Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-02, 17:03
Medlem
mandelbiskviers avatar
Tjenare , datorn varit på verkstad och bytt några minnen eller något sådant (inte insatt i ämnet)^^
När datorn väl startas så kommer meddelandet "windows förbereds att användas för första gången" upp.
När väl skrivbordet är framme så ligger programmet systemförberedelseverktyget (sysprep) igång.
Klickar jag bara "ok" alltså "Starta OOB" och "Starta om" som avstängningsalternativ så får jag bara fram ett errormeddelande om "alvarligt fel" .. ngt sådant.

startar jag om datorn så blir det samma kalas igen och jag börjar om på "windows förbereds att användas för första gången".

Slutsats: Hur stänger jag av sysprep?

Snälla dator freaks , HELP ME (:
Citera
2012-04-02, 17:11
Medlem
Xiztecs avatar
Kör > msconfig > Hitta sysrep.exe och plocka bort.
Pröva ifall det fungerar.
Citera
2012-04-02, 17:15
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Kör > msconfig > Hitta sysrep.exe och plocka bort.
Pröva ifall det fungerar.
Jättebra snabbt tips men tyvärr hittade inget sådant under tjänster och autostart..

irriterande efter 1månad hos InfoCare my ass
Citera
2012-04-02, 17:21
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier
Jättebra snabbt tips men tyvärr hittade inget sådant under tjänster och autostart..

irriterande efter 1månad hos InfoCare my ass

Pröva såhär då, kör > Regedit > HKLM > Setup Type
SetupPhase
OOBEInProgress
CmdLine

Blanka CmdLine och sätt resterande värden på 0.
Hittade det på något forum, ska tydligen ha hjälp ett flertal människor. Givetvis tar jag inget ansvar utifall din dator förvandlas till människa och äter upp dig.
Citera
2012-04-02, 17:32
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Pröva såhär då, kör > Regedit > HKLM > Setup Type
SetupPhase
OOBEInProgress
CmdLine

Blanka CmdLine och sätt resterande värden på 0.
Hittade det på något forum, ska tydligen ha hjälp ett flertal människor. Givetvis tar jag inget ansvar utifall din dator förvandlas till människa och äter upp dig.

Hittade inget "HKLM" (lr är jag blind). lägger upp en bild iaf.
sysprep grunkan syns även.. förbannelse över datorer!

BILD http://img819.imageshack.us/img819/720/registerhoran.png
Citera
2012-04-02, 17:36
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Hittade inget "HKLM" (lr är jag blind). lägger upp en bild iaf.
sysprep grunkan syns även.. förbannelse över datorer!

BILD http://img819.imageshack.us/img819/720/registerhoran.png

HKEY_LOCAL_MACHIN

Jag som var otydlig
Citera
2012-04-02, 17:42
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
HKEY_LOCAL_MACHIN

Jag som var otydlig

Där ser man! Vad exakt menar du med att "blanka". skall undvika människoätande dator så länge det bara går!
Citera
2012-04-02, 18:22
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Där ser man! Vad exakt menar du med att "blanka". skall undvika människoätande dator så länge det bara går!

Delvis inget värde alls, man tar alltså bort det. Pröva 0 först annars.
Citera
2012-04-02, 18:30
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Delvis inget värde alls, man tar alltså bort det. Pröva 0 först annars.

Tack som fan för hjälpen. Har dock tänkt bränna ut en återställningsskiva och prova installera om windows först, känner mig lite feg när det gäller att va inne i sådana dära mörka/avlägsna mappar och börja skriva siffror o grejer! Huvva. Fortsätt gärna att dela med er av era kunskaper!

Infocare svarade på mitt mail och skrev följande "Välj i rullgardinsmenyn "återställ till fabriksläge" eller något liknande" , tycker det lät väldigt oproffsigt då jag inte kan hitta något alternativ i närheten av det (starta OOB + systemgranskingsläget) :O
Citera
2012-04-02, 18:49
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Tack som fan för hjälpen. Har dock tänkt bränna ut en återställningsskiva och prova installera om windows först, känner mig lite feg när det gäller att va inne i sådana dära mörka/avlägsna mappar och börja skriva siffror o grejer! Huvva. Fortsätt gärna att dela med er av era kunskaper!

Infocare svarade på mitt mail och skrev följande "Välj i rullgardinsmenyn "återställ till fabriksläge" eller något liknande" , tycker det lät väldigt oproffsigt då jag inte kan hitta något alternativ i närheten av det (starta OOB + systemgranskingsläget) :O

Kan du inte kräva att dem fixar det kostnadsfritt? Iochmed att det var dem som fuckade upp grejerna så bör man ju rimligtvis också reparera.

Kräv det! Nog enklare att bara lämna in den igen istället för att installera om igen.
Citera
2012-04-02, 18:56
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Kan du inte kräva att dem fixar det kostnadsfritt? Iochmed att det var dem som fuckade upp grejerna så bör man ju rimligtvis också reparera.

Kräv det! Nog enklare att bara lämna in den igen istället för att installera om igen.

Men helveete , fick nyss hem han från en månads jävulskap av infocare , gör allt i min makt för att få den att funka utan att behöva skicka den. Att byta dessa minnen som datorn var på lagning för tog såhär lång tid..

2012-03-29 09:33 - Uppdraget har avslutats
2012-03-19 09:11 - Delar anlänt, väntar montering.
2012-03-16 14:55 - Del(ar) har mottagits
2012-03-14 12:56 - Arbetet har påbörjats
2012-03-14 12:49 - Väntar delar
2012-03-05 15:17 - Produkt mottagit
2012-02-28 13:07 - Väntar på att produkt ska anlända till verkstad.
2012-02-28 13:06 - Uppdraget har registrerats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in