• 1
  • 2
2012-03-27, 21:32
Medlem
harikiris avatar
Som Rubriken vilken är eran bästa eller roligaste eller dummaste förklaringen till polisen varför ni har iblandning i narkotikabrott. Dela gärna vad som hände efter om ni klarade er eller åkte fast.

Börjar Själv hade husransakan polisen hittade piller på golvet. Det vart förhör och polisen frågade var det kom ifrån.. Bästa jag kom på just då var "Måste varit brevbäraren som tappat in den i brevlådan"

Visste inte varför jag var misstänkt då jag inte visste om att det hade varit husransakan så vart tagen på sängen därav min bortförklaring. Hade varit bättre förberedd om jag vetat om varför jag var där.

Förundersökning Nerlagd.
Citera
2012-03-27, 21:56
Medlem
raven101s avatar
Skönt för dig! Vilka piller rörde det sig om?
Citera
2012-03-27, 21:58
Medlem
harikiris avatar
Det rörde sig om dom små blå och tramadol men dom fick jag ta tillbaka om jag ville för dom visste inte var det var för nått?
Citera
2012-03-27, 22:29
Medlem
undervattenfisks avatar
"Nej, pulvret är inte alls amfetamin det är krossad concerta och det har jag recept på, sådeså!"
"Nej jag är inte påtänd, är bara jävligt glad idag"
"Det där är inte mitt, jag använder inte knarksprutor!" host host sa polismannen se på killens armar (hade t-shirt på mig)

Kan fortsätta med fler och roligare sen, men pratar i telefon och är påtänd nu så jag orkar inte plita ner fler
Citera
2012-03-27, 22:42
Medlem
Theberzerkers avatar
När för några år sedan polisen ringde mig (förmodligen hade han väl sett/hört att jag gick på anabola, var även känd hos polisen sen tidigare)
och följande samtal tar vid när jag är flöddrad:

jag: ja?
han: hur fan kan du ha växt så jävla snabbt? du måste ha lagt på dig 10-15kg på bara nån månad
jag: hehe, ja jag tränar och äter jävligt mycket
han: haha, försöker du inbilla mig att man blir så där stor på mammas köttbullar och lite bänkpress?
jag: HAHA! umm... jo jag tränar grymt mycket nu.. men varför ringer du mig?
han: nu tar du det lugnt grabben.
*Klick*

Ett kort tag efteråt fick jag husrannsakan så jag blev förmodligen angiven av någon :/
Som tur var hade jag hunnit göra mig av med bolan innan och de hittade därför ingenting.
Senast redigerad av Theberzerker 2012-03-27 kl. 22:44.
Citera
2012-03-28, 15:38
Medlem
harikiris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
När för några år sedan polisen ringde mig (förmodligen hade han väl sett/hört att jag gick på anabola, var även känd hos polisen sen tidigare)
och följande samtal tar vid när jag är flöddrad:

jag: ja?
han: hur fan kan du ha växt så jävla snabbt? du måste ha lagt på dig 10-15kg på bara nån månad
jag: hehe, ja jag tränar och äter jävligt mycket
han: haha, försöker du inbilla mig att man blir så där stor på mammas köttbullar och lite bänkpress?
jag: HAHA! umm... jo jag tränar grymt mycket nu.. men varför ringer du mig?
han: nu tar du det lugnt grabben.
*Klick*

Ett kort tag efteråt fick jag husrannsakan så jag blev förmodligen angiven av någon :/
Som tur var hade jag hunnit göra mig av med bolan innan och de hittade därför ingenting.

Hatar folk som har så lite att göra om dagarna så dom måste lägga sig i andras liv och försöka förstöra så mycket som möjligt..

