2005-02-12, 13:29
Medlem
Jag har ett antal jeans som jag gillar grymt mycket, de sitter skitbra... En av de är ett par gröna manchesterjeans, där manchestret är bortslitet på vissa ställen, typ knäna.

Sedan ett par tajta svarta jeans som är urtvättade som numera är väldigt mycket gråa, båda är av märket levis btw.

Så kan man göra någonting med gamla urvättade slitna jeans för att få dem att se medvetet utslitna och urvättade ut? = Snygga!

// d
Citera
2005-02-12, 13:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Tycker personligen det är lite löjligt att göra sina kläder utslitna med flit... Bär kläderna ett tag till så ordnar sig nog saken av sig självt...
Citera
2005-02-12, 14:04
Medlem
Robert Ekhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donkii

Sedan ett par tajta svarta jeans som är urtvättade som numera är väldigt mycket gråa, båda är av märket levis btw.

Så kan man göra någonting med gamla urvättade slitna jeans för att få dem att se medvetet utslitna och urvättade ut? = Snygga!

// d

Jag brukar färga om alla mina svarta kläder ett par gånger om året,
hatar svarta kläder som blir gråa och skabbiga.

Vill du få dem se mer slitna ut? Då har jag inga bra idéer som inte sabbar tvättmaskinen.
Ut och lek med ungarna i sandlådan kanske.
Citera
2005-02-12, 14:06
Medlem
von Schmerzs avatar
Svarta jeans går att återuppliva genom att färga dem med svart jeansfärg. Håller inte lika länge som orginalfärgningen, men det är bättre än att kasta dem. Går att köpa där färg och tyger säljs.

Vill du ha dem mer slitna så är det rakblad och sandpapper som gäller. Medvetet trasiga jeans ser för jävligt ut, men det är ditt problem.
Citera
2005-02-12, 14:08
Medlem
hagge3s avatar
Gör som jag, fortsätt använda dom tills hålen är så stora att det blir pinsamt. Sen är det bara sy ihop lite enkelt för hand.
Citera
2005-02-12, 16:12
Medlem
Ah, jag tror ni missförstod mig.

Båda två jeansen är inga fjortis-slit-jeans utan de var hela och fina från början, men efter gedigen användning så ser dem ut som slask. Tyvärr så har manchestret försvunnit och det svarta är grått, jag vill göra det snyggt på något sätt bara

Att färga de "svarta" jeansen svart var en bra idèe, men vad kan man göra med ett par manchesterjeans som är helt utnytta (ser inte så snygga ut)?

// d
Citera
2005-02-12, 16:35
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ah, jag tror ni missförstod mig.

Båda två jeansen är inga fjortis-slit-jeans utan de var hela och fina från början, men efter gedigen användning så ser dem ut som slask. Tyvärr så har manchestret försvunnit och det svarta är grått, jag vill göra det snyggt på något sätt bara

Att färga de "svarta" jeansen svart var en bra idèe, men vad kan man göra med ett par manchesterjeans som är helt utnytta (ser inte så snygga ut)?

// d

Jag tycker personligen att det är snyggt när dom är helt utnötta, om man har en rockig stil. Annars så kan det bli snyggt om du lappar dom med något coolt tyg. Men det kanske är lite väl hippie för din stil?
Citera
2005-02-12, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Jag tycker personligen att det är snyggt när dom är helt utnötta, om man har en rockig stil. Annars så kan det bli snyggt om du lappar dom med något coolt tyg. Men det kanske är lite väl hippie för din stil?

Bra tänkt men, alldeles för hippie

// d
Citera
2005-02-12, 16:38
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Bra tänkt men, alldeles för hippie

// d

Vad har du för klädstil annars? Alldaglig eller något speciellt?

Något måste man ju kunna komma på.
Citera
2005-02-12, 16:43
Medlem
du lägger de gamla jeansen i en säck, går ut på gården, bränner upp dem och köper dig några nya bysser
Citera
2005-02-12, 16:47
Medlem
Ajo, jag har flertalet nya jeans men de här sitter så bra och är så sköna så de tänker jag fan inte bränna upp :P

Vardaglig stil är ett par byxor med en piketröja kanske, ibland en långärmad skjorta. Förövrigt går sköna munktröjor från peak.
Lite finare stil, inga mjukisbyxor alltså.

// d
Citera
2005-02-12, 17:43
Medlem
drakflickans avatar
Bra tips med jeans som man vill ha en "snygg" slitning på är att riva upp ett litet hål (om det inte redan gått sönder) på övre delen på låret, eller nedanför knäna, och sedan lägga en bit ljusare tyg under och sicksacka små stygn fram och tillbaka däröver med ljus tråd.
Om man är noga och har lite känsla över detta kan man få det väldigt lik "Replay slitningarna" på deras orginal modeller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in