Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså vad ledsen man blir när man ser vad ni skriver. Hur kan någon tycka att det var hennes fel? Är ni bögar eller oskulder allihop eller? Jag har flera nakenbilder på min mobil, bilder på min rumpa som jag skickat till min pojkvän. Om nu någon skulle stjäla min telefon förstår jag inte varför den personen skulle göra rätt i att lägga upp de bilderna någonstans, det är ju bara ELAKT och OMOGET.
Tror du personen bryr sig om din "rätt" när den kan stjäla din mobil till att börja med? Nej. Var inte en idiot, lösenordsskydda mobilen (datorn också, för den delen).
Är det inte "ELAKT och OMOGET" (är du 16, or what) att stjäla en mobil också, varför skulle personen vara bättre i andra områden?
Jag vet inte om det har med åldern eller könet att göra, men ni är alldeles för naiva.
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror de flesta killar i den här tråden gärna skulle vilja ha en flickvän som skickade privata nakenbilder på kvällskvisten... Men antar att ni skulle radera det mms:et direkt då?? Ifall någon skulle sno er telefon? Annars skulle det ju vara ERAT fel om flickvännens bröst hamnade på nätet?
När jag fick bilder skickade av en gammal flickvän genom datorn, då tog jag alltid bort dem direkt, av flera anledningar. Ett, har aldrig förstått det speciella med att skicka nakenbilder. Två, det är mycket enklare än många tror, speciellt tonårstjejer, att få datorn infekterad.
Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig
"Det är idiotiskt att förvara körkort, kontanter och kreditkort i en plånbok, blir den stulen får man ju fan skylla sig själv"
Gå och lägg er...
Nej, däremot får man skylla sig själv om man väntar med att blockera korten.