2012-04-01, 02:55
Medlem
Jag sålde nyss mina fonder men fick betydligt mindre pengar för dem än vad det stod att de var värda.

Någon som kan förklara det här och rädda mig från att få en hjärtattack? Det är 5000 kronor som saknas, lite drygt...

Bild: http://i42.tinypic.com/mu8l8z.png
Citera
2012-04-01, 03:01
Medlem
Säker på att du blivit av med alla fondandelar? Hela säljordern verkar inte ha gått igenom, tar lite tid. Räkna med 2-3 arbetsdagar.
Citera
2012-04-01, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dosen5
Säker på att du blivit av med alla fondandelar? Hela säljordern verkar inte ha gått igenom, tar lite tid. Räkna med 2-3 arbetsdagar.

Jag är åtminstone säker på att jag sålde rubbet, dock stod det någonting om att något kunde ta tid. Men jag förstår inte varför 80-90 % skulle kunna föras över nu men inte allting.

Aja, jag får vänta någon dag och sedan se. För det ska väl ändå inte kunna vara på det här viset? Om värdet av fonderna är x antal kronor så bör jag också få de där x antal kronorna när jag säljer dem vid samma tillfälle?
Citera
2012-04-01, 07:17
Medlem
CreepyCrawls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floorfloating
Jag är åtminstone säker på att jag sålde rubbet, dock stod det någonting om att något kunde ta tid. Men jag förstår inte varför 80-90 % skulle kunna föras över nu men inte allting.

Aja, jag får vänta någon dag och sedan se. För det ska väl ändå inte kunna vara på det här viset? Om värdet av fonderna är x antal kronor så bör jag också få de där x antal kronorna när jag säljer dem vid samma tillfälle?

Precis så kan det vara, säljer man hela sitt fondinnehav tar det nån dag eller 2 för det att gå igenom. Varför det är så vet jag inte men jag vet att det är likadant med t.ex Allemansfonden hos Swedbank. Lugn i båten så ska du se att du snart har alla dina pengar.
Citera
2012-04-01, 07:52
Medlem
Saxat från http://www.swedbank.se/idc/demo/demo...saljning.html:

"Om du säljer andelar i Swedbank Roburs fonder för ett belopp upp till 80 procent av innehavets värde, så betalas pengarna ut direkt till ditt konto. Du kan även sälja hela innehavet. Då betalas ett belopp motsvarande 80 procent av innehavet ut direkt till kontot. Resterande del betalas normalt ut 1-3 vardagar (bankdagar) efter försäljning."
Citera
2012-04-01, 15:10
Medlem
Tack Flashback, tack för att ni lugnar mig. Då försöker jag att andas i vanlig takt och så hoppas jag att resten av beloppet kommer inom de kommande dagarna.

Ni är guld värda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in