Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
MEn egetntlgen har dom ju rätt till att ta bongen i beslag om det miosstänks finnas THC rester i den, de gjorde dom med min pipa den innehöll 0,18 gram TETRAHYDROCANNABINOID i röret eller hur fan det nu stavas

OffT:
Jag undrar hur nollvisionen går och skulle gärna vilja veta om polisen verkligen tror på det arbete de utför i samhällets tjänst när de skrapar gammal bong i den hänsynslösa jakten på en ringa.
Det kan ju inte bara vara jag som skäms över dagens narkotikapolitik, de som åker på sånt skitgöra måste ju vara allt annat än nöjda.
Finns det någon slags plan med att sparka på den som ligger? Inte för att jag uppfattar dig som något offer men andra människor som har ganska mycket att förlora på en dom och åker dit på jävligt tvivelaktiga grunder kan med lite otur bli förföljd av myndigheter 5 år. För något de hade i blodet, som om det inte var ens eget att förfoga över.
Såvida man inte framför ett fordon eller på annat sätt utsätter någon för fara, på en arbetsplats t.ex. kan jag självklart se logiken i att undersöka misstänkt beteende men jag vet också av egen erfarenhet att om man har en träff i registret blir man _alltid_ stoppad om de kör en sökning på reg. numret.
Numera är man rättshaverist av rang hög och för inget som helst samarbete med polismakt vad det än gäller, omotiverade alkotest får tas på blodprov om de vill något o.s.v.
OnT: Jag mötte ett par lallare till snutar den enda gången jag åkt fast, det var under reggaefestivalen såklart. Jag satt under en bro vid ån som avgränsade festivalen och drack en bärs, två civilare kom fram med ond uppsyn, de var verkligen civila, två feta medelålders personer som verkligen inte passade in fick en att dra på smilbanden lite.
Hur som helst, de noterade att mina pupiller var små, jag uppmärksammade klockslaget som passerat förmiddag och den molnfria himlen, den gick de inte på... Minns ej beloppet på dagsboten men de nanogram tjack de fann i pisset måste gjort dem helt lyriska över sin brottsbekämpning.