2012-03-31, 14:16
Medlem
memixs avatar
Någon som har någon erfarenhet av detta? eller närmre bestämt Alnö?

Funkar den eller är den totalt nerkörd i SK*T ?
Citera
2012-03-31, 15:04
Medlem
De jag vet av som haft 3 är missnöjda. Funkar nästan aldrig.
Citera
2012-03-31, 19:20
Medlem
Köp ett kontaktkort eller låna av någon som har 3 och skapa din egna uppfattning.
Folk säger mycket så jag säger att jag är nöjd
Citera
2012-03-31, 19:31
Medlem
memixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Köp ett kontaktkort eller låna av någon som har 3 och skapa din egna uppfattning.
Folk säger mycket så jag säger att jag är nöjd

Bor du i Sundsvall då?
har haft tre en gång tidigare, men då bodde jag i Kvissleby, har nu flyttat till Alnö och vill veta hur det ligger till där, testat telenor och det fungerade inte alls, samtalen bröts hela tiden.
oroar mig inte så mycket för hur det kommer att funka på stan oså men hemma är jag mest orolig för.
Citera
2012-04-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av memix
Bor du i Sundsvall då?
har haft tre en gång tidigare, men då bodde jag i Kvissleby, har nu flyttat till Alnö och vill veta hur det ligger till där, testat telenor och det fungerade inte alls, samtalen bröts hela tiden.
oroar mig inte så mycket för hur det kommer att funka på stan oså men hemma är jag mest orolig för.

Inte nu längre men gjorde det förut, dock så rörde jag mig aldrig runt alnö så kan inte hjälpa dig så mycket, tyvärr.
Du kan inte skaffa ett 3 kontantkort och testa? Phonehouse borde ha något du kan få låna eller något. Säg att du inte tecknar via dom annars haha..
Citera
2012-04-01, 13:33
Medlem
memixs avatar
Okej, njea men har beställt abb med telefon redan så får ta hem o testa, vet ju att jag kan göra ånger om det inte alls funkar och då får jag köra på t2 istället.
Citera
2012-04-01, 15:48
Medlem
miikoss avatar
Tre delar 3G nät med Telenor i Sundsvall (Tre har bara eget nät i storStockholm, storGöteborg, Malmö-lund, Roneby-Karlskrona.

Något 2G nät har de inte.

Har du kollat täckningskartorna?

Citat:
Ursprungligen postat av memix
Okej, njea men har beställt abb med telefon redan så får ta hem o testa, vet ju att jag kan göra ånger om det inte alls funkar och då får jag köra på t2 istället.

Har du blivit lovat att du ska få ångra? För tre skriver på sin hemsida att man inte får ångra när man har startat telefonen.

Citat:
En förutsättning för att du ska få utnyttja din ångerrätt är att varan inte har försämrats. Endast försiktiga undersökningar av varan är tillåtna. Det är t ex inte tillåtet att öppna telefonen och sätta i SIM-kortet. Orginalförpackningen måste finnas kvar i behåll och du får inte ta bort skyddsfilmen från displayen.

Eller verkar som man får starta telefonen, men inte öppna och stoppa i simkort?

Så jag antar att man får testa som man gör i butik. Alltså testa knapparna, heller hur snabb en smartphone känns.

Tele2 har en generösare policy, de erbjuder återköp även om man har stoppat i sim, men man får inte ringa, lagra data, ändra inställningar osv.

Det är benämningen "varsamt undersöka" som får olika bedömning.
Senast redigerad av miikos 2012-04-01 kl. 15:59.
Citera
2012-04-01, 23:39
Medlem
Det här är fanimej den bästa kiosken i hela Sundsvall det, Karl!
Citera
2012-04-02, 14:02
Medlem
memixs avatar
ska testa med en annan telefon med simkortet före, täckningskartan är sisådär, ska ju funka men vet inte precis hur bra. men som sagt får testa mig fram och se, om dom delar nät med telenor vet jag ju att det kommer att funka har ju andvänt det tidigare så.
Citera
2012-04-07, 22:11
Medlem
memixs avatar
över mina förväntningar med TRE, har testat lite överallt i Sundsvall nu och det funkar utmärkt, ligger och tankar i 2-3 mbit inomhus och det dubbla utomhus.

Så för mig får det absolut många plus, vet inte om det kan bero på dubbla antener i IP4S men något grymt bra är det iaf!
Citera
2012-04-09, 18:41
Medlem
Instämmer.

Var i Sundsvall i helgen med en iPhone 4S (tre) och en iPhone 4S (telia).

Fick i regel ut 3-5 mbit med tre på alla ställen jag var medans jag fick ut 0.40 till 1.5 med Telia. Mätte alltid samtidigt. Skojar telia eller? Har fan Mobilsurf Extra (5 mbit/s) på det abonnemanget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in