2012-06-11, 13:00
Medlem
Nakamutos avatar
Verkar vara mer än lokalt
Kunde inte ta ut den extrahundringen igår natt i Uppsala

Vilket ledde till att jag var tvungen att promenera hem......
Citera
2012-06-11, 14:09
Medlem
var tvungen o testa men det funkade inte för mig heller
Citera
2012-06-11, 20:53
Medlem
SucmFcuks avatar
Samma sak här. Testat flera gånger i Uppsala under de senaste dagarna.

Någon som har koll på vilka ställen som har "offlinekortläsare"?
Citera
2012-06-11, 21:34
Medlem
Helt skumt. Jag har 10 kr och kan ej få ut för att köpa skit papper :/ trevligt. Hur f-n ska jag torka med mig? BJÖRK BALK?!
Citera
2012-06-11, 21:52
Medlem
closecuts avatar
Nån ränta värd att tala om har man aldrig fått, och nu när man är fattig har den där sista nödhundringen varit den enda bra saken med Swedbank. Men där rök den. Dags att hitta någon annan bank med lägre avgifter som kan tänka sig att låna mina pengar varje månad. På rent jäkelskap ska jag gå in och plocka ut mina sista tior kontant imorgon.
Citera
2012-06-11, 22:09
Medlem
sucuks avatar
Se det positivt istället, går det inte att övertrassera så finns det ingen risk att åka på övertrassavgift. Det blir en rejält dyr och korkad hundring om det sedan kostar samma belopp i avgift för "lånet".
Citera
2012-06-11, 22:48
Medlem
closecuts avatar
Avgiften har bara varit på övertrasseringar över 100.-, dvs att saldot varit -100 eller lägre. Nödhundringen har aldrig kostat. Och nu är den borta. Skitbank.
Citera
2012-06-12, 00:02
Medlem
storm79s avatar
Så dom låter dig inte övertrassera längre och detta är alltså dåligt? Rätta mig om jag har fel men är det inte din uppgift att inte blåsa mer pengar än du har?
Citera
2012-06-12, 12:15
Medlem
Doug.Wilsons avatar
Behövde nödhundringen igår för en hela. Men kranen förstod mitt problem, så jag fick en bit trots allt. Är riktigt ledsen över swedbanks beslut.
Citera
2012-06-12, 15:08
Medlem
Newis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closecut
Nån ränta värd att tala om har man aldrig fått, och nu när man är fattig har den där sista nödhundringen varit den enda bra saken med Swedbank. Men där rök den. Dags att hitta någon annan bank med lägre avgifter som kan tänka sig att låna mina pengar varje månad. På rent jäkelskap ska jag gå in och plocka ut mina sista tior kontant imorgon.

Ja, du verkar ju besitta en otrolig förmögenhet att få ränta på.

Ett tips till framtiden; om du varje månad saknar hundra kronor kanske du ska försöka spara ihop den där arma hundralappen under en månad när du känner att du har marginalerna på din sida, för att sedan ge fan i att spendera den - problem solved.
Citera
2012-06-12, 22:52
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Ja, du verkar ju besitta en otrolig förmögenhet att få ränta på.

Ett tips till framtiden; om du varje månad saknar hundra kronor kanske du ska försöka spara ihop den där arma hundralappen under en månad när du känner att du har marginalerna på din sida, för att sedan ge fan i att spendera den - problem solved.

För det hade ju med saken att göra. Pengarna behöver inte vara på kontot särskilt länge innan _banken_ "får ränta" på dem.

Vilket fantastiskt råd. Tänk att ingen annan har sagt så innan dig. Nu förändrade du plötsligt allt för alla fattiga i Sverige och i världen.

När du blir vuxen kanske du också någon gång får vara med om att livet försämras till det värre och inkomsterna sinar. När du sitter där på din parkbänk ska du minnas dina egna ord. Spela inte bror duktig när det gäller andra människors situationer din snorgärs.
Citera
2012-06-13, 09:09
Medlem
Dille24s avatar
Ett annat råd är att ha pyttelite kostnadsfri kredit för att täcka upp risken att du övertrasserar. Denna kredit ska du givetvis inte använda medvetet. Jag har 1000 kr i kredit på alla mina kontokort numera, trots att det är längesedan jag använt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in