2012-04-01, 19:59
Medlem
Hallå!

Jag har ett litet problem som driver mig till vansinne. I fredags var jag ute på krogen med en kompis, besöken blir allt förre nu för tiden i och med att polarna börjar få barn och sådär.

Vi började med ett par öl på ett ställe innan vi gick vidare till ett annat. Efter en stund i baren fick jag ögonkontakt med en tjej en bit bort, i normala fall är inte jag den som raggar på krogen men direkt kände jag att den här tjejen var speciell, det liksom bara klickade mellan oss. Efter att ha flörtat med henne ett tag och varit påväg över dit kom hon över till mig tillsammans med sin kompis.

Vi började prata och det klickade verkligen direkt mellan oss, lite kärlek vid första ögonkastet. I normala fall kanske inte det här är den typen av tjejer jag faller för men hennes leende, hennes sätt att vara, hennes personlighet gav ett sådant starkt intryck på mig.

Vi pratade på om allt möjligt, jobb, livet osv. efter en stund skulle hon gå vidare med sin kompis. Jag bad om hennes nummer men hon ville ha mitt istället. Jag förstår ju givetvis att oddsen att hon skulle höra av sig är minimala men i alla fall så hittade jag henne på facebook och skrev ett rätt långt brev om hur trelvig hon verkade vara, att jag verkligen vill träffa henne igen och att det verkligen inte tillhör det normala att jag raggar på krogen eller skickar meddeleande till personer på facebook jag egentligen inte känner...hon verkade verkligen gilla mig.

dock har hon fortfarande inte svarat, hon har heller inte hört av sig via sms eller telefon. Jag kan liksom inte riktigt släppa henne.

Jag frågade henne om hon var singel och hon svarade. Hur skall jag göra för att förtjäna hennes tillit och respekt att jag verkligen vill lära känna henne och inte är ute efter ett one night stand.

Jag hörde av mig på fb igår, hon har fortfarande inte svarat.

Som man brukar säga, plenty of more fish in the sea, men det här är första gången på åratal det klickar så på direkten.

Är det creepy att jaga en tjej på det här sättet? samtidigt, no risk, no reward eller hur? Jag har varit i liknande situationer tidigare man aldrig riktigt vågat ta chansen.

This chick is worth it men vad skall jag göra?

Vad skall jag göra? Vad hade du gjort? Och snälla, inga taskiga kommentarer nu!
Citera
2012-04-01, 20:03
Medlem
Du gick på för starkt.
Citera
2012-04-01, 20:04
Medlem
W.Houstons avatar
Ja det är läskigt att leta upp folk genom facebook och skicka långa brev. Du kunde inte bara ha väntat ett par dagar på att hon skulle ringa? Skulle förvåna mig mycket om du får till det där.
Citera
2012-04-01, 20:04
Medlem
ChefRamsays avatar
Innan du gör något annat som har med henne att göra så väntar du iallafall tills imorgon kväll för att se om du har fått svar på Facebook
Citera
2012-04-01, 20:05
Medlem
MICR0SOFTs avatar
Jag tror hon spelar svårflörtad
Citera
2012-04-01, 20:06
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Du gick på för starkt.
Antagligen ja. Troligtvis lite creepy att du letade upp henne på facebook och skrev där, du skulle chillat istället. Nu kan du bara avvakta och hoppas på det bästa.
Citera
2012-04-01, 20:09
Medlem
Jag är rädd för att du har sumpat det där. Tjejer vill känna att de får något som är exklusivt. Om du är alldeles för på så tycker hon att du verkar desperat och det är inte attraktivt oavsett kön. Om du hade gett henne numret och sedan bara låtit allt vara tills hon hörde av sig och då spelat det lite kallt så hade du haft henne på kroken. Nu tror jag att du har förlorat chansen, sorry. Det enda alternativet som finns nu är att vara tyst och hoppas på det bästa. Om hon hör av sig har du tur, om inte så är det bara att leta vidare. Plenty of fish och allt det där...
Citera
2012-04-01, 20:16
Bannlyst
Att stalka på facebook: Okej.

Att visa att man stalker på facebook: Inte okej.

[EDIT]: Jag fattar fan inte folk som kommer med kärlektförklaringar via facebook, hon frågade efter ditt nummer(för övrigt, varför tar ni inte varandra nummer?) och du väntar inte ens en dag på att hon ska göra något. Om ni kom så bra överrens som du skrev så skulle du inte behövt oroa dig. Lycka till i alla fall.
Senast redigerad av Bitsocker 2012-04-01 kl. 20:20.
Citera
2012-04-01, 20:37
Medlem
SpaceBounds avatar
hmm...liknande har hänt mig faktiskt

En kille som jag anser inte var helt normal skrev om och om igen till mig på fb, sms etc... i början kunde jag faktiskt tänka mig något med honom, men ändrade uppfattning efter ett tag då han hela tiden skrev. Jag bad honom att dra åt helvete, det slutade med att han hotade mig med våldtäckt, misshandel, kidnappnig...

men iaf, jag föreslår att du inte skriver mer till henne, då kommer hon att tänka : äe fan han är nog inte så lätt att få iaf...och förmodligen kommer hon att höra av sig

Men var bara inte för på, jag ber dig
Citera
2012-04-01, 20:54
Medlem
Palindromets avatar
Än så länge: ingen skada skedd! Du har ännu inte korsat gränsen helt på vad som är creepy.
Angående uteblivet svar så kanske det är så att hon faktiskt har saker för sig på helgen och inte haft tid att svara. Vänta ett par dagar.
MEN, om hon inte svarar; kontakta henne inte mer. Skriver du till henne igen korsar du gränsen till vad som är creepy.
Citera
2012-04-01, 21:09
Medlem
Xer0s avatar
Brudar ...
Bästa verkar vara att ge blanka fan i dem.
Dom vill ju inte.
Citera
2012-04-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBound
hmm...liknande har hänt mig faktiskt

En kille som jag anser inte var helt normal skrev om och om igen till mig på fb, sms etc... i början kunde jag faktiskt tänka mig något med honom, men ändrade uppfattning efter ett tag då han hela tiden skrev. Jag bad honom att dra åt helvete, det slutade med att han hotade mig med våldtäckt, misshandel, kidnappnig...

men iaf, jag föreslår att du inte skriver mer till henne, då kommer hon att tänka : äe fan han är nog inte så lätt att få iaf...och förmodligen kommer hon att höra av sig

Men var bara inte för på, jag ber dig

Tack för ditt vettiga svar. Man kan ju alltid hålla tummarna. Sen är det klart att jag borde ha väntat. Jag skall inte skriva något mer till henne och hoppas att hon inte tog brevet på fel sätt. Men det blir svårt att glömma henne, vilken kvinna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in