2012-03-30, 09:29
Medlem
Kollade banken idag och märkte att någon gjorde en insättning på mitt konto med 550kr, det jag undrar kan jag använda dessa pengar eller de kan tas tillbaka?
Citera
2012-03-30, 09:33
Medlem
Samma fråga igen...

Du är mer eller mindre skyldig att hålla koll på hur mycket pengar du har. Använder du pengarna kan du bli ersättningsskyldig.
Citera
2012-03-30, 09:35
Medlem
MaryBells avatar
I would have spent it right away. Being such a huge amount and all
Citera
2012-03-30, 09:37
Medlem
refrs avatar
Står ju om det är någon myndighet som har satt in dom, så jag antar att det inte stod något då du ej skrev det.

Det är rätt säkert att använda dom, dock så kan dom dras tillbaka och om du redan har tagit ut dom då så blir du skyldig en överkomlig summa (550).
Citera
2012-03-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refr
Står ju om det är någon myndighet som har satt in dom, så jag antar att det inte stod något då du ej skrev det.

Det är rätt säkert att använda dom, dock så kan dom dras tillbaka och om du redan har tagit ut dom då så blir du skyldig en överkomlig summa (550).

Precis, jag brukar själv göra en insättning och det står precis samma sak som om det vare jag som gjorde insättningen, alltså ingen myndighet eller någon annan.
Citera
2012-03-30, 11:22
Medlem
Von.Larssons avatar
Förmodligen en felinsättning bara. Sällan att folk orkar gå till banken för att strula för en sådan summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in