2012-03-29, 03:37
Bannlyst
Något nytt jag hörde att allt kan kallas sport, ex. när de samlas för Dreamhack.

Annat tveksamt osportsligt är att slå på varandra till medvetslöshet, eller att köra bil/motorbåt fort, vad mer?
Citera
2012-03-29, 03:48
Medlem
HaxzoRs avatar
Vad vill TS få ut av denna tråd?
Citera
2012-03-29, 03:50
Medlem
Nurjenfs avatar
vet inte vad som definerar sport och jag bryr mig väl egentligen inte heller om något kallas för "sport" eller inte.

För mig är det ingen större skillnad på fotboll eller ett dataspel. Jag gillar båda och för mig är båda ungefär samma sak, man tar hänsyn till sin omgivining, gör det bästa för att vara bättre än det andra laget av den enda anledning att det är underbart att vinna och Det för mig är sport.

Sport för mig är också något som är helt meningstlöst och som man kan göra om och om igen utan att egentligen åstakomma något annat än en Seger.
Senast redigerad av Nurjenf 2012-03-29 kl. 03:57.
Citera
2012-03-29, 03:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxsamlare
Något nytt jag hörde att allt kan kallas sport, ex. när de samlas för Dreamhack.

Annat tveksamt osportsligt är att slå på varandra till medvetslöshet, eller att köra bil/motorbåt fort, vad mer?
Läge att ta reda på vad du pratar om? Esporten är på stark frammarsch, men det har du väl missat? Vad vill du diskutera?
Citera
2012-03-29, 04:00
Bannlyst
Vad som är sport och osportsligt, kast med liten dvärg?

Jag har aldrig sett något benämnas e-sport i TV.

Om allt kan kallas sport när det tävlas, vad kan vi då hitta på mer?

Fast det klart man skiljer på idrott och sport.

Mer en Språkfråga egentligen.
Citera
2012-03-29, 09:09
Medlem
Abbadohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av http://sv.wikipedia.org/wiki/Sport
Sport är ett samlingsbegrepp för olika aktiviteter med tävlingsmoment. Sport kan utövas individuellt eller i lag. Den sport som antingen är störst i antalet utövare eller drar mest publik brukar kallas nationalsport. De flesta större sporterna har ett eget förbund. I de flesta sporter tävlar damer och herrar i olika indelningsklasser.
Varför skulle det inte vara en sport när man tävlar i lag/själva mot varandra?
Det är inte själva dreamhack som är en sport utan det pågår tävlingsmoment under det eventet.
Citera
2012-03-29, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadohn
Varför skulle det inte vara en sport när man tävlar i lag/själva mot varandra?
Det är inte själva dreamhack som är en sport utan det pågår tävlingsmoment under det eventet.
Som jag skrev kan vad som helst vara sport tydligen och är mer en språkfråga då jag främst tänkte på idrott.
Citera
2012-03-29, 14:50
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxsamlare

Det är skillnad på Sport och Idrott
Citera
2012-03-29, 15:25
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sport#Sport_och_idrott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in