2012-03-28, 14:05
Medlem
dajevlars avatar
Detta kanske finns i andra trådar, men hgär nedan följer en del andra aspekter på det.

Jag har länge undrat VARFÖR myndigheter och andra så fanatiskt eftersträvar massinvandring till Sverige, och dessutom av folk som av tradition är så pass olika oss och vår kultur att de i de närmaste är omöjliga att integrera.

Jag har själv hört och listat ut del saker som jag tror kan ligga till grund (en del kanske kan ses med viss ironi). Vad tror ni om detta?

1) Lönedumpning. Asien tar över mer och mer och deras arbetare kostar inte tillnärmelsevis som våra, och om vi kan hålla en relativt hög arbetslöshet, så behöver inte våra löner öka, och vi hamnar inte alltför långt efter Asien när de ökar takten ännu mer.

2) Såg i en TV-debatt att nån politiker sa att för varje person som invandrar till Sverige så ökar vår export med x antal kr/öre och även importen, vilket gör att vår ekonomi växer ("tillväxt").

3) Sverige har relativt god ekonomi, men istället för att bara "ge" ut pengar till våra invånare att konsumera för så importeras "konsumenter" vilka ges köpkraft i form av bidrag. På så sätt hålls inflationen nere och konsumtionen uppe. Dessa är en bra målgrupp för bl.a lågrisvaruhus.

4) Biståndet som ges till fattigare länder, går igenom många olika stationer, och det är inte alltid som det blir något kvar till de som egentligen ska ta emot medlen. Invandrarna som kommer hit skickar "hem" en del av sitt bidrag och detta är en smidigare form av bistånd (om än ej alltid till de rätta mottagarna).

5) Humanitet. Jag kan tänka mig att politikerna tycker att många har det ändå bättre här än där de kommer ifrån, även om de inte integreras. Nuförtiden kan man ju få in TV-kanaler överallt ifrån, så förmodligen är det väl bättre att sitta här i ordentliga kläder och titta på hem-TV än att sitta där och bara vara.

Jag skulle vilja att ni kom med andra logiska förklaringar. Jag önskar så att jag kunde förstå VARFÖR allt detta sker, vilket motiv bland våra folkvalda finns ? (Även om något av ovanstående stämmer, så tycker jag inte att det motiverar själva saken, och jag skulle gärna vilja veta alla anledningar).

(Visst, en del anser att det är NWO , judarna eller andra konspirationer och det är ju var och en fritt att tro, men det vore bra om man försökte tänka som politikerna i denna tråd och ge förklaringar - för jag kan ändå inte tänka mig att det är av ren ondska som de gör på detta sätt. Skulle jag skicka frågan till dem direkt är jag säker på att de skulle de misstro mig och avfärda mig som rasist eller nåt, varför jag alltså frågar er.)
Citera
2012-03-28, 14:28
Medlem
Mannuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
D
(Visst, en del anser att det är NWO , judarna eller andra konspirationer och det är ju var och en fritt att tro, men det vore bra om man försökte tänka som politikerna i denna tråd och ge förklaringar - för jag kan ändå inte tänka mig att det är av ren ondska som de gör på detta sätt.
Svaret är enkelt: politikerna tänker helt enkelt inte själva. De gör bara som "man ska" göra; vad de har lärt sig av propagandamaskinen de senaste decennierna. Propagandamaskinen består av media, ekonomiska institutioner, myndigheter, andra politiker, o s v - alla dessa enheter är inriktade på en enda sak: att så snabbt som möjligt omvandla Europa (och dess inneboende vita folk) till ett enda stort brunt masskonsumerande hav. Varför? Bra fråga. Det är bara uppenbart att det lyckas, och man kan konstatera att det i princip inte finns en enda fritänkade politiker kvar någonstans (inte i Sverige och inte i övriga Europa). Sverigedemokraterna som ofta ses som "oppositionella" och "politiskt inkorrekta" av allmänheten, börjar också anpassa sig ("socialkonservatism" istället för nationalism, o s v), men där finns det säkert åtminstone någon som tänker själv (men de blir ju snabbt överfallna av Ekeroth et al).

Av dina punkter känns endast "1) Lönedumpning" och "5) Humanitet" som rimliga anledningar till invandringen. Lönedumpning för att rika giriga profitörer och direktörer vill tjäna billiga pengar (på att sälja ut sitt folk och fosterland ...), och humanitet för att det helt enkelt finns så många som är hjärntvättade och indoktrinerade av systemet till att tycka synd om HIV-negrer och bergstalibaner. Det är extra lätt att indoktrinera vita till detta altruistiska och utilitaristiska synsätt eftersom vita i grunden är så empatiska och godhjärtade.
Senast redigerad av Mannus 2012-03-28 kl. 14:32.
Citera
2012-03-28, 15:29
Medlem
Alex-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Det är extra lätt att indoktrinera vita till detta altruistiska och utilitaristiska synsätt eftersom vita i grunden är så empatiska och godhjärtade.
Finns du på riktigt?
De miljoner indianer som utplånades av den empatiska, godhjärtade vita mannen?
Europas imperialisttid har du väl förträngt helt?

