2012-03-29, 13:16
Medlem
Jag håller på att starta ett nytt företag och behöver nu hitta ett företag i kina som syr upp bra och billiga kläder & skinnväskor i hög kvalitet. Någon som känner till något eller vet var jag ska leta.
Jag litar inte på alibaba.com eftersom det finns så mycket scamföretag där
Citera
2012-03-29, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av side
Jag håller på att starta ett nytt företag och behöver nu hitta ett företag i kina som syr upp bra och billiga kläder & skinnväskor i hög kvalitet. Någon som känner till något eller vet var jag ska leta.
Jag litar inte på alibaba.com eftersom det finns så mycket scamföretag där

Att hitta en FABRIK är inte lätt, oftast inte heller lönsamt då du inte kan ta de kvantiteter dom
vill att du skall beställa.
Leta efter en agent som i sin tur lägger beställningen på en av deras fabriker.
Alibaba blir inte bättre än dom som anonserar där. Det är som att en Kines skulle säga att han inte
litar på Eniro.se
Citera
2012-03-29, 16:42
Medlem
Bairuilongs avatar
Det är inte lätt att själv hitta rätt nivå på leverantörer i Kina. Det företag som syns på mässor och internet kräver, som -Felix_ skriver, oftast bisarra volymer för att vara intreserade, men och andra sidan brukar de även med svenska ögon vara extremt billiga.

Vill du hitta en "småföretagare" som kan tillverka mindre kvantiteter så måste du (om du inte själv kan föra dig i Kina) ha hjälp av någon på plats. Det finns många som har som affärside att sätta svenskar i kontakt med kinesiska leverantörer. Antingen får du t ex betala dem per timme för jobbet, eller så kan de bli mellanhänder och ta % på omsättningen.

Du kommer även att lära dig en hel del intressant om hur det är att göra affärer med kineser.

Mvh
Citera
2012-03-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Det är inte lätt att själv hitta rätt nivå på leverantörer i Kina. Det företag som syns på mässor och internet kräver, som -Felix_ skriver, oftast bisarra volymer för att vara intreserade, men och andra sidan brukar de även med svenska ögon vara extremt billiga.

Vill du hitta en "småföretagare" som kan tillverka mindre kvantiteter så måste du (om du inte själv kan föra dig i Kina) ha hjälp av någon på plats. Det finns många som har som affärside att sätta svenskar i kontakt med kinesiska leverantörer. Antingen får du t ex betala dem per timme för jobbet, eller så kan de bli mellanhänder och ta % på omsättningen.

Du kommer även att lära dig en hel del intressant om hur det är att göra affärer med kineser.

Mvh

Dom problem som oftast uppstår för nya och mindre bolag är att dom bara har finansiella resurser
att sy upp små kollektioner. Tygkvaliten är det näst största problemet, utbudet av kvalitetstyger
för mindre kvantiteter är begränsat. Om man inte själv kan göra mönsterkonstruktionen så har man ännu mera problem då Kinserna gärna gör väl små storlekar av varierande skäl.
Citera
2012-03-29, 20:23
Medlem
Jo men alibaba har en massa scamföretag har själv varit i kontakt med en del...
Hur kan man veta att de inte är scam ingen som kollar upp de bolagen. Står bara en massa på forumet att man ska se upp för vissa företag. Får fråga en agent eller liknande
Citera
2012-03-29, 20:41
Medlem
Sen är det en stor skillnad på alibaba och eniro. Globalsources.com är mycket mer seriöst. Får leta vidare. Men hade varit bra om jag kunde hitta ett företag som producerar båda så jag slipper att leta rätt på 2 bolag...
Citera
2012-03-30, 16:32
Medlem
Jag kan hjalpa dig med mitt kontakt nat i Kina, sen 90 talet.
Men jag undrar lite om vad du letar efter? Textilindustrin ar en industri som har daligt rykte, med ratta, och haller pa att fasas ut. Om du vill ha billiga levrantorer skall du soka dig till Vietnam eller Burma.
Men om du vill finna vettiga Kinesiska foretag, som respekterar sina arbetare, kan jag hjalpa dig.
Citera
2012-04-02, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensk0kina
Jag kan hjalpa dig med mitt kontakt nat i Kina, sen 90 talet.
Men jag undrar lite om vad du letar efter? Textilindustrin ar en industri som har daligt rykte, med ratta, och haller pa att fasas ut. Om du vill ha billiga levrantorer skall du soka dig till Vietnam eller Burma.
Men om du vill finna vettiga Kinesiska foretag, som respekterar sina arbetare, kan jag hjalpa dig.

Självklart vill jag hitta vettiga företag... Jag har tänkt börja med en mindre upplaga. Typ en provkollektion för att testa kvalitet mm. Typ 2 väskor, 10 t-shirts. Jag kommer sen beställa fler bara det är bra kvalitet etc. Jag kommer ha en egen design med så vill inte ha färdigsydda kläder...
Vet att det finns företag som även tar emot mindre orders.
Citera
2012-04-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av side
Självklart vill jag hitta vettiga företag... Jag har tänkt börja med en mindre upplaga. Typ en provkollektion för att testa kvalitet mm. Typ 2 väskor, 10 t-shirts. Jag kommer sen beställa fler bara det är bra kvalitet etc. Jag kommer ha en egen design med så vill inte ha färdigsydda kläder...
Vet att det finns företag som även tar emot mindre orders.

Din volym är aldeles för liten för att vara interesant för 99.99 % av tillverkarna i Kina, tvivlar även på Vietnam. I alla fall om det är tricot. Ren bomull, kanske.

Nej sök på närmare håll för den volymen du eftersöker. Åk till Litauens stora textilmässa efter påsk
Intertextile Balticum. Där träffar du både tyg leverantörer och fabriker.
Dom kan sy upp provkollektioner och även hjälpa till med mönsterkonstruktion.
Dessutom har du en order transporterad hem på 3 dagar inte 38 dagar.
Jag fattar inte varför alla tror att det är Kina som skulle vara bästa alternativet i alla lägen ?
Citera
2012-04-04, 22:44
Medlem
Jag har kontakter i Turkiet om det skulle vara intressant. skicka mig ett P.M
Citera
2012-05-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Din volym är aldeles för liten för att vara interesant för 99.99 % av tillverkarna i Kina, tvivlar även på Vietnam. I alla fall om det är tricot. Ren bomull, kanske.

Nej sök på närmare håll för den volymen du eftersöker. Åk till Litauens stora textilmässa efter påsk
Intertextile Balticum. Där träffar du både tyg leverantörer och fabriker.
Dom kan sy upp provkollektioner och även hjälpa till med mönsterkonstruktion.
Dessutom har du en order transporterad hem på 3 dagar inte 38 dagar.
Jag fattar inte varför alla tror att det är Kina som skulle vara bästa alternativet i alla lägen ?

Hmm sant jag får räkna på det. Vet ett företag i usa som sökte pengar och deras idé var att sy upp underkläder i usa vilket ingen av de stora företagen hade gjort. De fick in massor av pengar för att starta sitt företag...
Jag borde nog satsa på något närmare. Vill dock hitta ett seriöst företag...
Hur ligger priserna på skinnväskor om de ska sy upp dom i balticum. Har inte helt koll på priserna kina, vietnam vs balticum. Någon som har kontakt med någon firma i balticum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in