2012-03-30, 01:45
Medlem
Gordiies avatar
I Juni så är jag gasglad med hojkortet i handen och MC-utrustningen redo . Det enda som saknas då är själva hojen och den kan jag fan inte vänta på tills nästa sommar! Tänker inte snubbla vid mållinjen när jag äntligen fått tummen ur... Planen är att köpa den begagnad på blocket inom relativt kort tid så pengarna bör finnas på kontot inom 1-2månader.

Jag har en bostadsrätt som inte ökat så överdrivet mycket i värde (+150 000:-) så jag vart beviljad 20k genom bostaden och man måste ta ut minst 40k om man ska göra på det sättet. Andra alternativet var lån utan säkerhet och där landade min ränta på 6.78%. Jag har aldrig tagit lån tidigare, utom min bostad såklart, så jag vet inte vad som är mycket eller åtminstone är överkomligt i ränta.
Min polare idag ville ta ett lån bara för att överleva tills han fått sin första lön och då fick han 5.1% i ränta. Borde inte jag få en lägre ränta som har ett fast jobb med "bra" lön än han som knappt är provanställd?

Lånet kommer landa på Max 45k och jag vill lägga upp det på 24månader

vad är en bra ränta? Hur skulle ni gå till väga? ge mig tips och gör mig klok!

Tacksam för svar!
/Andreas
Citera
2012-03-30, 08:58
Medlem
På ett så litet lån gör inte 4% eller 7% ränta någon större skillnad. Jag tog ett lån på 40 000kr (blancolån) med borgensman. räntan blev på 6%. Det blir totalt 2000kr i ränta. Jag betalade 3500kr månaden.
Senast redigerad av Tamii 2012-03-30 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in