Citat:
"We must find new lands from which we can easily obtain raw materials and at the same time exploit the cheap slave labor that is available from the natives of the colonies. The colonies would also provide a dumping ground for the surplus goods produced in our factories."
- Cecil Rhodes
Du kan väl inget annat än att hålla med?

Min teori är den att ju större vapenexport landet har desto mer invandrarimport. Det finns ett förhållande mellan dessa termer. Och Sverige är som bekant en mycket stor vapenexportör i världen. Steg nummer ett för oss svenskar blir att stoppa vapenförsäljningen. Sen kan vi börja snacka om hur mycket invandrare som tas in i landet.
Citera
2012-03-28, 16:10
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Jag har länge undrat VARFÖR myndigheter och andra så fanatiskt eftersträvar massinvandring till Sverige, och dessutom av folk som av tradition är så pass olika oss och vår kultur att de i de närmaste är omöjliga att integrera.

Jag har själv hört och listat ut del saker som jag tror kan ligga till grund (en del kanske kan ses med viss ironi). Vad tror ni om detta?

S.k. "humanitet" kan du glömma - svenska *politikers* motiv är egenintresset. Och du kan också glömma det märkliga påståendet, att "för varje person som invandrar till Sverige så ökar vår export med x antal kr/öre" - det är grundligt vederlagt.

Det finns ff.a. fem/sex skäl - fyra/fem handlar om något som svenska politiker vill uppnå och ett (det viktigaste) handlar om något, som svenska politiker absolut vill undvika att bli utsatta för.

1. Det enda sättet att knäcka de svenska välfärdssystemen är att överlasta dem, sa Carl Bildt något år innan han blev statsminister. När Bildt kom till makten, så gav han den ansvarslöse Bengt Westerberg (och därefter Birgit Friggebo) fria händer ... och på den vägen är det.

2. Lönedumpning

3. Politiker är själva aktiva i det lukrativa invandrings- och integrationsindustriella komplexet.

4. De har väljare som är anställda av det invandrings- och integrationsindustriella komplexet. Dessa väljare utgör ett högljutt särintresse med en obegränsad tillgång till media.

5. Arbetarklassen är inte längre SAPs prioriterade kärnväljare, utan idag utgör de bidragsförsörjda SAPs prioriterade kärnväljare. SAP satsar också på en etnifierad organisation - på en ort kan finnas t.ex. somaliska socialdemokrater i en organisation och bosniska socialdemokrater i en annan organisation.

Allt detta vill olika politiker uppnå - göda och föda det invandrings- och integrationsindustriella komplexet, överlasta välfärdssystemen, åstadkomma lönedumpning och SAP är, som sagt, idag ett parti för bidragsförsörja personer (och främst med en etniskt icke-svensk identitet).

Men - den sannolikt enskilt viktigaste faktorn är vad svenska politiker vill undvika att bli utsatta för.

6. Svenska politiker har som gemensam övergripande målsättning att INTE bli kölhalade av lynchmobben i den svenska journalistkåren.

Janne Josefssons valstugereportage innebar, att Reinfeldt beslöt, att kosta svenskarna vad det kosta vill, aldrig mer ska en svensk journalist kunna beröva de borgeliga en valseger pga. att det finns något som helst hänsynstagande till den befolkning, som redan finns sig i landet.

Nu har Reinfeldt gasen i botten betr. en världsunik och hänsynslös import av icke-anställningsbara socialbidragstagare (vilka är groteskt överrepresenterade i brottslighet)... vi kan tacka Janne Josefsson och journalistkåren för det.
Senast redigerad av Meiji 2012-03-28 kl. 16:37.
Citera
2012-03-28, 17:32
Medlem
Peanutss avatar
Jag tror att det handlar om "bodycount", dvs ett lands befolkning maste vaxa for att kunna forse de gamla med pensioner.

Problemet blir nar de man importerar dels inte kan bidra till samhallet, inte nu och inte om tio ar.
Problem 2 ar att ocksa flyktingar blir gamla men de har inte hjalpt till att betala skatt under nagot yrkesverksamt liv sa summan ar ett negativt netto for flyktingar.

Ja till invandring av hogutbildat folk fran olika delar av varlden.
Ja till kvotflykting invandring.
Nej till anhoriginvandring.
Nej till icke utbildade invandrare, sasom skaggbarn.
Citera
2012-03-28, 18:31
Medlem
dajevlars avatar
Ja det var ytterligare en del "bra" förklaringar, t.ex

Bodycount - fler personer behövs för att försörja de äldre (och liknande förklaring; att Sverige behöver importera arbetskraft eftersom köttberget snart blir pensionärer och snart står vi där utan arbetskraft) (OBS, jag står varken bakom eller framför alla dessa olika förslag, jag vill bara försöka lista ut hur politikerna tänker och försöka få nån sorts förklaring på allt).

