• 3
  • 4
2005-02-15, 21:32
Bannlyst
"If you are addicted, withdrawal will give exactly the reverse effects of the drug"

..det där är ju avtändning och gäller för alla, även de som inte är beroende
Citera
2005-02-15, 22:09
Bannlyst
har själv avbrutit drickande efter veckors och några gånger månaders alkoholkonsuption,bara intaget på kvällar då!
Det e ganska jobbigt första nätterna när man vaknar svettig och tror att det är ormar i sängen, under sängen! man är helt säker på att dom e där!
kan tänka mig att ännu längre missbruk och mera regelbudet under hela dagen kan leda till ett helvete!
MVH J
Citera
2005-02-15, 22:37
Medlem
Kowalskis avatar
Tack för svaren

Kokain har man väl på senare tid märkt att det kan ge ett fysiskt beroende? Vill minnas att jag läst det. Amfetamin är vad jag vet enkom psykologiskt.
Vad gör en drog fysiskt beroende framkallande? Vet inte om den gamle horse-pundaren William S. Burroughs är medicinskt pålitilig men han skrev att ett heroin-missbruk gör brukaren beroende av heroinet på samma sätt som en diabetiker behöver insulin. Kroppen behöver substansen för att överleva. Heroinet är väl tillsammans med alkoholen det mest fysiska beroendeframkallande?
Vissa har skrivit att nikotin är fysiskt (eller så läser jag fel, trött...) på vilket sätt då?
Citera
2005-02-15, 22:41
Medlem
Kowalskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
har själv avbrutit drickande efter veckors och några gånger månaders alkoholkonsuption,bara intaget på kvällar då!
Det e ganska jobbigt första nätterna när man vaknar svettig och tror att det är ormar i sängen, under sängen! man är helt säker på att dom e där!
kan tänka mig att ännu längre missbruk och mera regelbudet under hela dagen kan leda till ett helvete!
MVH J

Delirium Tremens, been there, a living hell.
Citera
2005-02-16, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CthulhuX
emmmm Amfetamin är VÄLDIGT fysikt beroendeframkalande. MDMA altså det som SKA vara ecstacy är INTE amfetamin, förvisso besläktat med men det är en helt egen kemisk substans och är inte fysiskt beroendeframkalande. Var det gäller Kokain så vitt jag har förståt det ÄR fysiskt beroende framkalande, men vad vet jag.

kolla här föresten http://www.thegooddrugsguide.com

Källkritik grabben...du tittar på första bästa sida och säger att det är så, därmed BASTA!
Att du inte har tillräckliga kunskaper i det engelska språket gör det hela bara pinsammare, eftersom de bevis du lägger fram i nästa inlägg är helt feltolkade...
Ingen kritik mot dig personligen, men i den riktiga världen och skolan så kan du få problem och du inte ser med kritiska ögon på nätets information...
Citera
2005-02-17, 20:07
Medlem
CthulhuXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Källkritik grabben...du tittar på första bästa sida och säger att det är så, därmed BASTA!
Att du inte har tillräckliga kunskaper i det engelska språket gör det hela bara pinsammare, eftersom de bevis du lägger fram i nästa inlägg är helt feltolkade...
Ingen kritik mot dig personligen, men i den riktiga världen och skolan så kan du få problem och du inte ser med kritiska ögon på nätets information...

För det första så är det inte den "första bästa" sidan, utan bara den sidan som jag tycker samanfatar informationen på bäst sätt.

För det andra så tycker jag att är grymt skratretande att du påstår att jag inte har tillräckligt med kunskaper i engelska eftersom jag råkar vara amerikansk medborgare och faktiskt snäppet bättre på engelska är jag är på svenska (vill du börja tjafsa om min stavning så kan jag tilllägga att jag är dyslexier).
Citera
2005-02-17, 20:13
Bannlyst
Öhum, menar inget illa, var bara på dåligt humör...får väl skylla på för lite Tradolan eller nåt

I vilket fall, ber om ursäkt.
Citera
2005-02-17, 21:15
Medlem
CthulhuXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Öhum, menar inget illa, var bara på dåligt humör...får väl skylla på för lite Tradolan eller nåt

I vilket fall, ber om ursäkt.

lungt, jag tog inte illa upp
Citera
2005-02-18, 03:20
Medlem
nyblads avatar
En gammal pundartant jag snackat med sa att lägga av med heroinet var ingenting i gämförelse med att lägga av men benzodiazepinerna.

Sockärringen jag var hoss påstod att man blir väldans beroende av amfetamin, psykiskt beroende, det går att bryta om man vill.
Men hon sa iof oxå att hasch var ännu farligare för det kunde man få psykoser av, jag har haft flera stycken här.
Ja du sa jag man kan väl få psykoser av amfetamin och mycket annat oxå!?
Då svarade hon att hon fick psykos av ketoganet hon fick på sjukhuset...

Slutsats: Hennes utalande kunde man visst inte lite på känns det som.

Men hur som hur, amfetamin kan man bli JÄVLIGT torsk på men kroppen kan alldrig behöva amfetamin för at inte palla ur fullständigt inte nikotin heller för den delen!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in