ett litet problem till. Numera så jobbar vi ihop. Det gjorde vi inte när vi träffades, men numera är jag hennes chef... Jag kan alltså inte bryta kontakten (kan ju knappast sparka en skicklig medarbetare för en sån grej) och jag kan inte genomföra någon typ av plan som riskerar att baktända.

Ja, jag vet, jag är en idiot. Men sanningen att säga förstår jag bara inte vad den där andra mannen har som inte jag har.
Citera
2012-04-03, 09:37
Medlem
Prometeuss avatar
Don't get your honey where you get your money!

Träffa andra kvinnor, glöm henne, troligtvis har du bara råkat ut för "vill ha det man inte kan få"-syndromet. Det kan driva människor oerhört långt, tills de eventuellt får det de velat ha, och inser att det inte alls var vad de ville ha.
Citera
2012-04-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Don't get your honey where you get your money!

Träffa andra kvinnor, glöm henne, troligtvis har du bara råkat ut för "vill ha det man inte kan få"-syndromet. Det kan driva människor oerhört långt, tills de eventuellt får det de velat ha, och inser att det inte alls var vad de ville ha.
Jag känner till det där. Tro mig. Jag har aldrig någonsin inlett något på arbetet.

Tilläggas bör att jag nästan aldrig någonsin blir förälskad i kvinnor. Det händer, om jag har tur, en gång varannat år. Det är alltså allvar detta och har ingenting att göra med att hon är upptagen.
Citera
2012-04-03, 09:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
"att vara vänner" = tjejspråk för att du sitter på reservbänken
Citera
2012-04-03, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"att vara vänner" = tjejspråk för att du sitter på reservbänken
Detta innebär konkret?
Citera
2012-04-03, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opera-Ghost
Detta innebär konkret?

Att ni inte kommer bli tillsammans.
Citera
2012-04-03, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Att ni inte kommer bli tillsammans.
Och det hjälper mig hur då?

Hur gör jag för att sno henne eller glömma henne?
Citera
2012-04-03, 10:02
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Detta innebär konkret?

Att hon valde den andre killen, men ville ha dig som "vän" ifall det skulle skita sig med den andre killen. Dock är det så att efter en tids "vänskap" så ser hon dig mer som en tjejkompis och sannolikheten för att ni skulle kunna bli ihop sjunker drastiskt.

Det är min tolkning, det är så det brukar vara. Men inget är ju 100% säkert, men att bli ihop med en underställd på jobbet är säker katastrof. På många arbetsplatser dessutom förbjudet.
Citera
2012-04-03, 10:06
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Citat:

Du befinner dig i en jobbig situation måste jag påstå! Du gör nog bäst i att glömma henne. Inte för att det skulle vara omöjligt för dig att "sno" henne men vad är hon att ha?
Den kommande perioden kommer troligtvis att vara riktigt jobbig för dig men du kommer snart att inse att hon inte var något att ha.
Jag känner igen mig i det du säger om att sällan bli kär. Det är ju inte riktigt smart att ha sin partner/dejt på jobbet.. I värsta fall så får du väl ge henne sparken?
Tiden läker alla sår. Även såren efter lösaktiga kvinnor.
Citera
2012-04-03, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att hon valde den andre killen, men ville ha dig som "vän" ifall det skulle skita sig med den andre killen. Dock är det så att efter en tids "vänskap" så ser hon dig mer som en tjejkompis och sannolikheten för att ni skulle kunna bli ihop sjunker drastiskt.

Det är min tolkning, det är så det brukar vara. Men inget är ju 100% säkert, men att bli ihop med en underställd på jobbet är säker katastrof. På många arbetsplatser dessutom förbjudet.
Om jag skrämmer bort den andra killen per omgående är alltså chansen större?

Jag är VD på firman, det är jag som gör reglerna själv.
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrMask
Du befinner dig i en jobbig situation måste jag påstå! Du gör nog bäst i att glömma henne. Inte för att det skulle vara omöjligt för dig att "sno" henne men vad är hon att ha?
Den kommande perioden kommer troligtvis att vara riktigt jobbig för dig men du kommer snart att inse att hon inte var något att ha.
Jag känner igen mig i det du säger om att sällan bli kär. Det är ju inte riktigt smart att ha sin partner/dejt på jobbet.. I värsta fall så får du väl ge henne sparken?
Tiden läker alla sår. Även såren efter lösaktiga kvinnor.
Varför är hon ingenting att ha? Lösaktig kan man inte kalla henne för fem öre. Hon är inte sån. Tyvärr, det hade underlättat.
Citera
2012-04-03, 10:14
Medlem
Citat:

Det finns ingen formel för hur man "snor" någon, vi människor är alla individer. Hade det funnits något universellt som gjorde att flickor föll som furor, tror du inte att det hade varit allmänt känt?

Hon kände dig innan hon träffade honom och ni blev inte tillsammans. Hon träffade honom och valde honom. Du kommer tyvärr aldrig stå högre än honom i rang hos henne, det är lika bra att du går vidare. Hade hon gillat dig på det viset så hade ni blivit tillsammans under dessa månader som han inte var i bilden. Hon var ju öppen för ett förhållande eftersom han snärjde henne förhållandevis enkelt, hon var bara inte öppen för det med dig. F-f-f-f-friendzoned.

Skit i henne, det finns fler. Ut och lek med dig!
Citera
2012-04-03, 10:19
Medlem
PussyCattyCats avatar
Som nämnt ovan är du på "reservbänken" och kan på sin höjd få ligga lite om det skiter sig med den andre killen. Men i nuläget verkar du ha 0 chans på henne så du har två val.

1. Bli en "badboy" Spring som en galning på gymmet, köp nya snygga kläder och kör hela stilen med att växla mellan att dissa och bjudatill. Ja ni killar har säkert läst alla såna trådar redan och vet vad det innebär.
Eftersom du redan är hennes chef finns där en bra inbyggd roll av att du är mer överlägsen.

Sen efter en tid när hon går och trånar efter din uppmärksamhettar ni en afterwork. Djuder på lite drinkar och får förmodligen ett knull iaf.

Alternativ 2.
Livet suger ibland. Börja träffa andra och träffa inte henne mer än du måste.
Av alla kvinnor i sverige finns det säkert iaf en där ute som skulle falla för dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in