2012-04-03, 00:53
Medlem
Jag har ganska kantiga hörntänder och undrar om det skulle hjälpa att typ trycka på dom regelbundet för att få "rakare" tänder? Har gått till tandläkaren men de ansåg att det enbart var estetiska skäl till att få tandställning osv.

Finns det annars något sätt att "forma" tänderna själv? Bortsett från att gå runt med ett järnvägsspår i munnen då.
Citera
2012-04-03, 01:08
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Om du sitter och trycker på dom 24/7 i några månader så kommer du nog se resultat, annars är det totalt verkningslöst
Citera
2012-04-03, 01:16
Medlem
Låt säga om jag trycker på dom hårt, 1 minut åt gången, 5 gånger om dagen då?
Citera
2012-04-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rymdfisken

Ganska säker på att det inte gör ett skit, men kan fråga min mor imorgon (hon är tandläkare).

// QuiZi
Citera
2012-04-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuiZi
Ganska säker på att det inte gör ett skit, men kan fråga min mor imorgon (hon är tandläkare).

// QuiZi

Gör det! Skitschysst!
Citera
2012-04-03, 06:28
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Kommer inte hända ett skit
Citera
2012-04-03, 11:29
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Det sägs att tänder har elefantminne - alltså, folk som haft tandställning har sen en tråd fastlimmad för att hålla kvar tänderna på sin nya plats. Annars flyttar de tillbaka till utgångsläget så fort tandställningen är borttagen.
Så nej, inget kommer att hända.
Men vill du korrigera utan tandställning så skaffa invisalign - det är dyrare än vanlig tandställning men är osynlig.
Citera
2012-04-04, 18:44
Medlem
Jag har tandställning, efter att dem har formats klart och ska ta bort tandställningen så sätter man dit tråd bakom tänderna så inte tänderna återgår till dess ursprungliga position.
Så det kommer inte funka
Citera
2012-04-06, 16:34
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Be någon slå ut dina tänder och gå sen till tandläkaren och be han fixa det. Dina tänder kommer garanterat se annorlunda ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in