Citat:
Ursprungligen postat av lonnblads
Jag "killen" jobbade i ca 6månader i rad och tjänade in cirka 25 000kr och de andra 5000 på ett annat jobb. Så jag kan räkna in mina 30 000kr i årsinkomsten? Men kan jag räkna med tjejens? Alla hennes 10 000kr var på samma företag.
Så du menar att vi kan räkna med våra bidrag?

Förklara gärna lite mer, vi är lite tröga på det här.
Vi har räknat med att vi ska kunna klara detta då min tjej går ut skolan om cirka 3 månader "studenten" och att hon troligtvis skaffar sig ett riktigt jobb. Och att vi redan har en del sparpengar som vi hade tänkt lägga ner på lägenheten.

Så hyran blir nog inte problem.
MVH
Alltså det jag vet är att många hyresvärdar inte accepterar t.ex. försörjningsstöd som inkomst - men allt annat borde ju vara ok att räkna med i en årsinkomst. Det viktigaste för en hyresvärd är ju att man har en stadig inkomst. Så vad man tjänat fram tills nu är ju inte så intressant, om dessa inkomster fortsätter i minst samma storlek.
Jag svamlar också en hel del märker jag, så inte så konstigt om du snurrar ihop det.
De kommer ändå göra en kontroll mot UC (typ ev skulder, taxerad inkomst m.m.) och då får de ju själva avgöra om det är tillräckligt.