Citat:
"Nej, pulvret är inte alls amfetamin det är krossad concerta och det har jag recept på, sådeså!"
"Nej jag är inte påtänd, är bara jävligt glad idag"
"Det där är inte mitt, jag använder inte knarksprutor!" host host sa polismannen se på killens armar (hade t-shirt på mig)

Kan fortsätta med fler och roligare sen, men pratar i telefon och är påtänd nu så jag orkar inte plita ner fler

Haha kan tänka mig va polisen tänkte när du står där med pupiller som jordglober och säger att du är glad
Citera
2012-03-28, 18:39
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harikiri
Haha kan tänka mig va polisen tänkte när du står där med pupiller som jordglober och säger att du är glad
Hade varit vaken 3-4 dagar dessutom, kranen hade avlyssnad lur var problemet... men snuten glömde en viktig detalj, att ta oss EFTER köpet, dom stoppade oss just före..men dom missade också en dolcontin jag hade invikt i en 100-lapp i plånkan, nyblivna färska snutar som ville visa sig duktiga säkert men fick inget tillbaks... vi klarade oss båda två, eller jag åkte på ett ringa narkotika men det har man ju hunnit få 5-6 st så de känns knappt som ett brott med straff längre. i min hemstad tar dom inte ens in mig på piss längre så länge jag inte har någon narkotika på mig. det är ju något slöseri med skattemedel att gång på gång på gång plocka in mig för dyra prover och arbetskostnad för 2 man då det ändå inte får mig att sluta.

FÖrstår att dom tar in en när man var färsk på drogerna i 19 års åldern då det fortfarande fanns hopp om förbättring lixom, men efter 2-3 ggr och bara eskalerande bruk/missbruk så borde det ju vara bäst mot skattebetalarna och bara låta en vara, hur många betalar ens sina 1500+500kr efter straffet kommit?

Oj vad jag skrev på hårt, lite fjuttad idag
Citera
2012-03-28, 19:04
Medlem
harikiris avatar
Haha snutar och inte kunna hitta droger jag och en polare var till stockholm och det gick inte som tänkt.. Iaf så fick jag en genomsökning utav bilen ooch det låg väl ett antal hundra valium utspritt över bilen sen när jag kollade i bilen så första man ser är 3-4 st ligger på sätet sen när man letade lite mer så hittade vi ca 100st efter 2minuters sökande. Det jag störde mig på som fan var att dom slog sönder min glasbong jag hade på golvet i baksätet sen lagt tillbaka den så det skulle se ut som dom inte sett den känndes det som. Den var då hel när jag la dit den...
Citera
2012-03-29, 23:56
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harikiri
Haha snutar och inte kunna hitta droger jag och en polare var till stockholm och det gick inte som tänkt.. Iaf så fick jag en genomsökning utav bilen ooch det låg väl ett antal hundra valium utspritt över bilen sen när jag kollade i bilen så första man ser är 3-4 st ligger på sätet sen när man letade lite mer så hittade vi ca 100st efter 2minuters sökande. Det jag störde mig på som fan var att dom slog sönder min glasbong jag hade på golvet i baksätet sen lagt tillbaka den så det skulle se ut som dom inte sett den känndes det som. Den var då hel när jag la dit den...
MEn egetntlgen har dom ju rätt till att ta bongen i beslag om det miosstänks finnas THC rester i den, de gjorde dom med min pipa den innehöll 0,18 gram TETRAHYDROCANNABINOID i röret eller hur fan det nu stavas
Citera
2012-03-30, 00:51
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
MEn egetntlgen har dom ju rätt till att ta bongen i beslag om det miosstänks finnas THC rester i den, de gjorde dom med min pipa den innehöll 0,18 gram TETRAHYDROCANNABINOID i röret eller hur fan det nu stavas
OffT:
Jag undrar hur nollvisionen går och skulle gärna vilja veta om polisen verkligen tror på det arbete de utför i samhällets tjänst när de skrapar gammal bong i den hänsynslösa jakten på en ringa.
Det kan ju inte bara vara jag som skäms över dagens narkotikapolitik, de som åker på sånt skitgöra måste ju vara allt annat än nöjda.
Finns det någon slags plan med att sparka på den som ligger? Inte för att jag uppfattar dig som något offer men andra människor som har ganska mycket att förlora på en dom och åker dit på jävligt tvivelaktiga grunder kan med lite otur bli förföljd av myndigheter 5 år. För något de hade i blodet, som om det inte var ens eget att förfoga över.
Såvida man inte framför ett fordon eller på annat sätt utsätter någon för fara, på en arbetsplats t.ex. kan jag självklart se logiken i att undersöka misstänkt beteende men jag vet också av egen erfarenhet att om man har en träff i registret blir man _alltid_ stoppad om de kör en sökning på reg. numret.
Numera är man rättshaverist av rang hög och för inget som helst samarbete med polismakt vad det än gäller, omotiverade alkotest får tas på blodprov om de vill något o.s.v.

