Jag har sedan ett tag tillbaka en god man, den jag har nu är min tredje. Det är så att när jag hade min första god man så gick jag plus varje månad och kände att jag behövde inte säga upp han. Men när den andra kom så sket han att betala mina räkningar från telia. Sen nu igår så kollade jag brevlådan och såg att min tredje god man hade skickat ett brev till mig. Det var papper från kronofogden att jag är skyldig dom 2500kr för obetalda räkningar. Jag blev helt förbryllad, detta var andra gången kronofogden har hört av sig, första gången med andra god mannen som vägrade betala mina räkningar från telia och nu denna. Jag har aldrig haft några problem med ekonomin, betalar alltid räkningar i tid men min moder tyckte att jag skulle ha god man när jag fyllde 18 år då hon ansåg att jag var dålig att ta hand om pengar. Men jag har alltid betalat mina räkningar, bara min senaste och nuvarande som har vägrat betala mina räkningar och satt mig i skuld.
Det sjuka var dock att han skickade med gamla räkningar som var obetalda, han hade alltså haft en av mina räkningar och vägrat att betala det när det är hans jobb att betala mina räkningar som kommer till han. Nu vill iaf kronofogden ha 2500kr och det är min god man som har satt mig i denna situation.
Kan jag anmäla honom eller hur ska jag gå till väga? Jag vill inte ha kvar han och helst inte ha en god man, bara bli av med han och ta från mina besparingar och betala av kronofogden skiten!
Det sjuka var dock att han skickade med gamla räkningar som var obetalda, han hade alltså haft en av mina räkningar och vägrat att betala det när det är hans jobb att betala mina räkningar som kommer till han. Nu vill iaf kronofogden ha 2500kr och det är min god man som har satt mig i denna situation.
Kan jag anmäla honom eller hur ska jag gå till väga? Jag vill inte ha kvar han och helst inte ha en god man, bara bli av med han och ta från mina besparingar och betala av kronofogden skiten!