• 1
  • 2
2012-03-31, 22:49
Medlem
diversions avatar
Jag har börjat äta mackorna baklänges, från fel ände. Har ej provat upp & ner-metoden ännu.
Citera
2012-03-31, 23:04
Medlem
Det är ju ioförsig ganska självklart..
Eftersom tungan är i nedre delen av munnen. Om man roterar mackan så att pålägget är vänt mot tungan smakar det mer. Sen att pålägget ramlar ner är ett helt annat problem
Citera
2012-03-31, 23:05
Medlem
Jag tycker ju att det är gott med smör, något som det kommer mer av då man brer på ovansidan. Har dock aldrig förstått mig på folk som har den bestämda åsikten att jag brer på "fel" sida. Samt gärna avser att skapa en diskussion med mig av denna anledning
Citera
2012-03-31, 23:06
Medlem
Folkskyggs avatar
Hamburgare brukar ha en tendens att vända på sig för mig, och bli uppochned när jag äter. Konstigt nog, vet inte varför.
Citera
2012-03-31, 23:33
Medlem
fags avatar
Shoooooooo!

Ja, som ni kanske kan förstå så käkar jag inte en-brödiga Dagobert-mackor upp och ner... Utan på mina mackor är det för det mesta ost/skinka/leverpastej/mjukost med eventuell smak/rostbiff.

Jag ber er, prova!
Citera
2012-03-31, 23:40
Medlem
meganegerdases avatar
låter omstädigt. Okej med knäckebröd med inte en Dagobert....

Däremot äter jag alltid runda mackor "runt" så att bara mitten är kvar tillsist. Allt annat känns fel :P
Citera
2012-03-31, 23:40
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Shoooooooo!

Ja, som ni kanske kan förstå så käkar jag inte en-brödiga Dagobert-mackor upp och ner... Utan på mina mackor är det för det mesta ost/skinka/leverpastej/mjukost med eventuell smak/rostbiff.

Jag ber er, prova!

Okej, så det är inte dubbelmackor det handlar om?
Who knows, kanske smaklökarna aktiveras mer eller något!
Citera
2012-03-31, 23:59
Medlem
joodass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Hur äter du en sånhär macka uppochner?
http://www.maxivaxjo.se/images/cater...raksmorgas.jpg

Hänger du dig uppochner i taket och börjar käka eller?

Haha, pålägget lär ju ramla på golvet ändå va?

OT: Lät krångligt alltså, kanske ska testa!
Citera
2012-04-01, 01:08
Bannlyst
Jag tycker det blir helt fel, kan hålla med om att det smakar annorlunda och förstår att folk kanske gillar det, men för mig blir typ smaken... uppochner
Citera
2012-04-01, 01:19
Medlem
Von.Larssons avatar
När jag väl äter mackor (väldigt sällan) så har jag dessa rättvända. Alltså pålägget uppåt, det hade ramlat av annars då jag har mycket "lösa" bitar på mina mackor.
Citera
2012-04-01, 01:41
Medlem
Softis...s avatar
Jag har aldrig provat att äta en smörgås "upp och ner", men det tänker jag testa nu. Den enda smörgåstyp jag inte äter på "vanligt vis" är frallor. Dessa brukar jag "vika ihop" innan inmundigande. Av någon anledning så smakar de bättre då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in