Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-03-28, 14:59
Medlem
Hejsan. Hade tänkt att använda mig av iMovie eftersom jaa, det är ju det man har liksom. Problemet är då att det ej startas. Jag har kollat runt om det ska vara så att det endast är fliken där uppe med arkiv, redigera, klipp osv som ska visa iMovie, men sedan kollade jag på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=ysKAVyXi0J4) och där kommer hela programmet upp som jag egentligen hade väntat mig. Vad tusan ska jag göra? Kan tillägga att Mac inte är min starka sida heller, skit detta.
Senast redigerad av okeyy 2012-03-28 kl. 15:04.
Citera
2012-03-30, 21:04
Medlem
GunnarBunkers avatar
Är du efterbliven?
Sök i spotlight efter iMovie!
Förövrigt: Skulle länken vara ett skämt eller?
Citera
2012-03-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunnarBunker
Är du efterbliven?
Sök i spotlight efter iMovie!
Förövrigt: Skulle länken vara ett skämt eller?

Vad är du arg över, hahahaha? Jag bara tog en random länk på en film. Det funkar inte, vad är det du inte förstår? Droppa attityden förfan, som sagt så kan jag inte mac.
Citera
2012-03-31, 22:21
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okeyy
Vad är du arg över, hahahaha? Jag bara tog en random länk på en film. Det funkar inte, vad är det du inte förstår? Droppa attityden förfan, som sagt så kan jag inte mac.

Fick bara känslan att du trollade när din länk var helt random.
Men får du något felmeddelande som att programmet är skadat eller nått? Eller hittar du det inte? Förklara lite tydligare tack! Och kanske en screenshot?
Citera
2012-04-01, 14:35
Medlem
Citat:
Fick bara känslan att du trollade när din länk var helt random.
Men får du något felmeddelande som att programmet är skadat eller nått? Eller hittar du det inte? Förklara lite tydligare tack! Och kanske en screenshot?

Nej, det är mer att ikonen hoppar till som dem alltid gör när man klickat på dem. Men ingenting kommer upp, endast fliken däruppe som ändras så det är dehära Appleäpplet - iMovie - Arkiv - Redigera - Klipp osv. Försöker man öppna ett fönster via den så kommer ändå inget upp. Jag menar, programmet med fönster ska ju komma upp (så som på filmen, därför jag bara tog en random film där programmet är som det ska). Ska se om jag kan fixa screenshot senare idag, men som sagt är det inget som kommer upp. Inte ens felmeddelande.
Citera
2012-04-01, 21:12
Medlem
GunnarBunkers avatar
Förstår fortfarande inte vad filmen har med det här att göra...
Men har du råkat gömma det grafiska? (sekundärklicka på ikonen nere i dock och tryck visa om det finns)
Testa att trycka "Arkiv --> Nytt projekt" och se om det funkar.
Citera
2012-04-08, 12:38
Medlem
Citat:
Förstår fortfarande inte vad filmen har med det här att göra...
Men har du råkat gömma det grafiska? (sekundärklicka på ikonen nere i dock och tryck visa om det finns)
Testa att trycka "Arkiv --> Nytt projekt" och se om det funkar.

Haha, nej okej. Skitsamma med filmen.
Nej, det funkar inte heller. Att ta nytt projekt går inte, det är såhära grått och går inte att klicka på. Ingenting funkar. Och när det väl är något jag kan klicka på, så händer det verkligen ingenting. Jättekonstigt!
Citera
2012-04-08, 19:15
Medlem
Andreasvbs avatar
Du råkar inte ha haft en annan skärm inkopplad någon gång, kan vara så den visas där?
Citera
2012-04-08, 21:39
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Haha, nej okej. Skitsamma med filmen.
Nej, det funkar inte heller. Att ta nytt projekt går inte, det är såhära grått och går inte att klicka på. Ingenting funkar. Och när det väl är något jag kan klicka på, så händer det verkligen ingenting. Jättekonstigt!

Testa att installera om programmet!
Citera
2012-04-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du råkar inte ha haft en annan skärm inkopplad någon gång, kan vara så den visas där?
Nej har aldrig haft en annan skärm inkoppad :/

Citat:
Testa att installera om programmet!

Testade att ladda ner det igen, men gick inte. Ursäkta att jag är så korkad när det kommer till Macbook, men hur installerar man om det här? Haha..
Citera
2012-04-10, 13:49
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Testade att ladda ner det igen, men gick inte. Ursäkta att jag är så korkad när det kommer till Macbook, men hur installerar man om det här? Haha..

Suck... Har du tagit bort det gamla programmet? Om inte - Klicka och dra programmet till papperskorgen, inte bara ikonen i Dock utan även ur Program-mappen. Sedan tömmer du den.
Sen om du laddar ner den via App Store kommer den att installera sig självt.
Citera
2012-04-10, 20:41
Medlem
Citat:
Suck... Har du tagit bort det gamla programmet? Om inte - Klicka och dra programmet till papperskorgen, inte bara ikonen i Dock utan även ur Program-mappen. Sedan tömmer du den.
Sen om du laddar ner den via App Store kommer den att installera sig självt.

Jo men det visste jag. Däremot läste jag någonstans att ifall man raderade det så var det massa klabb med att få tillbaka det. Tänkte göra det men det fick mig osäker, fast kanske bara var en förvirrad människa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in