Citat:
Ursprungligen postat av _Winston
Tack för ditt svar!
Jag har tack och lob (

) två grabbar som skolades in på dagis på en förmiddag (Kanske är jävligt tokigt åt andra hållet) som man kan dumpa av hos främlingar utan problem.
Jag förstår. Och jag kan absolut inte se problemet. Har man barnen varannan vecka så är det 100% barnen den veckan, INGET annat. Allt annat vore ju fan helt fantastiskt själviskt.
Kul att det fungerar för dig och ditt ex!
Edit: HEHE, "Snorlyktan"

Jo, precis. Har man barnen är det livet den veckan. Fester och annat kan man schemalägga barnfria veckan... har fått ta den diskussionen mer än en gång med mitt ex, om vi säger så. Hon såg chansen att bli fri som en fågel med gratis barnvakt tills jag sa ifrån.
Inte för att göra dig beskviken, men mina barn skolades också in på dagis på en förmiddag. De går självmant fram och tar kontakt med människor. Likförbannat kommer jäkligt mysko beteenden med jämna mellanrum. Plötsliga ilskeutbrott över att man säger till dem att ställa undan talriken (vilket man ju alltid gör) t.ex, då de första dagarna efter överlämnandet.
Det ÄR jobbigt för barn att att fara fram och tillbaks till en början, och för vissa tar det mycket längre tid än för andra.
Med tanke på hur mycket bättre sonen (han var två när det begav sig för tre år sen) tar det hela misstänker jag att ju äldre de blir desto svårare är det för dem.
Snorlyktan ja. :P Jag var helt ensam om det nicket på google ett bra tag tills jag en dag till min förskräckelse såg att ett litet fruntimmer snott det som namn på sin blogg. Huu.