Citat:
Ursprungligen postat av Flo19trip
HTML-kod:
Varför inte gulan? :O
Därför i ägg gulan är det fett.
Eftersom jag deffar, så ska jag bara äta BRA fett.
Så som Avokado, Nötter, Fisk mm..
100 gram ägg Gula innehåller ca 29 gram fett.
100 gram ägg Vita innehåller ca 0 gram Fett.
XD
Proteinet i gulan är av bättre kvalitet än i vitan.
(Har inte källa på de men ja tror de va nån artikel av Paulun eller Owe Rytter)