Migrationsmarknaden - detta har blivit en industri, där allt fler personer blir inblandade i och får sin försörjning ifrån... Migrationsverket, Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen, Kommunanställda (socialnämndsanställda), "integrerare" etc, ja t.o.m Polis och Räddningstjänst och många andra - om alla invandrare skulle integreras på ett bra sätt så skulle ju alla dessa sektorer behöva skära ned i stor skala.

Jag trodde också förr att Sossarna ville ha massinvandring för att få fler väljare, men nu vill ju de liberala partierna samma sak och det förbryllar mig.

Fler förslag på hur politikerna tänker...?
Citera
2012-03-28, 21:16
Medlem
0Thor0s avatar
1. Krossa välfärden. Är enbart det man kan uppnå med att konstant pumpa in ex somalis/araber.

2. Lönedumpning, för att det garanterat ska lyckas använder man metoden i punkt 1.

3. Förinta det homogent svenska folket, man vill ha en rotlös och viljelös, enkelt kontrollerbar massa.

4. Europas förenta stater, EU. Vilket är helt omöjligt om man har ett rikt, starkt och enat folk. se 1-3!

5. Ondska, eftersom man hatar det etniskt svenska folket och vill förinta det med alla till buds stående medel.

6. Den kroniska och svåra psykiska sjukdom som kallas för PK, som de flesta(alla?) politiker drabbats av, vilket empiriskt studerats och som med 100% säkerhet leder till:

Grava vanföreställningar, hallucinationer(de ser saker ingen annan ser och det alla andra ser dagligen kan de inte se ens om de själva drabbas), extrem oikofobi, antivit och en uppsjö till av i sammanhanget smärre psykiska åkommor, ex diverse former av antisociala personlighetsstörningar(se Reinfeldt!) mm.

7. Allt för att i slutändan kunna sitta kvar vid makten utan problem, med en enorm lön och ett förslavat brunsvart folk, som utan rötter, band och gemenskap inte kan bjuda mostånd och därför inbördes krigar.
Senast redigerad av 0Thor0 2012-03-28 kl. 21:34.
Citera
2012-03-28, 21:30
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Har ni någonsin undrat varför man fokuserat på muslimer och MENA invandring trots de är oanvändbara och hatar europeer öppet?
Varför lobbar media för att vi ska ta in tonvis med araber och försöker samtidigt kalla det multikulturalism, vilket är en ren lögn?
Varför håller media ständigt på att uppvigla hat mellan araber och svenskar.
Varför dödades Pim Fortoyn?
Jörg Haider är död under mystiska förhållanden.
Alla som öppet kritiserar invandringen från MENA blir utfrysta,tystade och blir av med jobbet. Thilo Sarrazin till exempel.
USA invaderar irak under baserat på rena lögner.
Den arabiska våren, araberna börjar komma ikapp när det gäller militära resurser.
Det vore trist att vara ett litet land omringat av araber i starkt numerärt överläge.
Sverige är en geografisk avkrok och har undvikit en del krig pga detta. Vad ska man göra för att få Sverige mer inblandat?

Ni ser var det hela leder till. Europa håller just nu på att ledas in i ett krig, ett artificiellt och onödigt krig. Europeerna kommer inte vara vinnarna och inte heller araberna.
Citera
2012-03-28, 22:23
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Den arabiska våren, araberna börjar komma ikapp när det gäller militära resurser.
Det vore trist att vara ett litet land omringat av araber i starkt numerärt överläge.
Sverige är en geografisk avkrok och har undvikit en del krig pga detta. Vad ska man göra för att få Sverige mer inblandat?

Ni ser var det hela leder till. Europa håller just nu på att ledas in i ett krig, ett artificiellt och onödigt krig. Europeerna kommer inte vara vinnarna och inte heller araberna.

Lite intressant detta - migrationen till Sverige är alltså en förberedelse till krig? (Medvetet?)

Ytterligare en aspekt... Flera?
Citera
2012-03-29, 00:06
Medlem
singularitets avatar
Den svenska versionen av kristendom som feltolkar den gyllne regeln. Jag har sett den på nära håll och är uppvuxen med den. Kombinerat med flummarna som växte upp under 60-70talen som numera är makthavare. Wannabee hippies som lyssnade på Lennon och ville förändra världen. "På 70 talet var vi hippies, nu är det vi som bestämmer", har jag hört med egna öron. Den gruppen är särskilt stor i pressen. Några år till så går dem i pension, men deras ideal har gått i arv till yngre förmågor. Till det kommer hela världens fördömande av förintelsen och i det Svenska samhällsklimatet har detta lett till att ett kraftigt socialt tabu utvecklats. Invandringen får inte kritiseras öppet. Politikernas blir tvungna att ta hänsyn till detta för att behålla makten. Plus ekonomiska vinstintressen för några få (förutom invandrarnas förhoppningar), massinvandring är ju en industri.

Sammanfattningsvis: Svenska kristna värderingar, peace and love generationens ideal, pressens har ansvar, förintelsens efterverkningar (tabu), ekonomiska och politiska intressen bland några få. Alla dessa är faktorer som bidrar till vansinnet enligt mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in