2012-04-02, 00:23
Medlem
Rökte på spice men tog en kraftig överdos för visste inte hur mycket man skulle ta då det var första gången så blev så pass dålig så jag var tvungen åka till sjukan och de gjorde ekg och tog blodprov 3gånger och efter de gjort det och 2 timmar senare var jag ju piggare och kunde iaf gå var helt borta tidigare men jag frågade har ni någon aning vad jag kan ha fått i mig ? svar nej ingen aning sade läkaren och undersköterskan.

vad gör de med blodprovet skickar de det på analys samt vad kan de visa ?

är så här det var och sade som det var att jag kört bil hela kvällen och vart chafför till några kompisar men då jag släppte av dom så for jag för att träffa några kompisar och bara snacka och de tog frem en cigg och började röka och då frågade en av de vill du ha en så jag tog en ur ett malbrou paket och rökte men blev helt väck efter den och en annan bil fick köra upp mig och de sa bara han har fått i sig något men vi har ingen aning vad de kan vara...

Har detta något med körkortet att göra har ju inte kört bil något sen jag tog ciggen samt kan de få fram något via blodprovet eller orkar dom inte skicka de på analys???
Citera
2012-04-02, 00:33
Medlem
Dem brukar inte ta upp ''småfall'', men om du har otur så drar dem in körkortet och du kan åka på böter.

Har du gått på förhör? Om dem inte kallar in dig på förhör så lägger dem ner det.
Om dem kallar dig till förhör så är det bara att erkänna om det visade sig positivt på proverna.

Jag har själv råkat ut för en liknande händelse, fick 2000 i böter och körkortet indraget i 1 år och dem jävlarna drog mig till en rättegång.

Så jag säger bara: Erkänn och säg att det var dumt av dig att du inte kollade vad du rökte samt att du ångrar dig verkligen.

Lycka till
Citera
2012-04-02, 00:33
Medlem
bombruntmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinas
Rökte på spice men tog en kraftig överdos för visste inte hur mycket man skulle ta då det var första gången så blev så pass dålig så jag var tvungen åka till sjukan och de gjorde ekg och tog blodprov 3gånger och efter de gjort det och 2 timmar senare var jag ju piggare och kunde iaf gå var helt borta tidigare men jag frågade har ni någon aning vad jag kan ha fått i mig ? svar nej ingen aning sade läkaren och undersköterskan.

vad gör de med blodprovet skickar de det på analys samt vad kan de visa ?

är så här det var och sade som det var att jag kört bil hela kvällen och vart chafför till några kompisar men då jag släppte av dom så for jag för att träffa några kompisar och bara snacka och de tog frem en cigg och började röka och då frågade en av de vill du ha en så jag tog en ur ett malbrou paket och rökte men blev helt väck efter den och en annan bil fick köra upp mig och de sa bara han har fått i sig något men vi har ingen aning vad de kan vara...

Har detta något med körkortet att göra har ju inte kört bil något sen jag tog ciggen samt kan de få fram något via blodprovet eller orkar dom inte skicka de på analys???

Skickar dom det vidare på analys är du fuckt.

Hur kunde du snea så på spice!? Vilken sort röka du!?
Citera
2012-04-02, 00:45
Medlem
skicka vidare hur ? hur syns det ? har det med körtkortet att göra har ju inte kört bil ???

tog en kraftig överdos och var första gången på extremt länge!
Citera
2012-04-02, 00:48
Medlem
har ju inte blivit tagen av polis for ju upp med ambulans (en närstående ringde och sa att jag fått i mig något konstigt men vi vet inte vad) på sjukan och en kompis sa att jag fått i mig något konstigt men vi vet inte vad ? kan de ändå bli något då om de visar nå på proverna!?
Senast redigerad av Robinas 2012-04-02 kl. 00:58.
Citera
2012-04-02, 01:13
Medlem
Turkfans avatar
Så så, lugna ner dig nu.
Vad rökte du? Fattar att det är spice, men kärt namn har många barn (lolwut?). Men du vet nog ändå inte vad du petade i dig.

Du ska nog vara lugn, tror inte det kommer bli några följder av detta.
Citera
2012-04-02, 01:20
Medlem
har ingen aning vad de var nån typ av spice :/ men körde ju inte bil efter de jag rökte utan fick hämtning och for på sjukan och sa han har fått i sig något konstigt och där de tog blodprov och ekg och temp och lyssna på hjärtat fick blåsa i alcometer men de kan väl inte ha nå med kortet att göra att jag blev bäng efteråt har ju inte kört bil efter de och vill inte de heller eftersom jag är så pass rädd om kortet
Citera
2012-04-02, 08:04
Medlem
tripptamins avatar
Läkare har tystnadsplikt

7 kap. Sekretess med hänsyn främst till skyddet för enskilds personliga förhållanden

1 § Sekretess gäller hos myndighet för uppgift som rör enskilds hälsa eller sexualliv, såsom uppgifter om sjukdomar, missbruk, sexuell läggning, könsbyte, sexualbrott eller annan liknande uppgift, om det måste antas att den enskilde eller någon närstående till den enskilde kommer att lida betydande men om uppgiften röjs.
Citera
2013-08-17, 12:44
Medlem
dawthedudes avatar
det syns inte på blodprov så länge inte den är klassificerad.
Citera
2013-10-08, 15:01
Medlem
Mohafes avatar
Lånar denna tråd, jag har vart rätt cp på 5f-akb48 och 5f-ab-pinaca för ett tag sen och blev plockad av farbror blå på en parkeringplats kanske 20 minuter efter att jag hade rökt.
Vart fett kassa på kroppsvisiteringen btw, inget blev beslagtaget.
Var med en polare som också var fucked så både h*n och jag åkte in.
Har fått tillräcklig tolerans av shitet så det var inte att jag gick och snea, vart bara fett chill och allmänt dum i huvudet.
De tänkte ta piss och blodprov men det blev bara blod, de drog in mig till förhör och allt jag sa var att jag bara inte har sovt klokt på senaste tag, var påväg hem för att slagga och nekade att jag hade rökt, nekade att jag tagit narkotika eller nån medicinering (går inte på nån medicinering) och visste ingenting om "stora pupiller" som farbror blå sa jag hade.
Vad tror ni det blir utav det här?
De kollade id och frågade mig om min inkomst innan jag fick gå. Polaren sa efteråt att h*n blev torsk på narkotikabrott - eget bruk men det vart inget som sades till mig nåt om av farbror blå, annat än att min polare hade sagt att vi hade rökt (tänkte bullshit och sa inget om det), polaren kan ha övernojjat när han sa det till mig också så vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in