2012-07-12, 23:15
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.Sarcasticat
I så fall är de påstådda förmågorna skitsnack.
Jo man skulle ju kunna dra den slutsatsen om man var rationell.. Tyvärr finns det på tok för många sopor som anser att man har ett "stängt sinne" om man drar den slutsatsen och resonerar att om det inte går att bevisa så betyder det inte att det inte funkar
Citera
2012-07-12, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-soffan
Jo man skulle ju kunna dra den slutsatsen om man var rationell.. Tyvärr finns det på tok för många sopor som anser att man har ett "stängt sinne" om man drar den slutsatsen och resonerar att om det inte går att bevisa så betyder det inte att det inte funkar
Jag drar den slutsatsen, och särskilt rationell vet jag inte om jag är. Däremot vill jag veta hur det ligger till. Jag odlade marijuana i garderoben när jag var 15 år för att jag ville se om lärarens varningsbabbel var sanning eller skitsnack.

Jag tycker inte att man är en sopa för att man har åsikten att en människas sinne är "stängt". Snart kommer det börja åska här. Godnatt.

/Johan
Citera
2012-07-13, 21:35
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Behövs inte mycket mer än papper och penna för att kontrollera många påstådda förmågor. Alla seriösa försök som gjorts har dock failat vad jag vet.
Sant, det behövs inte mycket för att bevisa. Och Rupert Sheldrake har kunnat göra tester och bevisa att vissa har förmågor så som framtids visioner och remote viewing. Du kan söka på hans namn på youtube, finns rätt många videos där.
Citera
2012-07-13, 22:31
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmSyndrome
Sant, det behövs inte mycket för att bevisa. Och Rupert Sheldrake har kunnat göra tester och bevisa att vissa har förmågor så som framtids visioner och remote viewing. Du kan söka på hans namn på youtube, finns rätt många videos där.
Ja det finns mycket tok på tuben.
Var är hans nobelpris förresten?
Citera
2012-07-14, 13:51
Medlem
StockholmSyndromes avatar
Citat:
Ja det finns mycket tok på tuben.
Var är hans nobelpris förresten?
Tok? Han har ju gjort seriösa tester i kontrollerade miljöer.
Nobelpris? Vad babblar du om?
Citera
2012-07-14, 13:57
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
Jag kan nästan garantera att den som lyckas bevisa att man kan se in i framtiden och/eller se saker på andra platser bara genom att blunda o sitta med benen i kors har ett nobelpris som i en liten ask. Jag tippar på att vi kasnke har lite olika standarder på vad som anses vara "bevis".
Citera
2012-07-14, 14:00
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
jo, men handlar om resultatet, och dessa är inte tillräkliga för att säga att bevisa att vissa har förmågor så som framtids visioner och remote viewing. inte på det sätt du säger det i alla fall. Han gör seriösa tester vilket är bra, men där blir det även inte så stora resultat och inte möjlighet att säga dessa förmågor finns på denna nivå som många påstår sig ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in