2012-03-28, 19:23
Jag är rätt så skuldsatt. Jag har ett lån hos GE-Moneybank på 20 000 kr, ett lån hos Nordea på 20 000 kr, ett lån på Volvo på 15 000 kr, samt en fullt utnyttjad kredit hos Nordea på 20 000 kr. Detta blir 75 000. Dock är det inte så mycket längre eftersom en del är avbetalat. Men har kanske 40 - 50 000 kr kvar.

Nu skulle jag vilja ta ett lån o betala av de andra, då de jag har, har högre ränta. Men jag är sjukskriven och har en god man som sköter hand om min ekonomi. Så att jag endast har ett enda lån att betala av. Tror ni att jag, men min sjukpenning och har haft problem med kronofogden, kan få det lånet? Om man berättar o visar att det verkligen går till att betala mina skulder. Min gode man kan ju intyga att vi klarar av att betala de andra skulderna.

Iof. så sa pappa att han kan gå i borgen för det. Men jag vill helst klara mig själv.
Citera
2012-03-28, 19:27
Medlem
Diablo1118s avatar
Nej jag tror inte du får lån men det är nog bättre att fråga någon bank.
Citera
2012-03-28, 19:44
Medlem
Finans.killens avatar
Tror inte du kan gå till en bank.

men använd din pappa till borgen, om du är seriös med din plan och du kommer att betala av allt som du ska så kommer din pappa inte behöva lägga ut något i alla fall.
Win - win.
Citera
2012-03-28, 19:44
Medlem
grovsmides avatar
Du får troligtvis inget eget lån till bra ränta att lösa dina andra utan som bäst diverse halvskojarlån som du redan har för många av. Ställer farsan upp är det ingen dum idé, du sparar pengar och kommer snabbare på fötter -såtillvida du sköter betalningarna- och farsans insats är försumbart liten -såtillvida du sköter betalningarna. Sköter du betalningarna är det som om farsan inte medverkar överhuvudtaget.

Nyfiken på hur det gick till när du fick en god man tilldelad? Trodde det för det mesta gällde äldre gaggiga samt utvecklingsstörda.
Citera
2012-03-28, 21:36
Tackar för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av grovsmide
Nyfiken på hur det gick till när du fick en god man tilldelad? Trodde det för det mesta gällde äldre gaggiga samt utvecklingsstörda.
Jo, jag har bl.a asperger, o en av mina svagheter är att jag inte kan kontrollera min ekonomi. Tog t.ex en massa SMS-lån o sånt, för att kunna gå ut på krogen ibland. Jag ansökte själv om en god man, o de ansåg att jag var berättigad till det. Jag är inte utvecklingsstörd, men har som sagt lite svårt att hantera pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in