Hej allihopa!
Hade ett par funderingar men innan jag sätter igång vill jag ta tillfället i akt och påpeka att
jag har läst igenom 1.02 regelna samt vill jag att
moder skall veta att jag kommer skriftligt anstränga mig för att inte bryta dem, trots att jag lyder under protest. Med andra ord, företagsfolk och deras sportsändningar i allmänhet kan bli överkörda av ett gäng mr bean bubblor utan att jag skulle bry mig
Anywhoo, live stream, hur fungerar det egentligen? Vetgirig som man är sätter jag nu mig själv i en okunnig men bekväm fåtölj för att först skriva vad jag vill, sedan läsa era svar, det basiala i första hand skulle jag uppskatta om någon kan bilda mig om ett och annat. Börja jättegärna med paralellerna/anorna, internet/torrent/radio/nedladdning, och om hur det hela koms på av någon. Tala fritt (iallafall så gott det går), någon här kanske arbetar med detta? I generell mening ta allt från början är ni vänliga.
Nummer 2. För mig är det endast fotboll som intresserar och kommer inte nämna några site-namn jag använder själv men undrar vad ni tycker och vet,
hur och
om man kan påverka stream kvaliten på något sätt? Har själv en teori som jag ej satt i test; Bli medlem. Vissa siter hävdar genom reklam att detta hjälper men finns det någon här som kan intyga att det gör det? Kommer aldrig joina något som har med poker eller beting att göra så ni har detta i åtanke, men vill inte heller bara registrera mig för någon site och sen har man ett konto som kanske kommer att kosta eller inte funkar för huvudtaget, utan att i slutändan så får man bara en massa e-mail reklam. Nej tack, dock, någon här med erfarenhet eller har ett medlemskap?
3. Emellanåt vill datorn min installera vissa program för att kunna se matcher, skulle vilja höra av någon vad ni vet om detta? Vilka man skall undvika och inte undvika exempelvis...
Slutligen
4:de och sista. Detta handlar om tips och tricks i allmänhet ni förhoppningsvis skulle vilja dela med er. Exempelvis vissa förkortningar (IC eller IP only?) man stöter på, uttryck samt datasnack som är vanligt förekommande rörande streaming och som oinsatt folk inte begriper men vore intressant att lära sig för vår streaming användning framöver.
Hoppas moder kan godkänna mitt inlägg, om inte vore det hyggligt om man fick tydligt veta varför innan man får ett gäng agent smiths efter sig.

Annars hoppas jag ni begrep mina frågeställningar (fråga om inte annat) och väntar nu entusiastiskt på lite feedback.
Tack för ordet. MVH!