2012-03-27, 17:00
Medlem
d0s avatar
Har hört att det inte längre går att övertrassera sitt konto i bankomaten på Swedbank längre, stämmer detta? Finner det lustigt i skuggan av Swedbank-konkurs-paniken i Estland när folk började tömma sina konton. Kanske stämmer det efter allt att Swedbank har dålig ekonomi?

Varför har de gjort så här?
Citera
2012-03-27, 17:07
Medlem
MadDog76s avatar
stämmer inte, gjorde det förra veckan..
Citera
2012-03-27, 17:40
Medlem
99stoffe99s avatar
Stämmer inte. Tankade för 800kr förra veckan fast jag vid tillfället enbart hade 40kr på kontot som kortet var kopplat till.
Citera
2012-03-27, 18:02
Medlem
trobots avatar
Vafan ska dom ta bort nöd-hundingen? Är ju hur kul som helst att spara den tills slutet på månaden även om den inte behövs
Citera
2012-03-27, 18:50
Medlem
nicodeas avatar
Än har dom inte tagit bort det.. jag togen minus hundring idag...hoppas faan det inte stämmer att det blir så
Citera
2012-03-27, 19:08
Medlem
d0s avatar
Hmm då kanske det bara är en lokal grej. Irriterande i alla fall.
Citera
2012-03-27, 19:10
Medlem
Vet någon om de har en maxlimit per vecka vad gäller uttagsbelopp? Ska köpa nånting cash.
Citera
2012-03-28, 11:19
Medlem
Hardangers avatar
Fan va snabba dem har blivit på att rycka 100 spänn i övertrasserings kostnad, förr kunde man alltid vänta 2-3 dar men nu tog det bara några timmar innan jag hade en störreskuld på kontot som kortet är kopplat till
Citera
2012-03-28, 11:28
Bannlyst
Har hört av en vän som jobbar på swedbank att alla banker ska använda samma bankomater, swedbank, seb, nordea bankomater ska inte längre finnas utan det ska finnas en gemensam.
Det p.g.a att om man har swedbank kort så kostar det pengar för swedbank om du plockar ut från t.e.x nordea automat..

När det här sker (det skulle börja gälla i år) då lär man inte kunna ta ut en straffhundring iaf.

ursäkta om det blev lite plottrigt
Citera
2012-03-28, 14:59
Medlem
trobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddish
Har hört av en vän som jobbar på swedbank att alla banker ska använda samma bankomater, swedbank, seb, nordea bankomater ska inte längre finnas utan det ska finnas en gemensam.
Det p.g.a att om man har swedbank kort så kostar det pengar för swedbank om du plockar ut från t.e.x nordea automat..

När det här sker (det skulle börja gälla i år) då lär man inte kunna ta ut en straffhundring iaf.

ursäkta om det blev lite plottrigt
Tror nog mer att bankerna har kommit på att dom kan tjäna ett par miljoner på att dela på automaterna, skulle bli mycket förvånad om dom tog bort uttags-avgifter osv.

Bankerna har det ju lite knapert så kundservicen får nog stå tillbaka lite i den fråga. En bra regel när det gäller banker och nya grejer är att det aldrig blir billigare för kunderna iaf.
Citera
2012-03-28, 18:51
Medlem
Det skall fortfarande gå att ta ut sista hundringen vad jag vet. Övertrasserar man mer, typ vid en bensinpump eller liknande, så blir det en liten prick i protokollet som kan ligga er i fatet vid eventuell låneansökan längre fram.

Maxgräns i kontantuttag är 8000kr per uttag och 15000kr per sjudagarsperiod.
Citera
2012-05-23, 08:56
Medlem
Swedbank övertrassering?

Jag har exakt 16 kr på mitt konto, går det ta ut en hundring på en av Swedbanks bankomater då?
Jag har Visakort. Pallar inte leta reda på en bankomat som förmodligen ligger skitlångt bort för att få reda på att det inte funkar.

Är så sjukt fattig såhär innan lön, och vill ha lunch!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in