Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-05-25, 01:35
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaytonKKK
Väldigt dumt att spara nakenbilder på sig själv i mobilen. Hon får skylla sig själv.

Jag vet en tjej på jobbet som är så jävla osäker på sig själv att hon har ca 2000 bilder, BARA PÅ SIG SJÄLV varav ca 10-15 på sin rumpa och lika många fler på sin byst. Hon visar gärna folk bilderna, men när folk kommenterar hennes "vanliga" bilder på facebook kan hon t ex säger "Äsch, killar då. De ska alltid hålla på" när hon i själva verket vill höra killar ge henne komplimanger för hennes kropp.

Tjejer som tar sådana bilder och har kvar dem i mobilen får skylla sig själva, å andra sidan så har de ju bilderna där av en anledning också.

Skylla sig själv? Personen som snodde telefonen gjorde ett val, precis som när telefonen stals. Det är den personens fel och ingen annans.

Det var klantigt av henne att ha privata nakenbilden i sin telefon, men det var inte hon som laddade upp dem.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-25 kl. 01:43.
Citera
2012-05-25, 01:49
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Varför då?

Hon har tydligen valt att inte lägga upp dessa bilder på Fejjan. Det kan tolkas som att hon inte vill ha upp dem där.
Då ska väl inte någon annan (t.ex en telefontjuv) ta det beslutet åt henne?

VARFÖR skuldbeläggs offren så ofta?

Precis. Är folk så jävla osympatiska överlag?
Citera
2012-05-25, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Precis. Är folk så jävla osympatiska överlag?

I vissa fall är det befogat. Dock kanske inte i detta fall.
Citera
2012-05-25, 02:36
Medlem
MillerGolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Vad är nöjet med att lägga ut bilderna? Vad får personen i fråga ut av det? Är det så jävla kul att förstöra för folk? Inte undra på att världen ser ut som den gör. Suck!

Att inte folk kan ge fan i andras egendomar. Blir så jävla lack.

Man lägger ut bilderna eftersom att det är många som vill se dem. Jag tror inte personen i fråga vill förstöra för den drabbade personen utan att det istället är en konsekvens av att glädja alla som får ta del av bilderna.
Citera
2012-05-25, 02:36
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Alltså vad ledsen man blir när man ser vad ni skriver. Hur kan någon tycka att det var hennes fel? Är ni bögar eller oskulder allihop eller? Jag har flera nakenbilder på min mobil, bilder på min rumpa som jag skickat till min pojkvän. Om nu någon skulle stjäla min telefon förstår jag inte varför den personen skulle göra rätt i att lägga upp de bilderna någonstans, det är ju bara ELAKT och OMOGET.

Tror du personen bryr sig om din "rätt" när den kan stjäla din mobil till att börja med? Nej. Var inte en idiot, lösenordsskydda mobilen (datorn också, för den delen).

Är det inte "ELAKT och OMOGET" (är du 16, or what) att stjäla en mobil också, varför skulle personen vara bättre i andra områden?

Jag vet inte om det har med åldern eller könet att göra, men ni är alldeles för naiva.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror de flesta killar i den här tråden gärna skulle vilja ha en flickvän som skickade privata nakenbilder på kvällskvisten... Men antar att ni skulle radera det mms:et direkt då?? Ifall någon skulle sno er telefon? Annars skulle det ju vara ERAT fel om flickvännens bröst hamnade på nätet?

När jag fick bilder skickade av en gammal flickvän genom datorn, då tog jag alltid bort dem direkt, av flera anledningar. Ett, har aldrig förstått det speciella med att skicka nakenbilder. Två, det är mycket enklare än många tror, speciellt tonårstjejer, att få datorn infekterad.

Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig

"Det är idiotiskt att förvara körkort, kontanter och kreditkort i en plånbok, blir den stulen får man ju fan skylla sig själv"

Gå och lägg er...

Nej, däremot får man skylla sig själv om man väntar med att blockera korten.
Senast redigerad av Fojos 2012-05-25 kl. 02:44.
Citera
2012-05-25, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyllmig
"Det är idiotiskt att förvara körkort, kontanter och kreditkort i en plånbok, blir den stulen får man ju fan skylla sig själv"

Gå och lägg er...

Ja alltså det finns ju en anledning till att i alla fall jag inte springer omkring med 10 papp i plånboken fastän det hade varit bekvämt. Plånboken kan bli stulen, precis som hennes mobil blev i detta fall.
Citera
2012-05-25, 08:10
Medlem
Vakthoras avatar
Förstår inte riktigt hur det kan vara hennes fel?
Sympatiserar med er som tycker hon e korkad, och dum i huvudet som har en massa nakenbilder på sig själv i mobilen, för den kan alltid bli stulen eller tappad.

Men det är ju knappast hennes fel att hennes något efterblivna kille (Xkille) kapar hennes konto och tokjävlas med henne på detta vis. Fattar inte tjejer elelr killar som skall jävlas med sina x, varför skallman göra det? Gå vidare för fan
Citera
2012-05-25, 08:29
Medlem
Självklart är det inte hennes fel, tänk hur ni hade känt om någon publicerat era privata bilder från er dator till exempel ?
Citera
2012-05-25, 09:50
Medlem
ThisiswhoIams avatar
Lite taskigt. Kanske lade hon upp dem själv för att få uppmärksamhet? Vem vet?
min kille har grymt många porrvideos och naken bilder på mig. Tänk om den skulle komma i fel händer?
Eller värre, tänk om jag tappade min mobil/någon tog den? Har bilder på han där så... Lite oro för oss båda!
Citera
2012-05-25, 09:54
Medlem
iPees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisiswhoIam
Lite taskigt. Kanske lade hon upp dem själv för att få uppmärksamhet? Vem vet?
min kille har grymt många porrvideos och naken bilder på mig. Tänk om den skulle komma i fel händer?
Eller värre, tänk om jag tappade min mobil/någon tog den? Har bilder på han där så... Lite oro för oss båda!

Ni kommer båda få skylla er själva, sanna mina ord
Citera
2012-05-25, 11:30
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scratchy8
Självklart är det inte hennes fel, tänk hur ni hade känt om någon publicerat era privata bilder från er dator till exempel ?

Som om jag borde ha skaffat ett bättre lösenord och inte varit så jävla slarvig att de fick tag på det gammla

Sedan hade det inte spelat någon större roll vad de publicerat, har inget material jag inte kan stå för.

och det som jag inte vill ska spridas, är skyddat
Citera
2012-05-25, 15:37
Medlem
Som man bäddar får man ligga

1. Varför ta nakenbilder på sig själv?
2. Varför använda Facebook?
3. Gå en högskolekurs om IT-säkerhet!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in