2012-03-27, 21:33
Medlem
Hej, lite pinsam fråga men måste få reda på detta för att det ska fungera.
Jag håller på att lära mig åka, och det går bra, men jag måste hela tiden stanna och reglera skateboardens håll för att den åker hela tiden åt vänster. Vet inte om jag omedvetet gör övervikt på den sidan?

När jag börjar sparka åker den helt enkelt åt ett håll hela tiden, kan inte åka rakt. Så det går ju sådär om man vill komma någonstans!

Kan ju passa på att säga att jag vill köpa longboard när jag lärt mig då jag enbart vill ha transportmedel, inga tricks osv. Är det någon annan taktik/svårare osv?
Citera
2012-03-27, 21:44
Medlem
rostadhummers avatar
drar brädan åt något håll så bör du reglera truckarna, annars om det är du som gör något skumt så ha tyngdpunkten mitt på brädan lite nedanför skruvarna typ när du sparkar. hoppas du förstår vad jag menar
Citera
2012-03-27, 22:41
Medlem
Så jag fattat det så åker du skateboard för tillfället. Om du planerat att åka longboard köp då en direkt då det är väldigt mycket lättare att lära sej på longboard. Skatade i runt 3 år innan det blev för mycket. På de tre åren blev jag medioker, absolut inte bra. Kunde basics typ 3flip osv.

Däremot när polare köper longboard lär de sej på en kväll så.

Om du köper, köp inte nått billigt skit. Köp nått gött, kanske nån loaded dervish eller nått.
Citera
2012-03-27, 23:19
Medlem
anooonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flojdd
Så jag fattat det så åker du skateboard för tillfället. Om du planerat att åka longboard köp då en direkt då det är väldigt mycket lättare att lära sej på longboard. Skatade i runt 3 år innan det blev för mycket. På de tre åren blev jag medioker, absolut inte bra. Kunde basics typ 3flip osv.

Däremot när polare köper longboard lär de sej på en kväll så.

Om du köper, köp inte nått billigt skit. Köp nått gött, kanske nån loaded dervish eller nått.
Jämför du skateboardskill i flips med att kunna föra en longboard? Det är inte speciellt svårt att cruisa (åka vanligt) på en skateboard.
Citera
2012-03-28, 16:41
Medlem
rostadhummer: kan ju vara det då, brädan är antikt gammal haha!

Det jag menar angående min fråga om longboard är: Jag har ju precis "lärt" mig åka skateboard, blir longboard bara svårare?
Citera
2012-04-03, 02:15
Medlem
rostadhummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kefi
rostadhummer: kan ju vara det då, brädan är antikt gammal haha!

Det jag menar angående min fråga om longboard är: Jag har ju precis "lärt" mig åka skateboard, blir longboard bara svårare?

Hmm jadu tar väl en stund innan du vänjer dig med en större bräda men har du balans så det räcker så borde du inte ha problem med att åka, tänk på att benen ska vara böjda och mjuka så du inte står stel som ett spätt så löser sig det mesta nog. Jag som åkte ganska ofta vanligt bräda förut tyckte inte att det var annat än skönt att glida med en longboard när man provade på det. Tips ta brädan ut och åk bara skit i hur bra man är åk bara. träna på skarpa svängar osv så du känner dig trygg där du står börjar det gå åt helvete bromsa sen repetera. För att svara på din fråga sådär direkt så tror det lättare att stå och hitta balans på en longboard men trögare att svänga men det är något som du lär dig med tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in