• 1
  • 2
2012-03-28, 20:16
Medlem
grovsmides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael87
Bakrundsfakta.sitter i skiten då jag tidigare haft spelberoende problem. jag har nu varit spelfri i snart 2 år, så det finns ingen risk att jag återvänder till träsket.

Jag behöver låna 100 000 tusen för att komma på fötter igen, bli av med mina skulder till fogden och släkt så att jag kan gå vidare med mitt liv, då detta tynger mig väldigt mycket.

Skitsnack, du lurar dig själv och möjligtvis dina nära (tveksamt..de är garanterat trötta på tugget) men tror du verkligen att du kan skoja oss skojare?

För det första finns det alltid en risk, du som före detta spelmissbrukare har en förhöjd risk och inget annat. Risk och riskanalys är ett begrepp.. det här med siffror verkar också vara svårt, är skulden till kronofogden och släkt så diffus att du inte vet vad du är skyldig? Då har du och frun kanske större problem i framtiden, kanske kvalar ni till lyxfällan redan om något år.

Se på lyxfällan och börja på steg ett som en vettig människa.

Vad är jag skyldig? Vem är jag skyldig?
Vad betalar jag för lånen?
Vad är min inkomst?
Vad är mina andra utgifter?

När du vet vad du är på kronan skyldig och hur din/er budget ser ut är det lätt att se stegen som bör tas.

Ang dina låneansökningar så har du klantat dig big time om du inte har klart för dig hur det funkar med deklarerad synlig årsinkomst och hur förfrågningar påverkar ditt utgångsläge.

Tv3play!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in