OnT: Jag mötte ett par lallare till snutar den enda gången jag åkt fast, det var under reggaefestivalen såklart. Jag satt under en bro vid ån som avgränsade festivalen och drack en bärs, två civilare kom fram med ond uppsyn, de var verkligen civila, två feta medelålders personer som verkligen inte passade in fick en att dra på smilbanden lite.
Hur som helst, de noterade att mina pupiller var små, jag uppmärksammade klockslaget som passerat förmiddag och den molnfria himlen, den gick de inte på... Minns ej beloppet på dagsboten men de nanogram tjack de fann i pisset måste gjort dem helt lyriska över sin brottsbekämpning.
Citera
2012-03-30, 01:05
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuban
......TEXT
hmm att det är olagligt att inte få vara påverkad av droger är sjukligt, att inte få köra utan bilbälte detsamma. ingen jävel ska ju lixom bestämma vad jag ska göra med mitt liv? vill jag ta livet av mig och blir avbruten hamner jag under LPT tills dom anser att jag är "frisk" igen.. kommm er inte på någe mer ust nu men de flestas länder har ju samma grunt atty stå på här i norra europa. men kolla på usa vilka jävla straff och vilka jäääävla kosntiga grejer man kan torska på, lixom "avsugning får endask ske med hatt och på måndagar iunnan solen gått upp" < hittjade på den rakt ur luften men vet att de finnnns en sida där de finns utlagt de flesta dumma lagar the land of freedom har.

ursäkta min stavning jag har inte låg iq och är inte pensionär jhag är bara påverkad av diverse humörhöjande medel.
Citera
2012-03-30, 01:41
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
hmm att det är olagligt att inte få vara påverkad av droger är sjukligt, att inte få köra utan bilbälte detsamma. ingen jävel ska ju lixom bestämma vad jag ska göra med mitt liv? vill jag ta livet av mig och blir avbruten hamner jag under LPT tills dom anser att jag är "frisk" igen.. kommm er inte på någe mer ust nu men de flestas länder har ju samma grunt atty stå på här i norra europa. men kolla på usa vilka jävla straff och vilka jäääävla kosntiga grejer man kan torska på, lixom "avsugning får endask ske med hatt och på måndagar iunnan solen gått upp" < hittjade på den rakt ur luften men vet att de finnnns en sida där de finns utlagt de flesta dumma lagar the land of freedom har.

ursäkta min stavning jag har inte låg iq och är inte pensionär jhag är bara påverkad av diverse humörhöjande medel.

Du har ju tidigare påvisat högre kunskaper i meningsuppbyggnad och stavning så du behöver nog inte oroa dig att betraktas som en retarderad pensionär

Angående lagstiftning så är det fortfarande alltför många som vidhåller att ruset i sig är brottsligt ja.
Vad jag tolkat den rapport om vad som skett i Portugal sen de för 10 - 11 år sedan avkriminaliserade bruk och innehav upp till en viss mängd är övervägande många effekter positiva, knarkrelaterad brottslighet som ex. var så gott som obefintlig jämfört med innan.

Läste i tidningen idag tror jag att anmälda "ringa narkotikabrott" har ökat med 100% sen några år tillbaka.
Med den goda tillgången till lagliga substitut, finner jag det konstigt då tillgången på hederligt tjack i min stad är långt ifrån glansdagarna för 3-5 år sen.
Vad dra för slutsatser av det vet jag inte.
Att hela politiken är omodern och rättsosäker är uppenbart.
Omvänd bevisbörda och "utom allt rimligt tvivel" är ju något som sällan efterföljs när det kommer till att bedöma uppsåt och förberedelse eller vad de vill kalla det.
Köper jag 2 kg tjack finner jag det inte osannolikt att det är för eget långvarigt bruk.
Att döma på sannolikheter och bedömningar (av vem?) för eventuell uppsåt av olika karaktär i narkotiska fall verkar vara en avgrund utan praxis och reson.

Jag är själv aningen påverkad och ursäktar OTn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in