Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-04-02, 20:20
Medlem
Vore väl inte konstigt om Bolaget har lista på folk som blivit dömda för langning i systemet. Så om en dömd langare ska köpa 15 flaskor ful sprit så kan dom ana ugglor i mossen och neka. Eller hur är det, någon som vet ?
Citera
2012-04-02, 20:38
Medlem
zepofans avatar
Hur menar du att det skulle gå till rent praktiskt?
Citera
2012-04-02, 20:39
Medlem
Stuppes avatar
Tror att det skulle bli jävligt opraktiskt att behöva kolla varje nybliven 20åring som köper löjliga mängder öl. Så, nej jag tror inte att de har ett sådant system. Men neka någon som köper "för mycket" sprit kan de säkert.
Citera
2012-04-02, 21:51
Medlem
TheBITs avatar
Jag har själv varit inne 3x på samma system och hämtat så mycket jag kunnat bära av varierade sorter, plockar olika kassor bara.

Har fått en piketbuss som följt mig en gång dock, hann precis dumpa in spriten i en bil till polarna och vandra in i lägenheten innan den kom glidandes gatan fram
Citera
2012-04-03, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Hur menar du att det skulle gå till rent praktiskt?
Typ att de står i systemet och om dom misstänker skriver dom in namn och så och får resultat? jag vet inte :P

Citat:
Ursprungligen postat av Stuppe
Tror att det skulle bli jävligt opraktiskt att behöva kolla varje nybliven 20åring som köper löjliga mängder öl. Så, nej jag tror inte att de har ett sådant system. Men neka någon som köper "för mycket" sprit kan de säkert.
Kanske inte, neka det borde dom kunna göra.
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Jag har själv varit inne 3x på samma system och hämtat så mycket jag kunnat bära av varierade sorter, plockar olika kassor bara.

Har fått en piketbuss som följt mig en gång dock, hann precis dumpa in spriten i en bil till polarna och vandra in i lägenheten innan den kom glidandes gatan fram
Okej de kanske inte är nåt problem då, hade varit kul att bli plockad av bussen va ?
Citera
2012-04-04, 22:09
Medlem
Fargashs avatar
Nej, att registrera brottslingar är polisens jobb.
Citera
2012-04-05, 02:24
Medlem
sonybaronys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Typ att de står i systemet och om dom misstänker skriver dom in namn och så och får resultat? jag vet inte :P

Kanske inte, neka det borde dom kunna göra.

Okej de kanske inte är nåt problem då, hade varit kul att bli plockad av bussen va ?

så du menar att de skulle ha en databas som de skrev in namnet på varje gång? väldigt osmidigt och i vissa fall diskriminerande tror jag. Skulle slösa så mycket tid också. Polisen eller lagen ser inte så allvarligt på langning, de tar hellre ''hashknarkare'' och spenderar några timmar på att få dem att pissa i koppen.
Citera
2012-04-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonybarony
så du menar att de skulle ha en databas som de skrev in namnet på varje gång? väldigt osmidigt och i vissa fall diskriminerande tror jag. Skulle slösa så mycket tid också. Polisen eller lagen ser inte så allvarligt på langning, de tar hellre ''hashknarkare'' och spenderar några timmar på att få dem att pissa i koppen.
Nej jag vet inte, bara en tanke som flög upp. Kanske inte, då langning i vanlig skala inte bestraffas så hårt.
Citera
2012-04-05, 14:32
Medlem
Truffs avatar
Jag har varit med om många gånger att jag har blivit nekad att köpa alkohol fr bolaget
samt fått bara köpa en viss mängd alkohol..
Vid ett par tillfällen så har jag också blivit avstängd pga "langning" när man har
prompat in för att stor handla...

Sen kanske det hör till saken att bolags chefen i denna stad jag bor i är totalt jävla
kokt i roten så att säga !

Tex Kalle som är 21 år ska in & handla för första gången på bolaget & tar 4st 7or vodka
& 3 plattor öl då kommer bolags chefen med 99% neka han.
För då misstänker chefen att Kalle här ska langa fast att det är enbart för eget bruk.
Ungefär så där beter sig chefen..

Egentligen så får ingen av personalen på något systembolag i Sverige neka en kund till att
handla om dom så vidare inte har starka bevisningar på att denna person ska langa ut åt
mindre åringar & då måste dom tillkalla polis.
Men däremot så har dom rätten att neka berusade eller om man kommer in & luktar
alkohol.
Citera
2012-04-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truff
Jag har varit med om många gånger att jag har blivit nekad att köpa alkohol fr bolaget
Vid ett par tillfällen så har jag också blivit avstängd pga "langning" när man har

Sen kanske det hör till saken att bolags chefen i denna stad jag bor i är totalt jävla

Tex Kalle som är 21 år ska in & handla för första gången på bolaget & tar 4st 7or vodka
För då misstänker chefen att Kalle här ska langa fast att det är enbart för eget bruk.

Egentligen så får ingen av personalen på något systembolag i Sverige neka en kund till att
handla om dom så vidare inte har starka bevisningar på att denna person ska langa ut åt
alkohol.
Fan va jobbigt, okej så dom måste tillkalla polis för det. Att neka berusade är ju självklart.
Citera
2012-04-05, 16:08
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truff

alkohol.
Vad är en 7a vodka?

Citera
2012-04-05, 17:26
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är en 7a vodka?

Kontext.
Citera