• 2
  • 3
2012-04-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Men r du dum eller fattar du bara inte skillnaden? Ja, hr p forumet s kan jag och mina meningsfrnder anvnda vilket sprk vi vill utan att riskeras att hmtas av siktspolisen. Ute i verkligheten under riktig identitet r det dock annorlunda.
Ska jag ta det en gng till?

Usa har ju sin "Freedom of speech" som ven den innehller vissa begrnsningar verlag verkar vara en bra lag som tillter ganska mycket. Det r ju inte fr intet som ADL, Simon Wiesenthal-center och diverse andra ljusskygga lobby-grupper sliter sitt hr och vill infra inskrnkningar p den samma fr att motverka "hatet".

S kan det bli i Sverige ocks, men d krvs en radikalt annorlunda utveckling. EU vill exempelvis kriminalisera alla rasistiska organisationer och medlemskap i sdana. De vill ocks begrnsa yttrandefriheten nnu mer.

Ja, du fr hvda vad du vill. Och jag hvdar att du r antivit och inte bryr dig om vad som hnder med svenskarna. S var str vi d?
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Det kan du frga om du vill det, men ta det i s fall i en relevant trd eller via PM.
Din fuling.
Citera
2012-04-01, 02:11
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratur
Citera
2012-04-01, 03:25
Medlem
Aristotlēss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DexterWarden
Dagens vsterlndska samhlle har mnga likheter med den sista tiden i Republikens Rom. Vi finner arbetslshet och oro infr framtiden, liksom vi aldrig har varit s har liberala sedan romartiden - och nu, som d, frodas den starkaste elitismen sedan demokratin grundades. Vi i Sverige knner av det bst. Vi har den politiska och den mediala eliten som sger t det underlydande folket hur de ska tnka och tycka; att de r fr dumma fr att frst det ena och det andra. Denna elit finner vi i alla europeiska parlament, liksom i sjlvaste Europeiska Unionen. Aldrig frut har ett folk accepterat ett sdant bemtande frn sina ledare. Aldrig i framtiden kommer de att acceptera det.

Vi lever i en svag demokrati och jag r vertygad om att vi inom ett par decennier p grund av ekonomiskt kaos, social oro och integrationsproblem kommer att hamna i diverse krig med varandra som kommer att sluta, precis som det brjade, i imperialistiskt tnkande, vstlnderna i krig med varandra och en teknologisk tillbakagng till favr fr kulturellt leverne och en ny renssans. Du tror att vi har frndrats sedan dess? Nej, som samhllsmedborgare krver vi vissa saker; en revolution r alltid en generation bort - den generationen r hr.

Vad tror ni r framtiden fr vr demokrati? Vad anser ni att konsekvenserna kan bli av denna elitismen? Kommer de vsterlndska folken sl tillbaka? Finns det ngot land som bryr sig om sitt folk?
Vilken tid menar du var mer demokratisk n nu? N precis. Demokratin har alltid varit ett elitprojekt, men aldrig tidigare har smfolkets situation och sikter spelat s stor roll. Kanske FR stor roll. Du saknar helt klart ett strre perspektiv. r du 17 r eller?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in