2012-04-02, 13:47
Medlem
Tjena alla FB:are, jag har stött på patrull!

För ca 8 månader så var jag på en fest och träffade en underbar brud. Jag bli stört kär i henne men var då lite onykter. Under den kvällen så kramades vi bara och pratade och hade kul. Ska tillägga att hon hade kille då.

Jag har hört av flera polare att hon hoppar från kille till kille. Den killen hon hade under festen för ca 8 månader sen har hon gjort slut med för kanske 1 månad sen och är nu singel.

Ungefär efter hon hade gjort slut med sin kille så tog hon kontakt med mig via facebook sen via sms. Sen festen har vi inte haft någon kontakt alls. Jag märker att hon småflörtar med mig men jag försöker leka lite svår eftersom tankarna kommer upp hur mina polare har beskrivit henne (ungefär som en player). Men efter ett tag så flörtar jag med och allt går upp till en ny nivå.

Vi börjar skriva saker om hur mycket vi gillar varandra och hon har till och med sagt att hon vill bli min flickvän. Under den tiden hon har tagit kontakt med varandra så har vi bara ringt och sms:at och jag är redan kär i henne

Och igår så var jag första gången hemma hos henne med hennes egna kompis. Jag tänkte väll inte att det skulle förändra något. När jag kom så var det en spänd stämning, de pratade bara med varandra och som person är jag inte den som tar för mig i ett samtal. Och så höll det på hela kvällen nästan. Sen stack jag hem eftersom de hade letat efter fest i nästan 2 timmar och jag kände att jag var bara där och inget mer.

Senare när jag vaknade så fick jag sms om att någon på festen hade kallat henne för dum i huvudet och hon hade blivit sårad och jag skickade, som man brukar, "det är du inte" "lyssnar inte på han" bla bla...

Jag frågade henne om vi skulle träffas idag själva men hon var tydligen sjuk så hon orkade inte. Jag tänkte då att hon kommer bara vara hemma då så hon kanske kan få något att fundera på så jag skickade om hon ville bygga upp en relation med mig eller om hon bara tog mig som en "krock kudde"?

Hon svarade då att hon inte tog mig som en "krock kudde" men att hon inte visste eftersom det fanns mycket uppe i hennes huvud sa hon. Sen fråga hon varför jag skicka det så skrev jag att jag gillade henne och att ibland känns det som hon är på och inte på.

Jag skickade vidare några sms men fick inte ut ett ända "jag gillar dig med" uttryck!?! Hon verkade bara så trött på mig precis som hon hittat en annan.

Så min fråga är: Vafan ska jag göra? Denna bruden är allt jag tänker på, jag kan inte ens sova ordentligt om natten, mat aptiten finns inte, hon är precis den jag alltid har drömt om. Hon verkar så på vissa dagar men nästa dag är hon det inte.

Tack för alla svar jag får. Vill också tillägga att "det finns fler fiskar i havet" inte finns i mitt huvud.
Citera
2012-04-02, 14:20
Medlem
Du gjorde bort dig med det där smset varför i hela friden skickade du det, ''krockkudde''? Du hade ju vid det laget redan fått massvis med bekräftelse från henne så det var ju helt onödigt. Det var förmodligen väldigt avtändande för tjejen att få den frågan ställd av en person hon öppnad upp sig för så mycket.

Nu har du lämnat över bollen till henne och jag vet inte vad du ska göra i din situation mer än att hoppas hon inte är helt borta och att hon ska ta nästa kontakt.

Ha tålamod nu och snacka inte om det där smet med henne, be inte heller om ursäkt för det.
Citera
2012-04-02, 14:30
Medlem
percees avatar
Varför är du så inne på den här tjejen?
Att träffa någon ska inte vara besvärligt, klickar man så gör man.
Citera
2012-04-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av percee
Varför är du så inne på den här tjejen?
Att träffa någon ska inte vara besvärligt, klickar man så gör man.

För då när vi har snackat så verkar vi så bra tillsammans, och då på festen så visade hon sig precis som hon gillade mig
Citera
2012-04-02, 15:24
Medlem
Lycanthropuss avatar
Som jag brukar säga, sms suger. Man får för sig att skriva något som sedan biter en i baken. Avvakta och se hur hon vill ta detta vidare.
För mig känns det som att du har börjat ställa kvar på henne innan ni ens har börjat ses på ett högre plan. Det brukar aldrig vara en bra ide. Om hon accepterar det så kommer hon att höra av sig igen, annars är du nog screwed!

AVVAKTA!
Citera
2012-04-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycanthropus
Som jag brukar säga, sms suger. Man får för sig att skriva något som sedan biter en i baken. Avvakta och se hur hon vill ta detta vidare.
För mig känns det som att du har börjat ställa kvar på henne innan ni ens har börjat ses på ett högre plan. Det brukar aldrig vara en bra ide. Om hon accepterar det så kommer hon att höra av sig igen, annars är du nog screwed!

