• 7
  • 8
2012-07-17, 21:23
Medlem
k4d9s avatar
dubbelpost
Citera
2012-07-17, 21:24
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitarg666
..
Är du dum på riktigt?
Så om du inte kan låna några hundra av banken när pengarna tar slut blir det kaos?
har du ingen sparbuffert? jag vet fan heroin narkomaner som har bättre ekonomi än dig

"Det är fan våra pengar" Nej det är det inte, ingen hindrar dig från att spendera DINA pengar.
Citera
2012-07-25, 09:04
Medlem
22kr på kontot och kunde inte ta ut 100kr idag, wtf är dealen med Swedbank egentligen?!
Citera
2012-07-25, 09:54
Medlem
perfas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White-rash
22kr på kontot och kunde inte ta ut 100kr idag, wtf är dealen med Swedbank egentligen?!

dealen är väl att du bara har 22 kr. Swedbank var unika förut med att ge denna möjlighet till lån. Underbart att det är borttaget.
Citera
2012-07-26, 08:31
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanree
Helt skumt. Jag har 10 kr och kan ej få ut för att köpa skit papper :/ trevligt. Hur f-n ska jag torka med mig? BJÖRK BALK?!

roligaste inlägget ever
Citera
2012-07-26, 08:32
Medlem
krommees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
Är du dum på riktigt?
Så om du inte kan låna några hundra av banken när pengarna tar slut blir det kaos?
har du ingen sparbuffert? jag vet fan heroin narkomaner som har bättre ekonomi än dig

"Det är fan våra pengar" Nej det är det inte, ingen hindrar dig från att spendera DINA pengar.

Varför ska dom få smarriga räntor på våran bekostnad, vadfan får vi tillbaka? Ne sluta använda banker för över 1 år sen
Citera
2012-07-26, 20:46
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Varför ska dom få smarriga räntor på våran bekostnad, vadfan får vi tillbaka? Ne sluta använda banker för över 1 år sen

Har du kollat vad räntorna låg på typ -90? Räntorna är ganska historiskt låga. Det är ingen rättighet att få låna, du kan lika gärna spara ihop dina pengar i madrassen tills du har 1mkr så kan du köpa din lägenhet.

Du vet vilken risk bankerna tar att låna ut så pass mycket pengar endå? Klart som fan man måste ha avgifter, det är ingen välgörenhet de sysslar med direkt.
Citera
2012-07-27, 07:58
Medlem
GoteborgsKexs avatar
Citat:

Haha pajas, sluta använda banksystem. För att sluta använda bankers system får du också använda sedlar och mynt eftersom det är riksbanken som har koll på detta.
Citera
2012-07-29, 23:56
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
om man är lika pank som dig är man ändå en förlustafär för banken, jag äger bankaktier så jag blir bara glad om banken tjänar på dina pengar.

edit:
Citera
2012-08-03, 22:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
Så dom låter dig inte övertrassera längre och detta är alltså dåligt? Rätta mig om jag har fel men är det inte din uppgift att inte blåsa mer pengar än du har?

Problemet är att jag kan ju inte längre få ut alla pengarna från kontot, hade 95kr och skulle köpa en pizza, men det gick inte längre. Kunde lyckligtvis krita den några dagar.

Och ja, jag har VISA, men många ställen vägrar ta kort för under 100kr, andra (som pizzerian) vägrar jag betala med kort då dom tar kortet, springer in på kontoret och gör "betalningen" där för atts edan komma ut med kort och kvitto, dvs ingen koll på vad dom sysslar med.
Citera
2013-10-13, 10:26
Medlem
Förbannat surt att dom tagit bort nödhundringen. För oss som med dålig koll på ekonomin är det guld värt att kunna övertrassera i slutet av månaden. Att veta att man har den där hundringen har varit en trygghet. Har bara några kronor kvar på kontot och en vecka till löning. Får helt enkelt leva utan onödigheter som snus och leva på havregrynen jag har till nästa löning.

Ja jag har bara mig själv att skylla.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in