• 1
  • 2
2005-02-16, 15:34
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
fel nemesis inte var det så, fanns många flummare i sverige redan 66-67, raggare var ju mer landsbygden!
men in mot storstadområdena var det en hel del flummare! farsan tex, han har lånat ut sin braja till hendrix, det är ganska coolt!
Han berättade häromdagen om typ i sthlm att plötsligt kom körberg körande - e det nån fest på gång!!!!! he!
MVH J
Jo, men av dessa flummare var det nog inte så många som var i USA då festivalen ägde rum, och dessutom så visste inte alla att festivalen skulle bli så otroligt legendarisk på förhand... Och av de Svenskar som verkligen var där så knarkade kanske en del ned sig, och de som lever borde vara ca 60 nu om de var 24 under festivalen... Internetsurfande är ju inte så vanligt bland människor i den åldern och även om de är på internet är det inte så säkert att de hänger på Flashbacks drogforum, då många slutar intressera sig för knark då de blir äldre och bildar familj... =P
Citera
2005-02-16, 16:19
Bannlyst
fick en gång för flera år sen kontakt med en gammal flummare från USA, han hadde gjort extremt många syra trippar under sitt liv, han hadde desutom varit på woodstock!
synd att man tappade bort honom!
Han bodde förutom i miami och odlade svamp, he he!
MVH J
Citera
2005-02-16, 16:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
fick en gång för flera år sen kontakt med en gammal flummare från USA, han hadde gjort extremt många syra trippar under sitt liv, han hadde desutom varit på woodstock!
synd att man tappade bort honom!
Han bodde förutom i miami och odlade svamp, he he!
MVH J
Men han var som sagt från USA, och det var inte på FB du träffade honom...
Citera
2005-02-16, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
antalet människor som påstår sig varit på woodstock är nog betydligt större än de som verkligen varit där.. tror det var nån på ett amerikanskt forum som sa att var och varannan flummare i 50-årsåldern sa sig varit på woodstock

Läste någonstans att 25 miljoner amerikaner påstår sig ha varit på Woodstock. I verkligheten var det ca 1.5 miljoner har jag för mig.
Citera
2005-02-16, 17:03
Medlem
Zildijans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralle_

Tänkte i alla fall fråga om nån här på forumet var på Woodstock 1969 ?
Och kanske kan berätta lite hur det var?

Om man kommer ihåg att man var på Woodstock, var man inte där!
Citera
2005-02-17, 08:38
Medlem
keffemil_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Om man kommer ihåg att man var på Woodstock, var man inte där!

Hehe

Nä men allvarligt, fan vad mysigt: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=24455
Citera
2006-03-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av din_mamma
Läste någonstans att 25 miljoner amerikaner påstår sig ha varit på Woodstock. I verkligheten var det ca 1.5 miljoner har jag för mig.
Vad jag har hört så hade de byggt upp och planerat festivalen för att det skulle komma 20.000 människor, det kom istället 500.000 människor vilket vålade sanitära problem. Det var bara en liten bonde som hyrde ut några åkrar så de kunde ha en liten festival där ochså kommer det en halv miljon människor

Någon som vet hur många som deltog i festivalen, det verkar ju onekligen vara delad uppfattning om det ?
Citera
2006-03-16, 20:32
Medlem
jonkeSthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Då festivalen ägde rum '69 tror jag nog inte det var så många som förutspådde att den skulle bli så legendarisk, särskilt inte i Sverige... Sverige var ju lite efter USA på den tiden då det inte fanns internet, hippiekulturen kom väl först igång på 70-talet eller så... 69 var det väl Chuck Berry och raggarbilar som ännu gällde bland de "rebelliska" ungdomarna här i Norden... =D

Här är annars en tripprapport från Woodstock (på engelska):
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=24455

Nemesis1 har rätt!(som vanligt) Haha det rimmar också
Citera
2006-03-16, 20:44
Medlem
ojdå, det blir en svår nöt att knäcka - att få "hit" någon svensk som verkligen var på woodstock '69 menar jag...

jag har fått vibbarna att svenska ungdomar under slutet av 60-talet - i motsats till pot-rökande amerikanska ungdomar - gick o söp sig sketfulla i sina skinnjackor i *valfri ort* Folkets park och lyssnade på Snoddas...
Citera
2006-03-16, 20:52
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medionsilver
ojdå, det blir en svår nöt att knäcka - att få "hit" någon svensk som verkligen var på woodstock '69 menar jag...

jag har fått vibbarna att svenska ungdomar under slutet av 60-talet - i motsats till pot-rökande amerikanska ungdomar - gick o söp sig sketfulla i sina skinnjackor i *valfri ort* Folkets park och lyssnade på Snoddas...

Snoddas kom 1952!
Varade snoddasfebern i över 17 år?
Har svårt att tro på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in