AVVAKTA!

Citera
2012-04-03, 11:59
Medlem
Som det tidigare har nämnts ställde du krav innan ni ens hade inlett något = sjukt avtändande.

Dessutom verkar det som om träffen med hennes kompis gick mindre bra, du var möjligen nervös och blev det tredje hjulet, detta var förmodligen även det bidragande till hennes minskade lust.
Citera
2012-04-04, 12:44
Medlem
Allt har nu lett till att hon inte är redo för ett förhållande men nu när man messar henne så skickar hon "ok" typ hela tiden precis som om hon skiter i mig och när man ringer så är det precis som att prata med en vägg, vad ska jag göra? För hon vill fortsätta träffa mig säger hon men visar inte det, så vad ska jag göra?
Citera
2012-04-04, 16:38
Medlem
Lycanthropuss avatar
Avvakta för bövelen

Om du tvingar dig på henne om hon inte är redo så kommer hon bara att distansera sig ännu mer ifrån dig.
Citera
2012-04-04, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lycanthropus
Avvakta för bövelen

Om du tvingar dig på henne om hon inte är redo så kommer hon bara att distansera sig ännu mer ifrån dig.

Så allt jag ska göra är bara sluta ta kontakt med henne och låta henne "börja"?
Citera
2012-04-05, 05:22
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Soderberg
Tjena alla FB:are, jag har stött på patrull!

För ca 8 månader så var jag på en fest och träffade en underbar brud. Jag bli stört kär i henne men var då lite onykter. Under den kvällen så kramades vi bara och pratade och hade kul. Ska tillägga att hon hade kille då.

Jag har hört av flera polare att hon hoppar från kille till kille. Den killen hon hade under festen för ca 8 månader sen har hon gjort slut med för kanske 1 månad sen och är nu singel.

Ungefär efter hon hade gjort slut med sin kille så tog hon kontakt med mig via facebook sen via sms. Sen festen har vi inte haft någon kontakt alls. Jag märker att hon småflörtar med mig men jag försöker leka lite svår eftersom tankarna kommer upp hur mina polare har beskrivit henne (ungefär som en player). Men efter ett tag så flörtar jag med och allt går upp till en ny nivå.

Vi börjar skriva saker om hur mycket vi gillar varandra och hon har till och med sagt att hon vill bli min flickvän. Under den tiden hon har tagit kontakt med varandra så har vi bara ringt och sms:at och jag är redan kär i henne

Och igår så var jag första gången hemma hos henne med hennes egna kompis. Jag tänkte väll inte att det skulle förändra något. När jag kom så var det en spänd stämning, de pratade bara med varandra och som person är jag inte den som tar för mig i ett samtal. Och så höll det på hela kvällen nästan. Sen stack jag hem eftersom de hade letat efter fest i nästan 2 timmar och jag kände att jag var bara där och inget mer.

Senare när jag vaknade så fick jag sms om att någon på festen hade kallat henne för dum i huvudet och hon hade blivit sårad och jag skickade, som man brukar, "det är du inte" "lyssnar inte på han" bla bla...

Jag frågade henne om vi skulle träffas idag själva men hon var tydligen sjuk så hon orkade inte. Jag tänkte då att hon kommer bara vara hemma då så hon kanske kan få något att fundera på så jag skickade om hon ville bygga upp en relation med mig eller om hon bara tog mig som en "krock kudde"?

Hon svarade då att hon inte tog mig som en "krock kudde" men att hon inte visste eftersom det fanns mycket uppe i hennes huvud sa hon. Sen fråga hon varför jag skicka det så skrev jag att jag gillade henne och att ibland känns det som hon är på och inte på.

Jag skickade vidare några sms men fick inte ut ett ända "jag gillar dig med" uttryck!?! Hon verkade bara så trött på mig precis som hon hittat en annan.

Så min fråga är: Vafan ska jag göra? Denna bruden är allt jag tänker på, jag kan inte ens sova ordentligt om natten, mat aptiten finns inte, hon är precis den jag alltid har drömt om. Hon verkar så på vissa dagar men nästa dag är hon det inte.

Tack för alla svar jag får. Vill också tillägga att "det finns fler fiskar i havet" inte finns i mitt huvud.

Då måste du lära dig att acceptera att det finns fler fiskar i havet.
Det är svårt när man finner intresse för en viss kvinna, men man måste vara realistisk också.
Är det för riskabelt? Har vi verkligen samma intressen?

Att glömma är svårt, men förhoppningsvis hittar du ju en annan som verkligen gillar dig tillbaka, och som hjälper dig att glömma detta.

Hoppas att det löser sig.
Citera
2012-04-05, 18:10
Medlem
Lycanthropuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesper.Soderberg
Så allt jag ska göra är bara sluta ta kontakt med henne och låta henne "börja"?
Om hon saknar dig och vill ha dig så kommer hon att ta kontakt med dig. Annars är nog skeppet seglat för din del.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in