• 1
  • 2
2012-03-31, 17:17
Medlem
Hej

Här hemma behöver vi en butler, så är det. Är det någon som vet om man kan få tag på en butler som bor hemma? Lönen blir väl gratis mat och boende. Blir det student, någon aseat eller någon bemanningsbyrå!

Bye, pease out.!
Citera
2012-03-31, 17:19
Medlem
larsen1s avatar
gratis mat och boende?

Låter som det är en hemlös du ska ha.
Citera
2012-03-31, 17:25
Medlem
Denoms avatar
En butler kostar lite mer än gratis mat och boende. Om det nu inte är någon illegal invandrare till hemhjälp du letar efter, fast då lär du behöva hota lite för att få saker gjorda.
Citera
2012-03-31, 17:31
Medlem
bon-vivants avatar
Varför skulle någon vilja jobba som betjänt för att gå plus/minus noll?
Citera
2012-03-31, 17:31
Medlem
Är det någon som har någon aning om vad de kostar med gratis mat och boende?
Citera
2012-03-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skmupp
Är det någon som har någon aning om vad de kostar med gratis mat och boende?

Hej, gratis mat kostar inte mycket, och boendet beror ju helt på hur boendet ser ut?! En villa, eller ett rum i källaren, eller en trerummare i Rinkeby. Du får nog precisera dig lite angående gratismaten och boendet...

Fille
Citera
2012-03-31, 20:38
Medlem
Bil

Citat:
Ursprungligen postat av Fille1
Hej, gratis mat kostar inte mycket, och boendet beror ju helt på hur boendet ser ut?! En villa, eller ett rum i källaren, eller en trerummare i Rinkeby. Du får nog precisera dig lite angående gratismaten och boendet...

Fille

Eget rum på övervåningen med dubbelsäng i närheten där vi andra sover. Gratis mat är ju det h*n lagar. (Vi altså säger när vi åker till jobbet "Tja, kan du åka och köpa grejer så att vi kan äta laxpasta i morgon")

EDIT: Vi tar bara en bil så att h*n kan ta bilen som står kvar på gården.
Senast redigerad av skmupp 2012-03-31 kl. 20:40. Anledning: Tilllägg
Citera
2012-04-01, 08:02
Medlem
borrizs avatar
Vill du inte spela domina i ett s/m förhållande så du får nog nöja dig med denna betjänt till du är klar med utbildningen!
Betjänt
Citera
2012-04-01, 08:25
Medlem
Totalt meningslös jävla trolltråd!!
Ditt nick säger allt TS, dock ska "sk" bort, du är inget annat än en mupp!!
Hade du befunnit dig ett det samhällsskikt där betjänter,inneboende hushållerskor och butlers används så hade du också veta hur man anlitar ditos!
Out!
Citera
2012-04-02, 02:26
Medlem
Skaffa en nanny, aupair eller liknande. Det är oftast tjejer från estland eller tyskland som är här årsvis och brukar oftast lära sig svenska blixtsnabbt.
Citera
2012-04-02, 04:43
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentralScrutinizer
Skaffa en nanny, aupair eller liknande. Det är oftast tjejer från estland eller tyskland som är här årsvis och brukar oftast lära sig svenska blixtsnabbt.

Ja, fast inte ens dom jobbar väl gratis?
Citera
2012-04-02, 04:54
Medlem
Kallan.s avatar
Jag tycker detta är ett väldigt intressant ämne faktiskt.

Jag tror att dom flesta blandar ihop butler med betjänt, au pair, hushållerska osv.

Vad jag har uppfattat så krävs det en gedigen utbildning för att få kalla sig och få arbeta som butler.

Jag var själv i TS tankar och började intervjua folk, tillslut förstog jag när jag väl träffade en butler vad en riktig butler är.

Det TS letar efter är en betjänt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in