Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Jag håller på att dona upp en äldre Mariner 4hp utombordare från -85, skulle behöva en skruv till fästet, en sån som är inringad här:
http://i44.tinypic.com/28koo5u.jpg Tror ni man kan få tag på en sådan? Finns det skrotar för båtmotorer? Sedan om någon känner igen motormodellen ifråga och vet vad sjutton det är som har setat i det inringade hålet på bilden vore jag tacksam.
Du kan få tag i ett sådant skulle kunna tänka mig att det är en skruv som är universal dvs du behöver inte specifikt leta efter en till mariner utan även andra märkens skruvar kan passa,det jag vet är att yamahas skruvar passar tex och så tror jag nog att dom inte ändrat så mycket på dom här skruvarna fast det är en gammal motor så jag är ganska säker på att dom finns på lager hyllan hos både mariner och yamaha ring och kolla med närmsta märkesåterförsäljare.
Det lilla hålet som du ringat in ska det sitta en gummiplugg i,dessa motorer kunde extra utrustas med el urtag för lanternor,och om motorn varit extra utrustad med detta så hade det suttit en elkontakt i hålet istället,förutsätter att din motor inte har den utrustningen för då hade du hittat sladdar på baksidan av hålet som inte verkar gå någonstans.
Hur som helst utrustades inte motorn med denna extra utrustning så var detta hål pluggat med en svart gummiplugg.